Classic Mc'er på Ring Djursland incl et pa~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-05-07 23:51

Værsgo, hvis I gider se på dem:

www.frodonifinger.dk/Race/Ringdj2/classic

Det ser jo ikke ud til høste de vilde kommentarer, hvis ikke der følger lidt
blod med

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 23-05-07 09:16

> Det ser jo ikke ud til høste de vilde kommentarer, hvis ikke der følger
> lidt
> blod med

Der er jo ikke så meget at sige - det er jo bare at nyde de flotte billeder

/A

Fra : m0rt3n

Dato : 23-05-07 13:57

> Der er jo ikke så meget at sige - det er jo bare at nyde de flotte
> billeder

Ja, de er meget seværdige.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Emil

Dato : 23-05-07 14:11

On May 23, 12:50 am, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> Det ser jo ikke ud til høste de vilde kommentarer, hvis ikke der følger lidt
> blod med

Du tager godt nok nolge lækre billeder. Kommer du med til polen i
weekenden?

Mvh.

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-07 15:02

Og fik du nogle skud fra Allingåbro som man lige skulle se , og måske lige
et lille et af sønnike som gik hen og vandt Super Gas Bike

Jeg fik da nogle skud af dig ;)) som ligger på , men de er ikke klippet osv.

--
PE
www.kvikteam.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-05-07 00:13

PE wrote:
> [...]
> lige et lille et af sønnike som gik hen og vandt Super Gas Bike
>
> Jeg fik da nogle skud af dig ;)) som ligger på , men de er ikke

Jeg tog knap 2000 billeder i Allingåbro, men har simpelthen ikke haft tid
til at kigge på dem endnu.
Det skal jeg til i morgen.
Der må nok være noget.

Men helt ærligt gør Dragrace sig ikke nær så lækkert på billeder som Road
Racing.
Hvis du har mulighed for at at påvirke arrangørerne til næste år, så vil jeg
foreslå, at man ca 15 meter efter start laver en udbuling på trådhegnet ind
til autoværnet med en skydesprosse til fotograferne, så vi kan sidde foran
køreren men alligevel i sikkerhed. Det vil gi meget bedre billeder til både
kørere og arrangørerne. Især vil det være fedt i den side, hvor juletræet
står.
Det vil gi de koncentrerede blikke og fede starter forfra taget med min
uhyre for sindsygt skarpe tele
Her til racet måtte jeg nøjes med at bruge vidvinkel. Jeg var ikke
selvmorderisk nok til at sætte mig langt nok frem på banen til telen

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 00:25

Ja jeg turde sku heller ikke stå der hvor du stod ;)))

Skal da prøve , og en god ide med venstre side for , jeg kan godt sige dig
at øjnene gnister

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-05-07 01:13

PE wrote:
> Ja jeg turde sku heller ikke stå der hvor du stod ;)))

Ja, hvad gør man ikke for at få sine billeder
Jeg stod nu kun 1½ meter foran start. Længere tilbage turde jeg ikke gå.
Cyklerne har jo en tendens til at drifte til højre.
Der var en gut i lædervest, der havde mere mod end jeg. Han stod noget
længere tilbage bare med et lommekamera

> Skal da prøve , og en god ide med venstre side for , jeg kan godt
> sige dig at øjnene gnister

Jamen så er det jo det, der skal til. måske et lille stykke trådhegn
stykke bagud, så man har plads til at kaste sig tilbage , i fald noget går
amok. Ellers står tilskuerne bare pakket bag fotografen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-07 15:05

Og så lige et spørgsmål til panelet

Kan nogen se hvilken MC han kører på ,,, hov hov ikke noget med at kikke på
andet end forsiden for at gætte , der står næsten det hele og så er det for
nemt

Men hvad er hvad ???

Er du med Armand ;))

--
PE
www.kvikteam.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-05-07 00:33

Emil wrote:

> Du tager godt nok nolge lækre billeder. Kommer du med til polen i
> weekenden?

Desværre!
Poznan er lige voldsomt nok. Claus Petersen var lige ved at tage med. Han
fik tilbuddet om en plads i en kassevogn, men tanken om 2x12 timer i en
gammel kassevogn og 2 dage kun på banen til træning med fare for at føle sig
noget udenfor, fik ham vist til at takke nejtak. Det havde jeg nok også
gjort.
Det er lidt sjovere til selve racet.

Vi arbejder i øjeblikket på at få adgang på Jyllandsringen i juni.
Vi må håbe, at det lykkes os.
TV2 og DR har en tendens til at rage alle pressevestene til sig, så vi andre
ikke kan få adgang, så snart der er DTC på banen.

Ud over mine billeder på www.frodonifinger.dk kan I også se Road Racing på
Claus Petersens side:
www.clapet.dk og på Thomas Sass Pedersens site:
http://www.tsp-photo.com/djursland/index.htm

Vi er lidt de tre musketerer, der arbejder sammen
Thomas har forresten flere billeder af "miss Seely", hvis det skulle være,
Steen Gruby!
Jeg har ikke fået spurgt Claus Petersen endnu.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-05-07 16:52

On Thu, 24 May 2007 01:32:50 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

Hej

>Vi er lidt de tre musketerer, der arbejder sammen
>Thomas har forresten flere billeder af "miss Seely", hvis det skulle være,
>Steen Gruby!
>Jeg har ikke fået spurgt Claus Petersen endnu.

Claus havde et par meget flotte billeder.
De er i hus
Jeg vil meget gerne se Thomas billeder.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hans/NTV

Dato : 24-05-07 12:34

Hey
Flotte billeder. Flotte maskiner. Mangler bare lyden
Nogen der kan fortælle en amatør som mig hvad maskinen med nr. 59 er
for en sag?

hVh
Hans/NTV
NTV650/ST1100

Fra : Hekto

Dato : 24-05-07 14:20

Hans/NTV wrote on 24-05-2007 :
> [...]
> Flotte billeder. Flotte maskiner. Mangler bare lyden
> Nogen der kan fortælle en amatør som mig hvad maskinen med nr. 59 er

Ved kun at Nr. 60 er en Ducati 750SS Bevel Drive
.... med en hårdt pumpet motor fra VeeTwo i
Australien.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hans/NTV

Dato : 24-05-07 12:37

On 24 Maj, 13:33, "Hans/NTV" <ntvr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Flotte billeder. Flotte maskiner. Mangler bare lyden
> Nogen der kan fortælle en amatør som mig hvad maskinen med nr. 59 er

Undskyld det var nr. 51 jeg undrede mig over - en kollega kom lige
forbi og afledte mine tanker - derfor fejltastningen ( ikke at jeg
behøver en undskyldning for at skrive noget sludder )....

hVh
Hans/NTV
NTV650/ST1100

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-05-07 23:38

On Wed, 23 May 2007 00:50:56 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

Hej.

>Det ser jo ikke ud til høste de vilde kommentarer, hvis ikke der følger lidt
>blod med

En lille kommentart til overskriften herfra,
Det er ikke min Seely Honda.
Det er teamets, og skulle det nogen sinde blive opløst er det
Heinrich's
Den er bygget til Classic Race, og dens tilblivelse skyldes at de
rigtige folk var på det rette sted - Samtidigt.
Det startede med at Heinrich Hass (Lydmuren) købte stellet - Det var
da pænt - Ikk'
Det dansede vi så rundt om, i vild beundring, til Gert (Lillebror) kom
forbi - "Det skal der da en racer ud af - Det stel er jo til en CB750
motor".
Altså købte vi en (to) gamle CB750 motorer og Heinrich startede med at
bygge dem sammen til een god motor, og med lidt "pilleri" kom der
noget brugbart ud af det.
Gert er en gudsbenådet maskinarbejder, og for i øvrigt teamets
"vægtvogter", og han står for alle de smukke mekaniske detaljer og
tilpasninger - Og det er ved gud mange
Min egen beskedne indsats er al EL og den lidt sofistikerede tænding
vi kører med, samt det glasfiberarbejde der lavet med kåbe og sæde.
Torben (Kontoristen) er gammel RR kører og flere årig Danmarksmester i
den tidligere RD350 klasse, så ham "ansatte" vi som pilot - Ikke pille
bare køre
Vi kører med den på 2' år nu, og er ved at få styr på detaljerne -
Ikke at det har været let, men sjovt.
Og så har vi det faktisk sjovt indbyrdes, hvilket er en gave.
Krikken yder godt 90 HK på baghjulet ved 9500 RPM, og sat i relief til
en stock standard CB750 med 54 HK på baghjulet er det meget flot - Og
ja, vi har målt en CB750 der var i orden som sammenligning
Det er Heinrichs fortjeneste - Godt gået.
Til sammenligning vejer den 165 Kg - Det er Gerts fortjeneste - "Doeh
Steen - Ka' du ikke lige pille et par kilo af den forbandede
akkumulator?"
Det er blevet et udemærket resultat, og at den så også er køn skader
ikke

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo