|
| brugt MC Fra : duff |
Dato : 28-05-07 22:47 |
|
Skal snart ud og kigge på min aller første cykel.
Det ender sandsynligvis med en gs500.
MEN hvad skal man være obs på når man er ude og kigge på cyklen?
Restgæld, prøvetur, service bog. Men sådan mere rent praktisk om der er
noget mekanisk man kan undersøge på stedet.
Er der i øvrigt en slutseddel på nettet ligesom fdm har en til biler?
| |
Jes Vestervang (28-05-2007)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 28-05-07 23:26 |
| | |
oz9abc (29-05-2007)
| Kommentar Fra : oz9abc |
Dato : 29-05-07 08:43 |
|
"duff" <nope@dr.dk> skrev i en meddelelse
news:465b4dbc$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Skal snart ud og kigge på min aller første cykel.
> Det ender sandsynligvis med en gs500.
> MEN hvad skal man være obs på når man er ude og kigge på cyklen?
> Restgæld, prøvetur, service bog. Men sådan mere rent praktisk om der er
> noget mekanisk man kan undersøge på stedet.
> Er der i øvrigt en slutseddel på nettet ligesom fdm har en til biler?
Hej.
Jeg ville søge på nettet efter hvilke svagheder den pågældende MC har.
Feks har en Honda CX500 ofte problemer med statoren omkring 5500 omdr. Et
klassisk problem jeg havde fundet på nettet hvis jeg havde søgt inden jeg
købte min. Det betød at jeg skulle skille motoren ad i vinters og lave en
større renovering.
Mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk
| |
Benjamin (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Benjamin |
Dato : 29-05-07 18:18 |
| | |
Ukendt (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-05-07 22:19 |
| | |
"J.C.Kløve" (29-05-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 29-05-07 22:39 |
|
Peter Vistesen skrev:
> hvis du har råd, så vil jeg anbefale at starte med noget stører, en
> gs500 bliver hurtigt for lille.....
>
> jeg startede selv på en cbr600 ...
>
> Som tilfældigvis er til salg
> http://www.dba.dk/asp/indrykning/VisOnline.asp?AnnonceId=50174282&AnnonceTmpId=-1
>
For lille til hvad? -
At køre 225 på motorvej?
Jeg vil netop anbefale at starte med noget "lille og tilforladeligt",
som du så bestemmer dig for at lære at kende og udnytte til fulde - så
er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med kyllibgestriber
så store at det skriger til himlen...
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Ukendt (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-05-07 22:53 |
|
kyllibgestriber ??
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message
news:465c9d5f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Vistesen skrev:
>> hvis du har råd, så vil jeg anbefale at starte med noget stører, en gs500
>> bliver hurtigt for lille.....
>>
>> jeg startede selv på en cbr600 ...
>>
>> Som tilfældigvis er til salg
>> http://www.dba.dk/asp/indrykning/VisOnline.asp?AnnonceId=50174282&AnnonceTmpId=-1
>
> For lille til hvad? -
> At køre 225 på motorvej?
>
> Jeg vil netop anbefale at starte med noget "lille og tilforladeligt", som
> du så bestemmer dig for at lære at kende og udnytte til fulde - så er du
> fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med kyllibgestriber så
> store at det skriger til himlen...
>
> --
> Dun@nt
> 1K, SFau-R, White Gold
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Armand (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-05-07 23:40 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:465c9d5f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Vistesen skrev:
>> hvis du har råd, så vil jeg anbefale at starte med noget stører, en gs500
>> bliver hurtigt for lille.....
>> jeg startede selv på en cbr600 ...
>> Som tilfældigvis er til salg
>> http://www.dba.dk/asp/indrykning/VisOnline.asp?AnnonceId=50174282&AnnonceTmpId=-1
>
> Jeg vil netop anbefale at starte med noget "lille og tilforladeligt",
> ....så er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med
> kyllibgestriber så store at det skriger til himlen...
>
Touché!
--
Armand.
| |
Orla Pedersen (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 30-05-07 07:36 |
|
J.C.Kløve wrote:
> er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med kyllibgestriber
> så store at det skriger til himlen...
Og jeg troede at _jeg_ kørte gammelsmølf
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-05-07 08:03 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Jeg vil netop anbefale at starte med noget "lille og tilforladeligt",
> som du så bestemmer dig for at lære at kende og udnytte til fulde -
Netop. Anne Mette startede på en XJ600 - det fungerede bare ikke. Hun er
langt mere tryg ved CB450S'eren. Man kan altid opgradere. Desuden en
aktuel historie - CB'eren røg på siden i lørdags - det kostede et
blinklys og et styr og lidt skrammer. En CBR efter samme tur skulle nok
have repareret kåbeside - måske nyt kåbeglas, spejl USW.
> så er du fri for at sætte en 600 ccm MC til salg på DBA med
kyllibgestriber
> så store at det skriger til himlen...
*LOOOL* - det kan selv jeg gøre bedre. I regnvejr
--
vh
Torben
| |
Benjamin (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Benjamin |
Dato : 30-05-07 09:57 |
|
"Peter Vistesen" wrote:
> hvis du har råd, så vil jeg anbefale at starte med noget stører, en gs500
> bliver hurtigt for lille.....
Kan også kun sige, at en GS500 vil være en fin start. Prøvede en cykel
i går med 120 heste, og følte virkelig, at den kørte med mig og ikke
omvendt. Så jeg havde det helt fint med at hoppe tilbage på min
GS450'er, den er til at manøvrere (når man kun har et par måneder på
bagen
| |
Ukendt (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-05-07 17:14 |
|
Hej hvor er i da flinke i denne gruppe...
og forresten så hvis man kigger godt efter på kyllingestribe billedet, som
er nummer 3, så vil i øverst til venstre se en flap fra støbningen, de
dækket er helt nyt..
Og hvordan er det med nye dæk, står de godt fast?
/PSV
gl1800
gl1500
cbr600 F4
NSU Lux
gl1000
| |
Ukendt (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-05-07 19:38 |
|
On Wed, 30 May 2007 18:14:14 +0200, Peter Vistesen wrote:
> Hej hvor er i da flinke i denne gruppe...
> Og hvordan er det med nye dæk, står de godt fast?
Fem seks gange gennem Mastrup, så er det ikke et problem mere
--
mvh
Orla Pedersen, der som det første kører fedtet af nye dæk.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
|
|