Kåbeglas til CBR1100xx
Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 18:46

Hey,

Så den anden en black bird med et andet kåbeglas.
lidt længere og så bøjede det op ad på de sidste par cm.

Nogen der ved hvad det er for et.. da jeg synes at det må være lækkert at
cruise rundt med..

Mvh
Peter
CBR1100xx med standard kåbeglas

Fra : Armand

Dato : 25-05-07 19:05

"Peter Wiede" <U ask me> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt længere og så bøjede det op ad på de sidste par cm.
>
> Nogen der ved hvad det er for et.. da jeg synes at det må være lækkert at

Dét er langtfra sikkert: De såkaldte "flip-up" visirer giver oftest en masse
turbolæns istedet for regulær fartvind :-|

--
Armand.

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-05-07 20:04

Mit sorte racervisir er faktisk bedre end det lidt højere der sad på
standard.

Ralph.

XX 1100

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 20:16

> Mit sorte racervisir er faktisk bedre end det lidt højere der sad på
> standard.
Hvor høj er du ?

Mvh
Peter

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-05-07 20:11

Dét er langtfra sikkert: De såkaldte "flip-up" visirer giver oftest en
masse
> turbolæns istedet for regulær fartvind :-|

jepper, der var standard og flipup med til min ZX9.
Synes standard ikke var så godt, men flipup var værre at køre med!
Har bestilt et double bubble, det var godt på min fazer.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 22:58

> jepper, der var standard og flipup med til min ZX9.
> Synes standard ikke var så godt, men flipup var værre at køre med!
> Har bestilt et double bubble, det var godt på min fazer.

Lige for at høre, hvad sådan en double bubble koster ?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-05-07 14:41

> Lige for at høre, hvad sådan en double bubble koster ?

ca 70 euro mener jeg.
Louis har dem til 65,- men ikke mange på lager lige nu, varenr.: 10007033

Fra : Carsten

Dato : 25-05-07 20:07

Det er næsten helt sikkert et flip-up kåbeglas du har set. Jeg betvivler
ikke Armands ord (i anden posting) men jeg tror at det har meget at gøre med
førerens højde. På min gl. ZZR1100 var skiftet til flip-up (fra std) en klar
forbedring. Jeg købte det hos www.sbfiberdesign.com
Da jeg senere skiftede til en CBR 600 og i din forbindelse købte et double
boble glas var "glæden" rent kosmetisk. Det så bedre ud, men det virkede nul
og niks.

Carsten (172cm)

Fra : Martin Z

Dato : 25-05-07 20:59

> Så den anden en black bird med et andet kåbeglas.
> lidt længere og så bøjede det op ad på de sidste par cm.
>
> Nogen der ved hvad det er for et.. da jeg synes at det må være lækkert at
> cruise rundt med..

Jeg har et "MRA Flip-Up" monteret på min BB - et af de mest almindelige. Det
kan fåes mange steder, søg evt. på eBay efter "MRA" og "CBR1100".

MRA-glasset var monteret, da jeg købte den. Jeg har dog netop erhvervet et
originalt, og skal prøve det så snart jeg får tid til at skifte - min
erfaring er nemlig, at flip up ser godt ud, men giver meget mere
vindstøj...

Vær opmærksom på, at der er forskel på kåbeglassene afhængigt af årgang!

/Martin Z - som muligvis snart har et billigt MRA glas til salg...

Fra : B & O

Dato : 27-05-07 21:43

Jeg er 182 cm (i højden altså) og køre med MRA flipup. Det er fint ved
hastigheder op til omkring 170 km/t, men derefter kommer der mere turbulens
end ved det originale.
Så hvis Blackbirden for alvor skal ud og flyve, så er det originale bedst
til mig.

--
Hilsen Ove CBR XX