Ny type foldecykel - Lidt off topic
Fra : wod

Dato : 22-05-07 07:23

Hej

Faldt lige over den her som sikkert vil begejstre sejlerfolket. Er
lidt spændt på hvordan den virker i praksis med de små hjul....
Overkommelig pris også...

http://www.a-bike.co.uk/store/how_does_it_fold.php

PS.: Skal lige nævne at jeg intet har med salg eller udvikling at
gøre

/Frank

Fra : claus b. p.

Dato : 22-05-07 08:58

"wod" <frank.wodstrup@magirus.com> wrote in message

http://www.a-bike.co.uk/store/how_does_it_fold.php

Der er dømt "Storm P".
Jeg oplevede et motoriseret løbehjul, med lige så små hjul og en larmende
benzinmotor, som et par drenge i nabolaget havde fået fat i. Den kørte
faktisk fint, men man tør ikke tænke på hvad en almindelig københavnsk
granitkantsten vil gøre ved den, hvis man kommer på tværs.

Mvh. Claus

Fra : SørenH

Dato : 22-05-07 12:07

claus b. p. skrev:
> [...]
> faktisk fint, men man tør ikke tænke på hvad en almindelig københavnsk
> granitkantsten vil gøre ved den, hvis man kommer på tværs.

Jeg synes osse det må være en absolut nødløsning til skibe med kun lidt
stuverum.
De små hjul gør kørsel både langsom, slingrende og usikker, - men
indrømmet, den ser smart ud!

Brompton hvis man har penge nok, og det har bådejere, ellers ville de ha
valgt en billigere hobby , og ellers eet af de mange tilbud (feks
Dahoon) man kan finde på udstillingerne om vinteren, helst med 20"-hjul
hvis man overhovedet har plads.

Mvh
Søren H.
Marie af Næstved

Fra : tjow

Dato : 22-05-07 17:57

Ser lidt for smarte ud. Vi har prøvet billigcykler (de bliver ræverøde
efter kort tid) og har smidt dem ud igen incl. Dahoon!!!
Lad dig endelig ikke imponere af mærket!
Hvis du har stuveplads nok, så køb cykler med 20" hjul, stellet skal
være i alu, og hvad der er lige så vigtigt: udstyret skal være rustfrit!!!!!
Vi har selv fornøjelse af et par foldecykler fra Biltema, der fungerer,
ikke ruster og til en overkommelig pris.
Tjow

Fra : Ole Pagh

Dato : 22-05-07 18:14

wod har bragt dette til os:
> [...]
>
> http://www.a-bike.co.uk/store/how_does_it_fold.php
>
> PS.: Skal lige nævne at jeg intet har med salg eller udvikling at

Ja, ham Sir Clive Sinclair har altid været først med det mindste.
Lige fra en 'mikro' radio, over verdens første matematik lommeregner på
batterier og til de dengang berømte computere ZX80, ZX81 m.fl.

Som dengang (nu ikke mere!) elektroniknørd har jeg haft det meste, så
man burde overveje en sådan cykel, bare for at slutte cirklen.

Se om Sinclair's produkter her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_Research

--
hilsen Ole