Køb af Mondeo 2003-2004
Fra : Carsten Andersen

Dato : 30-05-07 19:23

Hej,

Vi venter nr.3 barn, og finder vores Octavia st.car for lille til den
kommende familie. Octavien er en 2004, og vi vil ikke have en meget ældre
bil.
Jeg har derfor udset mig Mondeo TDci st.car, da den er rimelig billig som
årgang 2003-2004. Det skal være diesel, dels fordi vi er vant til det og
fordi vi kører 40.000+ km om året. Har Mondeo fået bugt med rust og andre
problemer i disse årgange?
Vi har haft 2 Ford, en Escort 1995 og en Mondeo 2000 (Gl. model), og det er
de 2 værste biler vi har haft mht. rust og problemer. Jeg vil dog alligevel
godt overveje Ford, hvis bilerne er ok idag.
Alternativt har vi overvejet Avensis - samme årgange, men de er lidt dyrere.
Er der andre mærker vi skal overveje, st.car - diesel - 2003/2004 - ca.
200.000,-?

mvh

Carsten Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-07 19:41

Carsten Andersen skriver:

> Er der andre mærker vi skal overveje, st.car - diesel - 2003/2004 - ca.
> 200.000,-?

Citroen C5

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-05-07 20:07

Hej

Carsten Andersen skrev:
> Vi har haft 2 Ford, en Escort 1995 og en Mondeo 2000 (Gl. model), og det er
> de 2 værste biler vi har haft mht. rust og problemer. Jeg vil dog alligevel
> godt overveje Ford, hvis bilerne er ok idag.

Sådan tænkte jeg også da jeg skulle af min med Escort og købte den nye
lille diesel. Men ak. Det var det samme skrammel som Escort'en.

> Alternativt har vi overvejet Avensis - samme årgange, men de er lidt dyrere.
> Er der andre mærker vi skal overveje, st.car - diesel - 2003/2004 - ca.
> 200.000,-?

Når du stiller valget mellem Ford og Toyota, så ville jeg uden tøven
vælge Toyota. Ellers har både PSA og VW fine dieselmotorer, men fælles
for dem alle er, at hvis du får en problembil med en problemmotor, så
har du seriøse problemer og potentielt en økonomisk katastrofe. Fungerer
den derimod bare, så har du et glad bekendtskab i mange, mange år frem.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-07 20:57

> [...]
> fordi vi kører 40.000+ km om året. Har Mondeo fået bugt med rust og andre

Hvis den har fået skiftet alle døre og for og bagklap er svaret - måske !

Som jeg har skrevet før herinde er det først fra 2005 at problemerne skulle
være løst...

Vi endte med at konkludere at vi ikke turde købe en - og købte istedet en
C5. Prøv at se hvad jeg har skrevet om priser på den de sidste dage. Måske
du kan kommet tæt på en ny (2005- med 1,6 hdi) istedet for en brugt deo ...

Første problem i vores c5 er noget kondensvand fra aircon'en ... Men indtil
videre er vi tilfredse med den (kørt ~5000km)

/A