Ford service
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-05-07 21:22

Jeg falder tilfældigt over

http://sitecenter.dk/jesbroder/drligoplevelsemedfordtnderaabenraa/

da jeg spurter rundt på nettet for at finde oplysninger om den Ford Puma,
der tilføres husets inventarliste i næste uge. Kort fortalt er en rusten
termostat årsagen til et motorsammenbrud 700 km efter et større eftersyn.

Så spørger jeg:

Står der ikke noget om at man i forbindelse med et eftersyn skal kontrollere
om der er kølevæske i køleren - og ikke kun vand?

For mig at se er termostaten rustet fordi der ingen kølevand var i, vandet
er kogt væk og motoren er gået død.

Jeg kan dog godt se at det ikke er foregået helt lugtfri :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-05-07 22:48

> [...]
> er kogt væk og motoren er gået død.
>
> Jeg kan dog godt se at det ikke er foregået helt lugtfri :)

Jeg kan ikke lige gennemskue den fejlbeskrivelse.
Er det ikke sådan, at hvis termostaten ikke åbner, så kører vandet kun rundt
i motorblokken og ikke ud i køleren. Temperaturmåleren sidder i blokken,
ergo måler man altid temperaturen. Han skriver den viser nul pga. mangel på
kølervæske, men før det må den da have været meget høj, ellers koger man vel
ikke væsken af?
Og hvad med teksten " Bilen har kørt med 3600 omdr. med hastighed på 130
km/t motoren har været 150 gr. varm.", hvordan kan Ford udlæse det, hvis
temperaturmåleren viser motoren er kold? Har bilen to følere?

Jeg fatter det ikke endnu, men måske en anden kan kaste lidt lys over sagen
for mig.

Mvh Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-07 06:57

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fatter det ikke endnu, men måske en anden kan kaste lidt lys over
> sagen for mig.

Jeg heller ikke, der er flere ting som ikke passer, inkl. den sammenrustede
termostat. Det er nærmere rustskaller som har løsnet sig, og jammet den el.
pumpen. Det kan godt være værkstedet skriver på regningen, at de checker
kølervæske, system, men de checker højest om niveauet er ok ;)).