Billeje Marseille Airport
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 28-05-07 23:36

Hej

Er der fordele ved at booke hjemmefra over nettet eller er det ligemeget?

mvh

Leif

Fra : Klaus Jensen

Dato : 28-05-07 23:39

"Leif Hesselberg" <leifberg@post8.tele.dk> wrote in message
> Er der fordele ved at booke hjemmefra over nettet eller er det ligemeget?

Jeg ved ikke noget specifikt om Marseille eller Frankrig.

Jeg ved dog at jeg kunne have sparet et betragteligt beløb ved at leje
gennem FDM i forhold til "over skranken" eller via nettet, da jeg var i
Canada tidligere på året.

Så hvis jeg var dig, ville jeg tjekke et par selskaber (Avis og Hertz måske)
via nettet og så prøve FDM via nettet også.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-05-07 17:12

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote in news:465b5935$0$96514
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Er der fordele ved at booke hjemmefra over nettet eller er det ligemeget?

Jeg har lejet biler utallige steder i verden, og hvis der er en regel der
gælder omkring priser, så er det at der ingen regler er .-)

Du kan spørge her (eller endnu bedre i dk.fritid.rejse) og håbe nogen har
gjort sig nogle erfaringer, men ellers er det bare igang med at tjekke
selv.

Som udgangspunkt gælder det dog at du lejer billigst hos en lokal
biludlejer. Men dels kan de være svære at finde, de holder ofte til langt
fra lufthavnen og nogen gange er det ikke de nyeste biler de har. Dels
taler de sjældent andet end de lokale dialekter

Jeg ville tjekke om ikke du har adgang til noget rabat f.eks. via en
indkøbsforening, benzin- eller kreditkort, din forsikring, FDM eller
lignende.

Og tjek så lige om det er sæson eller ej når du kommer frem. Udenfor
sæsonen kan man opnå klækkelige rabatter bare ved at møde op ved skranken
og ikke være altfor kræsen mht. bilvalg.

Sidste udvej til rabat er at klage over at den udleverede bil ikke er 100%
iorden (søg og du skal finde), og lade dem vide at du godt kan leve med
manglerne mod rabat.

Et lille fif hvis du bestiller forud: Bestil en typisk firmabil og du vil
med rimelig sandsynlighed få en større bil til samme pris. Firmabilerne har
mange firmaer nemlig fortrinsret til med kort varsel, så de har det med
pludselig at blive "udsolgt". Gælder naturligvis næppe på typiske
feriedestinationer som Gran Canaria o.lign.