Klistermærke i gulpladebil, Igen - Undersk~
Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 31-05-07 14:26

Nu druknede det sidste indlæg i argumenter for- og imod varebiler til privat
brug.
Loven er idag indrettet så både firmaer og privatpersoner kan købe en
varevogn på gule plader - Og sådan er det!
Det er egentlig ikke det jeg med denne underskriftindsamling ønsker at
debatere.

Skatteministeriet er i disse dage ved at sende et "Bilen må bruges privat"
klistermærke ud til alle private ejere af gulpladebiler.
Dette i et forsøg på nemt og hurtigt at kunne adskille om der er betalt moms
af køretøjet eller ikke.
Det er altså alle os, der betaler både moms og "misundelsesafgift", der skal
belemres med dette klistermærke.
Mere rimeligt synes jeg det vil være at sende klistermærker ud til varevogne
hvoraf der IKKE er betalt moms, og som sparer "misundelsesafgiften". De er
typisk alligevel klistret til med reklamer, og det er dér problemet er med
privat kørsel.
Jo, de kunne godt glemme at sætte mærket i, ligesom vi kan, men de kunne vel
også trues med bøder hvis de glemmer det...

Det er fint at kunne kende forskel på om der er betalt moms af bilen eller
ikke - Klistermærket skal blot IKKE sidde i ruden hos os, som faktisk HAR
betalt moms.

Er du enig i dette, så skriv under på:

http://momsbevis.skrivunder.dk/

Mvh
Niels-Jørgen Poulsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-05-07 15:10

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@FJERNES-dykkerteknik.dk> wrote in

> Subject: Klistermærke i gulpladebil, Igen - Underskriftindsamling

Hold nu op med at spamme med den underskriftsindsamling, tak.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-05-07 15:37

Niels-Jørgen Poulsen skrev:
En gang gentagelse

> Er du enig i dette, så skriv under på:
>
> http://momsbevis.skrivunder.dk/
>
> Mvh
> Niels-Jørgen Poulsen

1) En underskriftsindsamling hjælper ikke en fis, slet ikke en fra nettet
2) Hvor kommer du ikke med en løsning på problemet i stedet? Har du en,
eller er du bare alm. dansk gnaven?
3) Mærket er ikke så grimt, det er bøder der imod. Så det er bare med at
komme i gang, med mindre du vil betale mere til den fælles kasse.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Kong Gulerod

Dato : 31-05-07 17:10

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@FJERNES-dykkerteknik.dk> wrote in message
> [...]
| ikke - Klistermærket skal blot IKKE sidde i ruden hos os, som faktisk HAR

let a life!!...fiser man rundt i en trillebør på fire hjul privat, og har et
problem med en skide mærkat, ja så er det sgu med til at bekræfte hvilke
kræmmersjæle der fiser rundt i dem...

Fra : Martin

Dato : 31-05-07 18:13

Jeg synes det er fint med en mærkat der synliggør misbruget af de gule
plader. Med misbrug mener jeg private der kan nøjes med 2 sæder (og så må de
for min skyld have betalt moms eller ej).

Hvis man nu gjorde skydedøre lovpligtige bagtil og krævede at føreren altid
var iført keddeldragt, ja så skaber det endnu mere incitament til at købe en
C1 eller Aygo hvis alligevel ikke har brug for bagsæderne.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 18:37

Martin wrote:
> [...]
> altid var iført keddeldragt, ja så skaber det endnu mere incitament
> til at købe en C1 eller Aygo hvis alligevel ikke har brug for

Der er vist nogen der har grundigt ondt i r*ven...

/Kim

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 31-05-07 19:03

On Thu, 31 May 2007 19:12:56 +0200, "Martin" <min@mail_at_dk> wrote:

> [...]
>var iført keddeldragt, ja så skaber det endnu mere incitament til at købe en
>C1 eller Aygo hvis alligevel ikke har brug for bagsæderne.
------------------------------
Misbrug - øhhh...... ! I min lille familie er der kun 2 personer -
såeeeee. hva faeeeen skal jeg med et bagsæde ?????? Og når nu loven
var sådan at jeg kunne få min bil udstyret med alt det isenkramn, jeg
kan drømme om til en lidt billigere penge end på hvide plader, hvorfor
skulle jeg så købe på hvide plader - bare for at få et sæde mere og
mindre bagagerum. Næ det er da fedt at cruise rundt i med
automatgear/klimanalæg/ekektrisk soltag/permanent
4-hjulstræk/ESP/nøglefri betjeneing/megastort navigationsanlæg - hu
hej hvor jeg nyder det .
glæder mig til at sætte klistermærket i bagruden ))))
Nej misundelsen her i DK er så stor, at det gør ondt - sæt dog for
fanden afgifterne ned så det ligner Sverige eller Tyskland - hvor man
har en moderne vognpark - istedet for alt det gamle lort der kører her
i landet.
Mogens (nu med klistermærke)
PS. jeg har altså også en YARIS - når man lige skal have lidt aflad i
forhold til den globale opvarmning

Fra : Kong Gulerod

Dato : 31-05-07 19:11

> [...]
| i landet.
| Mogens (nu med klistermærke)
| PS. jeg har altså også en YARIS - når man lige skal have lidt aflad i

jeg tror mere det er mindreværd det handler om,-hvis det var så
misundelsesværdigt så var der nok flere der kørte rundt i på gule plader.

Sjovt nok er gulplade ejer meget glade for at snakke om at de betale
misundelses afgift hvert år...sjovt nok hører jeg aldrig nogle snakke om den
meget større afgift de har betale på en almindelig bil,-enddag på en gang...

jeg har selv haft valget mellem at få en gulplade bil og en almidelig bil
fra mit arbejde,- hvad mon jeg valgte??,-jeg syntes ikke det var
misundelsesværdigt at køre rundt i en trillebør...

Fra : Lars Holst

Dato : 31-05-07 19:41

mogens.amd64@gmail.com said in

> [...]
> i landet.
> Mogens (nu med klistermærke)
> PS. jeg har altså også en YARIS - når man lige skal have lidt aflad i

Til aflad bruger jeg min pedal cykel.
MTB.
Op og ned af de stejleste bjerge, gennem mudder, lynbørge gennem en skov
så grenene pisker mod mit ansigt, kørende på kanten af afgrunden til
helvede, så lange distancer så jeg møder "muren" mindst 8 gange.

Bagefter er det fedt at smide cyklen på cykelstativet som monteres på
anhængertrækket på min gulpladebil.
Så ind bag multifunktionsrattet for kærligt at blive krammet af min
læderkabine. Stereoanlægets 8 højttalere kæler med min høresans, Den
kraftige maskine som dog er uhyre økonomisk tager hurtig bilen op i fart,
ofter efterlader den alle andre trafikanter i min slipvind. Alt dette gør
den tyst og fredfyldt som de fleste med tømmermænd ville ønske at
omgivelserne ville yde omsorg. (Ikke dermed sagt jeg kører bil med
tømmermænd).

Alt dette har jeg købt for samme pris som man skal betale for en elendig,
støjende pisspand uden anlæg, med træbænke som sæder, med en motor som er
en krig om at tæske køretøjet op over de 75 km/t. og med et bagsæde hvor
man skal være heldig hvis der er plads til et par benløse fugle.

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 31-05-07 19:24

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> said in

> [...]
> har et problem med en skide mærkat, ja så er det sgu med til at
> bekræfte hvilke kræmmersjæle der fiser rundt i dem...

Jeg tror mange gulplade-trillebører herinde kan lamme daske din
hvidplade-trillebør i fart, køreegenskaber, komfort og mange andre
discipliner.
Netop af den grund at man får ~ dobbelt så meget bil for pengene.

--
Lars Holst

Fra : joppe

Dato : 31-05-07 19:13

Havde jeg en hvidpladebil var bagsæderne nede altid og faktisk bare i
vejen. Kan da godt forstå nogen har ondt i røven over at skulle betale
dobbelt for en bil med mange sæder. Jeg kan bare smile til dem har
ondt og tænke på de mange afgiftkroner til staten.
Mht til mærkat kan den vel betragtes som en streamer i bagruden og som
derved er ulovlig. Jeg tror måske der er en flink lovlydig borger der
har hugget min da det er ulovligt, så jeg må hellere lave en custom
version.
Måske den bliver en kombineret til en DK mærkat og en må bruges privat
inden i bilens farve... Cool nok men må man mon det ??

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 19:13

On Thu, 31 May 2007 15:25:52 +0200, "Niels-Jørgen Poulsen"
> [...]

>ikke - Klistermærket skal blot IKKE sidde i ruden hos os, som faktisk HAR

Jeg gider ikke skrive under, da jeg finder det latterligt, at
mennesker der har fulgt reglerne, betalt hvad man skal ikke vil skilte
med det (kan da være, jeg skal protestere over at skilte med, at
jeg er for dum til at udnytte systemet og derved pålægges hvide plader
Men jo, mærkaterne er en falliterklæring for vores system med reg.
afgifter.
Man har jo med vilje villet åbne for privates brug af ordningen med
gule plader - og så må man lappe med alle mulige midler, når misbruget
breder sig. Sidste gang var det pick-up'er så som den kendte lastvogn
Porsche 928 - nu er det så andre modeller det går ud over.
Hvorfor krydsreviderer man ikke systemet - og hvis der skal være
særordninger med gule plader - så kun til erhverv og en meter privat
kørsel lig med bøde - anden gang omregistreres den til hvide skilte
med efterbetaling af afgift.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-06-07 08:56

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> særordninger med gule plader - så kun til erhverv og en meter privat
> kørsel lig med bøde - anden gang omregistreres den til hvide skilte

I stedet for at forlange bilerne klistret til med mærkater kunne man da
blot give de folk der skal kontrollere brugen af bilerne adgang til CMR.

Men den løsning er vel for nem til at den kan bruges.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-05-07 21:23

On 31 Maj, 20:12, joppe <jesperbjerrega...@gmail.com> wrote:

> Mht til mærkat kan den vel betragtes som en streamer i bagruden og som
> derved er ulovlig.
>
> Jesper

I så fald er det vel at betragte som et permanent forbud, hvis du ikke
må køre med og ej heller uden i den type bil.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-07 09:41

On 31 Maj, 19:36, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk>
wrote:

> Der er vist nogen der har grundigt ondt i r*ven...

Det behøver da ikke have noget med ondt i r*ven at gøre.
Det kunne være at man simplethen synes at det er tåbeligt at det skal
være muligt for private at bruge en ordning som oprindeligt var
tiltænkt erhvervslivet.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-07 09:46

On 31 Maj, 20:10, "Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> wrote:

> [...]
> fra mit arbejde,- hvad mon jeg valgte??,-jeg syntes ikke det var
> misundelsesværdigt at køre rundt i en trillebør...

He he, super indlæg

Jeg kan heller ikke tage snak om misundelsesafgift seriøst når jeg har
betalt 180 % i afgift. At jeg så også har brug for bagsæderne gør jo
at jeg har brug for en bil på hvide plader. Jeg kunne da sagtens have
købt en gulpaldebil som vores bil #2, men den brugs også til at
aflevere og hente børnene, og derfor er det ikke en option.

Fra : Søren

Dato : 01-06-07 12:46

www.stopunderskriftsindsamlinger.underskrifter.dk