octavia '98, tage dørpanel af?
Fra : jones_net

Dato : 30-05-07 07:30

Hejsa

Jeg er bange for, at kablet fra håndgrebet indvendigt i føresiden og ned til
åbnemekanismen er sprunget eller faldet af - jeg kan i hvert fald ikke åbne
døren indefra.
Er det muligt at tage dørpanelet af, uden at være uddannet mekanikker med
speciale i Octavia?
Og evt. hvordan?

Fruen er nemlig træt af at skulle rulle vinduet ned når hun skal ud af
bilen...

/J

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-05-07 09:26

jones_net skrev:

> Hejsa
>
> Jeg er bange for, at kablet fra håndgrebet indvendigt i føresiden og
> ned til åbnemekanismen er sprunget eller faldet af - jeg kan i hvert
> fald ikke åbne døren indefra.

De biler jeg har kigget under skørterne på dét område har bare haft en stang
fra håndtaget til låsen - det kan være at der er faldet en clips af til at
holde den på plads med.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : jones_net

Dato : 30-05-07 11:28

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> De biler jeg har kigget under skørterne på dét område har bare haft en
> stang fra håndtaget til låsen - det kan være at der er faldet en clips af
> til at holde den på plads med.

OK, troede bare det var et kabel... Men ved du hvordan jeg kommer derind?

/J

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-05-07 12:59

jones_net skrev:

> OK, troede bare det var et kabel... Men ved du hvordan jeg kommer
> derind?

Desværre.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Elmer Fjort

Dato : 30-05-07 14:19

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> OK, troede bare det var et kabel... Men ved du hvordan jeg kommer derind?

Findes der ikke en bog fra Hayes om Skoda Octavia??

Elmer

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-05-07 21:01

> OK, troede bare det var et kabel... Men ved du hvordan jeg kommer derind?

Det er det også, og som så meget andet på den bil, er det noget billigt
plastic-VW¤%§, been there got the T-shirt. Det er et Bowden-kabel som er
løs. Købe en GDS bog, dels fordi det ikke lige er til at forklare hvon´ du
får beklædningen af uden at ødelægge noget, dels for du kan se alle andre
steder der er plasticdimser, du kan du kan knække ved at pilleroderave.
Egentligt skal kabel, mekanisme udsk. men kreativ anvendelse af kabelbindere
etc., kan det komme til at fungere igen. Vær forberedt på det ikke er PnP
:(.

Fra : mfn

Dato : 30-05-07 09:59

> Fruen er nemlig træt af at skulle rulle vinduet ned når hun skal ud af
> bilen...

Hvad laver hun også bag rattet? Sæt hende om bagi = problem løst ;)

Fra : jones_net

Dato : 30-05-07 11:28

"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Hvad laver hun også bag rattet? Sæt hende om bagi = problem løst ;)

Der er børnesikring, så bagdørene ikke kan åbnes indefra

/J

Fra : mfn

Dato : 31-05-07 11:48

> Der er børnesikring, så bagdørene ikke kan åbnes indefra

Den kan vel slås fra? Alternativt så lad hende sidde så slippe du for hende
så længe indtil hun finder højre fordør ;)