flere dør på mc i år...
Fra : tp

Dato : 26-05-07 09:47

Fra : m0rt3n

Dato : 26-05-07 10:16

fra artiklen: "Samtidigt er der kommet flere billige motorcykler på
markedet, som de unge køber. De unge kører ofte alt for stærkt. De tror, de
er udødelige, siger Mogens Wilbert til B.T.

Ja, de der kinesiske fartmaskiner, der er kommet på markedet er livsfarlige!
Nogle af dem har jo 250cc og kører 95 km/h uden problemer!
-m0rt3n zrx1100

Fra : MKS - 74

Dato : 26-05-07 10:50

On Sat, 26 May 2007 11:16:19 +0200, "m0rt3n"
<jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote:

>Ja, de der kinesiske fartmaskiner, der er kommet på markedet er livsfarlige!
>Nogle af dem har jo 250cc og kører 95 km/h uden problemer!

He-he - Jeg savner også lidt en analyse af, hvor mange af
uheldene/dødsfaldene der skyldes for høj fart fra MC'istens side og
hvor mange der skyldes fejl fra modpartens side, som f.eks "pløjet ned
bagfra", "U-vending foran" og "svinget ind foran" som alle er
repræsenteret. RFSF siger jo altid at de må prioritere deres
ressourcer så de får mest for pengene, men hvornår har vi sidst set en
kampagne rettet specifikt mod de uheldssituationer for MC-ister?

Når nu rådet er så bekymret, så gør da noget.....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Harald Blaatand

Dato : 26-05-07 11:04

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ja, de der kinesiske fartmaskiner, der er kommet på markedet er
> livsfarlige! Nogle af dem har jo 250cc og kører 95 km/h uden problemer!

Hvor stærkt tror du det er nødvendigt at køre for at komme til skade,når en
Taxi laver en u vending på en vej med 60 km/t begrænsning,eller en traktor
kommer ud fra en lille sidevej hvor du må køre 80 ?

Okay,hvis dyret kan køre 95,er det jo nok også hvad dyret kører!

Det kan godt være at det er lidt kedeligt,men den eneste måde at overleve
på er altså at køre som om alle andre kun er ude for at få ram på dig,og vær
forbedt på at hvis der er en lille sidevej,en bakke eller et sving,så kommer
der sgu nok en farende,lige om lidt....

Mvh

Steen

P.S
Overlevelse i trafikken ,er et emne der kun kan diskuteres sålænge du er
smartere end dem der jager dig...

Fra : Armand

Dato : 27-05-07 11:01

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ja, de der kinesiske fartmaskiner, der er kommet på markedet er
> livsfarlige! Nogle af dem har jo 250cc og kører 95 km/h uden problemer!
Mnjarh, jeg vil nok ikke udelukke f.eks. SV1000 for at være i den gruppe og
således sandsynligvis også være hvad skribenten tænker på :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-05-07 12:03

Måske man også skulle se på alt det lort billisterne efterhånden har til
rådighed under kørsel. DVD-film, CD, Mobil, GPS, smøger, cola m.m. Og så
skal man også lige underholde sine passagere.... Man skal også lige tjekke
øko-meter, turbotryk og hvad ved jeg...

Ind imellem alt dette, skal der så også lige afses lidt tid til at
koncentrere sig om færdslen :-/

Hovsa der var en MC, ham havde jeg ikke set, så han må være kommet kørende
med 450 km/t..... De MC'er er frygtelige.... NOT

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kim Rundblad

Dato : 26-05-07 16:40

> [...]
> skal man også lige underholde sine passagere.... Man skal også lige tjekke

En af mine bilist venner blev påkørt ved højre baghjul, da en forankørende
bilist pludselig foretog en U-vending. Mandens undskyldning: "Min GPS sagde
jeg skulle foretage en U-vending"...
Hvad skal man så med en kone/svigermor ?
Kim

Fra : Max Andersen

Dato : 26-05-07 17:42

Kim Rundblad wrote:

> En af mine bilist venner blev påkørt ved højre baghjul, da en forankørende
> bilist pludselig foretog en U-vending. Mandens undskyldning: "Min GPS sagde
> jeg skulle foretage en U-vending"...

lol, det er sgu en perle

> Hvad skal man så med en kone/svigermor ?

Ja, det har jo altid været et godt spørgsmål

Max

Fra : Bongo

Dato : 26-05-07 18:42

> [...]
> sagde jeg skulle foretage en U-vending"...
> Hvad skal man så med en kone/svigermor ?

ROFL: Han lever kun til den dag den foreslår ham at dreje til venstre på en
bro.

Fra : orum@it.dk

Dato : 27-05-07 19:02

On 26 Maj, 12:03, "Harald Blaatand" <bigtwinca...@larsen.mail.dk>
wrote:

> Hvor stærkt tror du det er nødvendigt at køre for at komme til skade,når en
> Taxi laver en u vending på en vej med 60 km/t begrænsning
>
> Okay,hvis dyret kan køre 95,er det jo nok også hvad dyret kører!

En af mine venner overværede den nu meget omtalte "Taxa/Mc ulykke"
hvor to
blev dræbt, da de kørte ind i en Taxa der foretog en U-vending.

Hun fortæller at de lige var kommet ud til pause fra teateret og stod
sammen
med en mængde andre mennesker. Pludselig kunne høre en MC speede
kraftigt
op. Motorcyklen accelererede så hurtigt, at hun var i tvivl om
hvorvidt der sad en
eller to på cyklen. Herefter røg og hvin fra bremsende dæk og.... ja
desværre ved
vi jo hvad der kom ud af det...

Det vigtigeste ved overhovedet at tale om disse dødsulykker, er at vi
ALLE
lærer af dem.

Dan

Fra : Max Andersen

Dato : 27-05-07 22:46

orum@it.dk wrote:

> [...]
> hvorvidt der sad en
> eller to på cyklen. Herefter røg og hvin fra bremsende dæk og.... ja

Meget pudsigt vi lige har talt om potter der ikke kunne høres fremad,
med doppler effekt, m.m.

Jeg kunne forestille mig både høj fart, og den mulighed at man tager
koblingen, og omdrejninger går amok. Men høj fart med en bag på er nok
lidt tænkt, skulle jeg mene. en racer har ofte ingen sissybar, og 0-100
på 3 sekunder i en 25årig kvindes arme er nok pænt usandsynligt, men
selvfølgelig ikke umuligt. Og nok hvad der skete. Helt fri vejbane kan
have været indbydende, lige indtil....ja....

> Det vigtigeste ved overhovedet at tale om disse dødsulykker, er at vi
> ALLE
> lærer af dem.

Ja

Max

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-05-07 07:45

Max Andersen skrev den 27 maj 2007 i

> 0-100 på 3 sekunder i en 25årig kvindes arme er nok pænt usandsynligt

?

Hmmmm..

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Dr. Enduro

Dato : 28-05-07 08:49

Arne Lorenzen skrev:
> Max Andersen skrev den 27 maj 2007 i

> ?
>
> Hmmmm..

Ak ja, husk den, alle I, der længes efter at være teenagere igen...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Max Andersen

Dato : 28-05-07 09:14

Dr. Enduro wrote:

> Ak ja, husk den, alle I, der længes efter at være teenagere igen...

Hehe, ja nu læser jeg den lige igen, og det gik nok for hurtigt, men jeg
tror meningen, med lidt snilde, kunne ses

Max (der smiler bredt lige nu)

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 31-05-07 20:04

On Sun, 27 May 2007 23:45:53 +0200, Max Andersen <max@militant.dk>
wrote:

>Men høj fart med en bag på er nok
>lidt tænkt, skulle jeg mene. en racer har ofte ingen sissybar, og 0-100
>på 3 sekunder i en 25årig kvindes arme er nok pænt usandsynligt, men
>selvfølgelig ikke umuligt.

Tjae...
Jeg kørte på for et par år siden bil, og blev på en motorvejsfrakørsel
hvor jeg kørte ca. 120, overhalet af en sportsmc med en ung pige
bagpå.
De kørte vel ca. 150 da de overhalede højre om i nødsporet på baghjul.

Unge piger kan skam holde godt fast om piloterne.

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-06-07 10:13

Per K. Nielsen wrote:
> De kørte vel ca. 150 da de overhalede højre om i nødsporet på baghjul.
>
> Unge piger kan skam holde godt fast om piloterne.

Nogen kan. Roadrashqueen kunne ikke.

/jim