Sprinklervæske i servotanken - hvad nu????~
Fra : jj92_2

Dato : 25-05-07 22:41

Hej,

Begik en fejl. Hældte sprinklervæske i servo-olie tanken. Ups... Hvad
nu????

Det er en Mazda 626 2.0 fra år 2000.

Mit bud er imorgen tidlig at finde en sprøjte og et stykke slange,
suge servo-olie resoirvoir tomt, hælde frisk servo-olie i, og køre en
tur med krydsede fingre, og håbe på at det ikke skummer...........

Eller hvad - flushe hele servo-systemet?

/Jens

Fra : alexbo

Dato : 25-05-07 23:09

"jj92_2" skrev

<Mit bud er imorgen tidlig at finde en sprøjte og et stykke slange,
>suge servo-olie resoirvoir tomt, hælde frisk servo-olie i, og køre en
>tur med krydsede fingre, og håbe på at det ikke skummer...........

Det lyder fornuftigt, jeg formoder at bilen motoren har været startet, så
det er kommet rundt i systemet.

Jeg ville bruge en tynd gennemsigtig slange, f.eks. sprinklerslange, stikke
den helt ned på bunden og suge så kan du nøjes med at suge sprinklervæsken,
det vil være tydeligt når den røde olie kommer i slangen.
Gentag det nogen gange.

Det gør ingen større skade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 23:52

"jj92_2" <jj92_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej,

Begik en fejl. Hældte sprinklervæske i servo-olie tanken. Ups... Hvad
nu????

Har bilen kørt med servoolien fortyndet med sprinklervæsken? Hvis ja, så er
den jo rundt i hele systemet. I så fald ville jeg nok lade bilen stå og så
ringe til et værksted (evt. nogen med særlig forstand på servo) og spørge om
det skal skylles igennem med ny olie eller hva..
Hvis du ikke har det i hele systemet er det bare at ¨få suget det hele
grundigt op og så tilføre ny olie.

Hvis du bor i Aalborg eller omegn, har jeg en lille oliesuger du kan låne
til projektet - alternativt fåes de i Biltema til et par hundrede eller 3.
Held og lykke
Tommy

Fra : Mikker

Dato : 26-05-07 11:12

jj92_2 skrev:
> [...]
> tur med krydsede fingre, og håbe på at det ikke skummer...........
>
> Eller hvad - flushe hele servo-systemet?

Min ellers fornuftige svigerfar ;) kom engang til det på min bil....

Sugede hvad jeg nu kunne, toppe op med servovæske igen, og den har kørt
siden (6 år nu)...så min oplevelse af det er at det ikke er SÅ farligt

Mikker