Cadillac
Fra : Ove Pedersen

Dato : 27-05-07 09:32

Da jeg lige har fået min Cadillac Eldorado årg. 80 hjem fra USA og skal
have den toldsynet, har jeg et par spørgsmål ang. lys på den er der nogle
der kender reglerne , den har røde blink bagpå ,det må den ikke have de skal
være orance hvor kan man bedst placere dem, og hvad med nummerpladerne der
er ikke plads til dem i de orginale holdere, på forhånd tak Ove

Fra : Søren

Dato : 27-05-07 13:04

Ove Pedersen skrev:
> Da jeg lige har fået min Cadillac Eldorado årg. 80 hjem fra USA og skal
> have den toldsynet, har jeg et par spørgsmål ang. lys på den er der nogle
> der kender reglerne ,

Hvad vil du vide?

> den har røde blink bagpå ,det må den ikke have de skal
> være orance

Det er korrekt.

> hvor kan man bedst placere dem,

Den var værre. Det vil være hærværk at montere dem på kofangeren på den
model, men det er næsten eneste mulighed. Check dig om du kan få nye
baglygteglas med orange blink.

> og hvad med nummerpladerne der
> er ikke plads til dem i de orginale holdere, på forhånd tak Ove

Pyt med det. Det er et alm. problem med amerikanere .. og løsningen er
at montere nummerpladen så godt man kan.

Af ren nysgerrighed: Hvad skal du bløde i afgift på den? Jeg kan nemlig
ikke helt selv finde ud af om jeg skal have mig en super sprød Caprice
Classic eller en gennemsnitlig Caddy til samme indkøbspris.

Fra : Ove Pedersen

Dato : 28-05-07 09:18

Hej alle jeg har kun været til toldsyn med den , så jeg ved ikke hvad
afgiften bliver M.V.H. Ove

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 20:22

Ove Pedersen wrote:
> [...]
> ikke have de skal være orance hvor kan man bedst placere dem, og hvad
> med nummerpladerne der er ikke plads til dem i de orginale holdere,

Tillykke med den! Fed bil! Jeg undersøgte selv i 1989 hvad den ville koste
at få indregistreret, og dengang lød afgiften på ca. 175.000 kr. for en
årgang 1979. Så jeg droppede det. Hvad måtte du bøde?

Mht. nr.pladerne: Er der ikke plads til en firkantet nummerplade, hvis den
rager lidt ud forneden?

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 21:19

> Mht. nr.pladerne: Er der ikke plads til en firkantet nummerplade, hvis den
> rager lidt ud forneden?

Alle nummerplader er firkantede....
Måske burde i starte lidt lobby arbejde.
Der findes faktisk danske "kvadratiske" nummerplader som passer på
amerikanerbiler.
Det er bare kun os der kører motorcykel som må køre med dem

En af mine bekendte havde en Corvette, og han fandt ud af at pladen fra min
MC passede perfekt, men måtte han få en i de dimensioner - nixen, det er kun
MC'er. Så han tog en pladeklipper og skar det yderste af pladen af så den
passede ind.

Så når pladen findes i DK er det kun et spørgsmål om politik at
(Amerikaner)biler ikke kan få den rigtige størrelse.

Allan
ZRX 1200

Fra : Søren

Dato : 27-05-07 21:58

AW skrev:

> [...]
> MC'er. Så han tog en pladeklipper og skar det yderste af pladen af så den

.... hvilket ikke er tilladt. Det er heller ikke tilladt at bukke pladen,
men da synsmænd i almindlighed godt kan se at der ikke er muligt at
montere nummerpladerne ordentligt, godkendes en moderat bukning hvis
pladen stadig er let læselig. En klipning af pladerne derimod - er som
oftest en ommer i synshallen.

Søren

Gran Torino 5.8
Astro 4.3
605 3.0
605 2.0
osv ..

Fra : René

Dato : 28-05-07 06:37

> [...]
> montere nummerpladerne ordentligt, godkendes en moderat bukning hvis
> pladen stadig er let læselig. En klipning af pladerne derimod - er som

Jeg mener der har været en debat på denne side www.smallblock.dk om den
rigtige størrelse til Amerikanerbiler i DK.

Mvh René
Camaro Z28

Fra : Mogens

Dato : 28-05-07 12:49

"René" <renep@adlshome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener der har været en debat på denne side www.smallblock.dk om den
> rigtige størrelse til Amerikanerbiler i DK.

Jep - iøvrigt passer en kvadratisk da ganske udemærket.
Sån een har du sikkert - dét havde jeg

Fra : René

Dato : 28-05-07 15:58

> Jep - iøvrigt passer en kvadratisk da ganske udemærket.
> Sån een har du sikkert - dét havde jeg
Ja det har du ret i Det var nærliggende at lige gå ud og kigge...
Bredden er fin, men den er bukket lidt ud forneden, så den følger
kofangeren.
Og som The Transporter skriver er det muligt at få en der passer rigtigt.

René
Camaro Z28

Fra : TheTransporter

Dato : 28-05-07 15:42

On Sun, 27 May 2007 22:18:55 +0200, "AW"
<allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote:

> [...]
>amerikanerbiler.
>Det er bare kun os der kører motorcykel som må køre med dem

Passer ikke. Jeg har set amerikanerbiler kører rundt her i byen med
MC-style nummerplader på.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Leonard

Dato : 28-05-07 16:44

On Mon, 28 May 2007 16:42:24 +0200, TheTransporter wrote:

> Passer ikke. Jeg har set amerikanerbiler kører rundt her i byen med
> MC-style nummerplader på.

Jo, det passer såmænd fint. Tag et målebånd og mål en MC-nummerplade og
en kvadratisk bil-nummerplade. De har ikke samme størrelse.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-05-07 12:14

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo, det passer såmænd fint. Tag et målebånd og mål en MC-nummerplade og
> en kvadratisk bil-nummerplade. De har ikke samme størrelse.

Det er korrekt, men mener også jeg har set
'kvadratisk-amerikanerbil-nummerplade'.
Den var ssamme størrelse som en MC nummerplade,
dog havde den ikke et MC nummer på, men et bil nummer.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-05-07 12:50

"Ove Pedersen" <orp@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de skal
> være orance hvor kan man bedst placere dem

Lav baklysene om til blinklys, det kræver lidt ledningstræk og et par
gule 21W pærer.
Sådan var det lavet på mine 2 Camaro'er og Astro'en.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.