kørestil
Fra : KWR

Dato : 25-05-07 09:39

Min -Stadig- nye gamle 1982 Kawa 650 bruger formidable mængder benzin. Jeg
kan ikke lade være med at spekulere på, om det bl. a. er min kørestil, der
har skylden. Jeg har før kørt suzuki 380, og den skulle have helst op mod
4000 omdr. for at trække. Jeg kan ikke rigtig li' at lade 650'eren
sejtrække, men det gør måske ikke så meget ??

vh KWR

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-07 09:46

KWR skrev:

> Jeg kan ikke
> rigtig li' at lade 650'eren sejtrække, men det gør måske ikke så
> meget ??

Du skal heller ikke lade den "sejtrække" - men prøv at mærke fra hvilke
omdrejninger den tar rimelig godt fat.

Begynder den at "banke" (ved ikke om man kan høre dét på en mc, men i en bil
ka man i hvert fald godt) slækker du gassen.

Startede selv med to-hakkere og de skulle jo hvine lidt...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Armand

Dato : 25-05-07 10:34

"KWR" <kwedel@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mod 4000 omdr. for at trække. Jeg kan ikke rigtig li' at lade 650'eren
> sejtrække, men det gør måske ikke så meget ??

Hvad er formidable mængder af bensin?
Sådan en Kawa 650 skulle være svær at få under 13km/l, så hvis det er værre
end dét er der et problem et sted!
Kører du kun lejlighedsvis og træk mellem lyskryds? Eller kunne du ikke
prøve at tanke op og køre dig en god lang tur á indst 100 km for atter at
tanke op og se om forbruget i så fald er som forventet?
Der hvor jeg vil hen er hvorvidt at den aldrende motorcykel står og lækker
bensinen stille og roligt fra utætte svømmernåle; vacuum-haner eller tæring
i tankbunden :-/
Især tæringer opstår pludseligt og uforvarende: En klubkammerat oplevede
sidste år at hans Laverda 1000 af samme alder slet og ret pissede på ham da
han tankede helt op for første gang længe - Den lækkede i en fin stråle
gennem et nåletyndt hul 2 cm over bunden af tanken! Retroperspektivt kunne
han da godt ihukomme at der lugtede noget af bensin i skuret hvor den står!

--
Armand.