MB 230 kompressor uden trækkraft ??
Fra : Holten

Dato : 28-05-07 20:21

Min far har købt sådan en "lille satan" i Tyskland.
I dag skulle første tur så tages, men den trækker slet ikke som sådan en bør
og skulle kunne.
Kan det være kompressoren, som er stået af ??

Bilen er fra 1997 og har kørt 89.000 km med fuld servicebog.

Hvordan tester man om det er kompressoren det er galt med, eller skal man
bare køre den til MB ?

Lampen for slidte bremseklodser lyser, selvom klodserne ser nye ud, så det
er nok en føler/følerledning det er galt med, men det påvirker vel ikke
elektronikken, så den drosler motoren eller ?

MVH

Holten

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 28-05-07 23:31

> Hvordan tester man om det er kompressoren det er galt med, eller skal man
> bare køre den til MB ?

Melder den ikke noget om, at den kører i nødprogram?

> Lampen for slidte bremseklodser lyser, selvom klodserne ser nye ud, så det
> er nok en føler/følerledning det er galt med, men det påvirker vel ikke
> elektronikken, så den drosler motoren eller ?

Næh.. men der skal ikke meget til. En mek. havde glemt at fastspænde en
slange, og jeg havde samme problem som din far´s. Ingen accelation
overhovedet.

Men vi må da håbe, at det er en lille ubetydelig ting der er galt.

Mvh

Jasper

Fra : Holten

Dato : 29-05-07 16:05

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:465b5832$0$885$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Melder den ikke noget om, at den kører i nødprogram?

Nej

> [...]
> overhovedet.
>
> Men vi må da håbe, at det er en lille ubetydelig ting der er galt.

Ja det håber jeg skisme også.

MVH

Holten

Fra : claus b. p.

Dato : 29-05-07 09:59

"Holten" <virker@ikke.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bilen er fra 1997 og har kørt 89.000 km med fuld servicebog.
>
> Hvordan tester man om det er kompressoren det er galt med, eller skal man
Der kan være mange årsager til manglende trækkraft, der skal formentlig
først læses fejlkoder ud fra elektronikstyreenheden, før man kan sige noget
om årsagen. Personligt er jeg færdig med Mercedes værksteder, der findes
nogle uautoriserede jeg stoler meget mere på.

> Lampen for slidte bremseklodser lyser, selvom klodserne ser nye ud, så det
> er nok en føler/følerledning det er galt med, men det påvirker vel ikke
> elektronikken, så den drosler motoren eller ?

Du har vel checket bremsevæskestand og ledningerne til svømmerkontakten i
beholderen?

/Claus

Fra : Holten

Dato : 29-05-07 16:07

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget om årsagen. Personligt er jeg færdig med Mercedes værksteder, der
> findes nogle uautoriserede jeg stoler meget mere på.

Ok, har dog altid været godt tilfreds med P.christensen i Odense med mine
andre biler, så jeg giver dem en chance på fredag.

> Du har vel checket bremsevæskestand og ledningerne til svømmerkontakten i
> beholderen?

Jep er helt ok.

MVH

Holten