Mærkning af dæk.
Fra : MetroHenrik

Dato : 27-05-07 19:29

Jeg har lige købt en campingvogn. Nu er jeg nysgerrig på hvilke type dæk der
sidder på.
Er der en der kan henvise til en tabel, over mærkningen.
På dække står:

205/65r15 (Dækhøjde/dækbredde, radial, tommer)
99H
Max load 775 Kg (Belastning)
Ndur 28c2
099

Hvad med resten??

Henrik

Fra : claus b. p.

Dato : 27-05-07 22:24

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er der en der kan henvise til en tabel, over mærkningen.
> På dække står:
>
> 205/65r15 (Dækhøjde/dækbredde, radial, tommer)

Mon ikke du kan finde det meste her:

http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=50#maerkning

/Claus

Fra : Aksel

Dato : 28-05-07 17:25

"MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der en der kan henvise til en tabel, over mærkningen.
> På dække står:
>
> 205/65r15 (Dækhøjde/dækbredde, radial, tommer)

099 betyder sandsynligvis at dækkene er 8 år gamle g derfor bør skiftes før
du kører npå ferie.

Hilsen Aksel

Fra : MetroHenrik

Dato : 29-05-07 07:23

"Aksel" <aksel.fjern tallene.@m777ail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> "MetroHenrik" <metrohenrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 099 betyder sandsynligvis at dækkene er 8 år gamle g derfor bør skiftes
> før du kører npå ferie.
>
> Hilsen Aksel

Må jeg sige: tak for hjælpen.
det var det jeg søgte.