Hvilken autopære holder længe
Fra : lene&allan

Dato : 29-05-07 18:04

Hej.

Jeg har pt nogle philips H7 blue vision monteret.
Problemet er at de ikke holder særlig længe inden de springer.
Jeg købte dem pga at de giver et rigtigt godt lys, men syntes det
bliver for dyrt i længden.

Hvad skal jeg så købe.?

Er det noget med at jo mere lys de giver, jo kortere levetid?

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-07 18:12

lene&allan skriver:

> Jeg har pt nogle philips H7 blue vision monteret.
> Problemet er at de ikke holder særlig længe inden de springer.

Hvilken bil ?

> Hvad skal jeg så købe.?

Osram.

> Er det noget med at jo mere lys de giver, jo kortere levetid?

Nej.

Hvordan er lygten, er det 100W pærer osv - fortæl noget mere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-05-07 21:52

> lene&allan skriver:

> Hvilken bil ?

> Osram.

> Nej.

Det er da noget bavl.
+30% pærer og andre tilsvarende extra ydende pærer
har lige præcis det problem. De er "normalt" ydende ved
en lavere spænding end alm pærer. Derfor yder de mere
når de så får en "forhøjet" spænding.
Prøv f.eks. at sætte en 12v pærer i et 24v anlæg, så vil
du se at pæren lyser kraftigere, men i kortere tid
Nu er eksemplet nok lidt overdrevet, men det viser meget
godt hvad jeg mener.

Testen på dkfritidbil.dk fortæller hvilken pærer der lyser
bedst, og ikke længst tid. Så i denne sammenhæng er den
ikke brugbar.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-07 18:17

lene&allan skriver:

> Hvad skal jeg så købe.?

http://www.dkfritidbil.dk/

Klik på "Lampetesten".

Fra : SG

Dato : 29-05-07 21:11

leneogallan@hotmail.dk (lene&allan) skrev i news:i2Z6i.6839$Mk.3345
@fe178.usenetserver.com:

> Hvad skal jeg så købe.?

Undgå for alt i verden de pærer, der stoppes i Peugeoter. Ca. halvdelen
duer ikke - så vidt jeg kan spotte, når jeg er ude at køre. Men til gengæld
er der så indbygget den fancy feature i mange pegøjsere, at pærerne så (som
kompensation??) lyser konstant i de lygter, som man normalt kun bruger ved
dårlig sigtbarhed...

-SG

Bl.a. ejer af Peugoet 206sw, som dog ikke har ovennævnte smarte feature
installeret.

Fra : KASO

Dato : 30-05-07 22:23

"lene&allan" <leneogallan@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er at de ikke holder særlig længe inden de springer.
> Jeg købte dem pga at de giver et rigtigt godt lys, men syntes det

Pærer betegnet med "Longlife" - Osram eller Philips.

> Er det noget med at jo mere lys de giver, jo kortere levetid?

Jeps.