On 30 Maj, 10:29, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:
> "jasuanlu" <jasua...@gmail.com> wrote in message
>
> news:1180433589.935540.135290@q75g2000hsh.googlegroups.com...
> On 29 Maj, 10:51, "claus b. p." <c...@hotmail.com> wrote:> "jasuanlu" <jasua...@gmail.com> wrote in message
>
> > >Der er tænding på den og der er benzin op til indsprøjtningsenheden,
> > >men der kommer ikke noget ud af dysen!!!
> > >Hvad kan det være? dysen eller styreenhed?
>
> > Det kan være begge dele, samt følere og sikring, pumpe mm. Check
> > sikringsboxen for brændt sikring, det er stort set hvad man kan som
> > hjemmemekker. Med mindre man bare vil indkøbe alle delene (eller en
> > skrotbil) og skifte fra en ende af.
>
> Lige for at runde den af, startproblemer på 205'erne er ofte relateret til
> tændingssystemet. Du skriver at der er tænding på, men hvordan har du
> checket det? Den gamle metode med at tage et tændrør ud og se om der er
> gnist, holder ikke. Du risikerer endda at brænde tændingsmodulet af. Der
> skal bruges fx. en tændingspistol. Min (kones) P205 havde startproblemer en
> kold januarmorgen, - stendød! Det så ud som om der var tænding på med
> tændrøret ude, men med tændrøret skruet i, ikke en prut. Skiftede så
> tændspole og tændmodul, og så spillede den perfekt. Det er en
> karburatormodel, så der var ikke mistanke til indsprøjtningen.
>
> /Claus
ok tak dit gode indput
MVH
Jacob