Opel Vectra vil ikke starte...
Fra : Dinovo

Dato : 26-05-07 21:27

Hej i gruppen,

Kærestens bil (Opel Vectra B 1,8) vil ikke starte. Historien er,
ifølge kæresten, at hun skulle til at dreje i et kryds, da hun så
træder koblingen ned og bremser for at holde tilbage for nogle
fodgænger går bilen ud. Hun kan derefter ikke starte den igen, og må
skubbe den ind til siden.

Dette skete igår og jeg har nu været nede og prøve at starte den samt
løbe den igang - den vil ikke starte. Der er Ok strøm på bilen (lys,
radio, el-ruder osv osv. fungere som det skal). Når man drejer nøglen
kan man også tydligt høre at motoren forsøger at starte ganske som
normalt - dvs. motoren lyder normal ved start, den vil bare ikke lige
give det sidste stykke hvor den rent faktisk starter.

Hvad kan det mon være? (Ja, der er benzin på bilen ).

Og så til et side spørgsmål; der er ingen former for autohjælp på
bilen, så hvad ville være billigst for at få nogle til at komme og
hente den? Er det at melde sig ind i Falck eller DK autohjælp, eller
tilbyder nogle værksteder også at komme og hente bilen?

På forhånd tak.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-05-07 21:29

Dinovo wrote:

> [...]
> give det sidste stykke hvor den rent faktisk starter.
>
> Hvad kan det mon være? (Ja, der er benzin på bilen ).

Afmonter strømfordelerdækslet, få en til at tørne motoren, kig på rotoren.
Hvis rotoren ikke drejer rundt, så står du med en ødelagt tandrem og
muligvis en stor regning.

Hvis rotoren drejer rundt er der selvfølgelig mange andre muligheder:
Benzinpumpe, tændingsanlæg, indsprøjtningsanlæg osv.

> [...]
> hente den? Er det at melde sig ind i Falck eller DK autohjælp, eller
> tilbyder nogle værksteder også at komme og hente bilen?

Ring til en ven og få ham til at bugsere den.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Anders Sørensen

Dato : 26-05-07 23:16

On 26 May 2007 13:26:52 -0700, Dinovo <lundable@gmail.com> wrote:

> [...]
>give det sidste stykke hvor den rent faktisk starter.
>
>Hvad kan det mon være? (Ja, der er benzin på bilen ).

Fejl på startspærren måske.
Prøv evt. med en anden nøgle. Der kan være en fejl i nøglen.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : TheTransporter

Dato : 27-05-07 15:27

> [...]

>hente den? Er det at melde sig ind i Falck eller DK autohjælp, eller
>tilbyder nogle værksteder også at komme og hente bilen?

Hvis Falck eller DAH skal hente bilen, så skal der være abb på bilen
da skaden sker.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-05-07 12:38

> Hvis Falck eller DAH skal hente bilen, så skal der være abb på bilen
> da skaden sker.

Og du tror ikke man kan "lyve" skaden 2 dage nyere?

Troels

Fra : TheTransporter

Dato : 28-05-07 15:40

On Mon, 28 May 2007 13:38:15 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<troels112@plougmann-olsen.dk> wrote:

>Og du tror ikke man kan "lyve" skaden 2 dage nyere?

Det kan man godt ;). Been there, done that

---