Kvalitetstøj
Fra : jbplum@gmail.com

Dato : 21-05-07 23:28

Jeg skal investere i kluns, så jeg kan køre forsvarligt på min mc. Jeg
er ude efter Textil, og har fået anbefalet Rukka. Problemet er, at
Rukka er meget dyrt, og at brugtmarkedet ikke er så voldsomt stort, og
da jeg er studerende på SU, bliver det måske lige i overkanten, hvis
jeg skal investere i nyt Rukkatøj.

Mit spørgsmål er derfor, om der findes andre mærker, der
kvalitetsmæssigt er på højde med Rukka, men som er billigere i indkøb?
Hvis der er et stort brugtmarked i københavnsområdet er det et stort
plus.

Jeppe

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-05-07 07:18

jbplum@gmail.com wrote:

> [...]
> kvalitetsmæssigt er på højde med Rukka, men som er billigere i indkøb?
> Hvis der er et stort brugtmarked i københavnsområdet er det et stort

Jeg var forbi Scandinavia park ved Flensborg/Händewitt sidste week-end.
Hein-Gericke har efterhånden et stort udvalg af "egne" mærker med Goretex.
Kvaliteten synes udmærket, priserne varierer, og på nogle varianter skal
der efterkøbes beskyttelsesskaller.

Udvalget er faktisk væsentlig bredere end hos Mot-shop, som ellers har
været toppen i området.

mvh
Orla

Fra : Anders Majland

Dato : 22-05-07 09:54

> [...]
> Rukka er meget dyrt, og at brugtmarkedet ikke er så voldsomt stort, og
> da jeg er studerende på SU, bliver det måske lige i overkanten, hvis

Rukka's primære kvalitet er at det er vandtæt - Dernæst at det er rimeligt
åndbart pga de specielle sikkerhedsskaller, men der er også dem der mener at
den beskyttelse ikke er sikker nok. Altså at det skal være hårde skaller.
Jeg talte med en af "dem" i fredags. Han havde engang taget en forlygte på
en bil med knæet, og der sad bagefter et stort stykke glas i den hårde
knæskal. Knæskallen har de måske stadig til skræk og advarsel hos Classic
Bike.

Hvis du kan vente er der ofte meget at spare på Rukka på tilbud - både fra
danske forhandlere eller postordre fra f.eks www.touring.se eller
www.louis.de

Hvis du ikke kan vente, og er klar på at købe brugt så kig også på ebay.de.
Husk at der er 5års garanti på vandtætheden så tøjet skal gerne være nyere
end det og du skal have en kvitering for det oprindelig køb med, hvis du
skal kunne gøre brug af garantien.

/A

Fra : Ped

Dato : 22-05-07 10:01

jbplum@gmail.com skrev:
> [...]
> kvalitetsmæssigt er på højde med Rukka, men som er billigere i indkøb?
> Hvis der er et stort brugtmarked i københavnsområdet er det et stort

Prøv at gå ind på http://www.louis.de - klik på 'Textilbekleidung' og
marker 'Angebote' og/eller 'Restposten'. Jeg har her i foråret købt et
sæt, hvor jeg gav 49.95 Euro for jakken og 39.95 Euro for bukserne, og
det er udmærket kvalitet til pengene. Som undermenu til en given vare
finder du 'Konfektionsgrößen', der giver en særdeles god vejledning i
bestilling af den rigtige størrelse.

Her er et billede af det sæt jeg købte: http://www.pedmail.dk/louistoej.jpg

M.h.t. kvalitet, så får man vel alt andet lige hvad man betaler for, men
nogle gange betaler man nok lige lovlig meget for en mærkevare. Det sæt
jeg har købt hos Louis har mindre indlæg og færre forstærkninger end mit
udmærkede Polo tøj, men det er lige så varmt og lige så vandtæt, og det
sidder udmærket. Og der er foreløbigt ikke noget der tyder på, at
syninger, lynlåse osv. skulle være af dårlig kvalitet.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS
(som skal til GPZ 1100 træf i Maastricht i pinsen!)

Fra : jbplum@gmail.com

Dato : 23-05-07 13:13

Som jeg også har skrevet i en anden tråd, så er jeg 100% i vildrede,
hvad angår, hvad jeg skal gå efter for at finde kvalitet (top
åndbarhed og sikkerhed), når jeg ikke går efter et mærke, jeg kender
og har fået anbefalet (Rukka)...

Der findes sikkert kvalitet til en billig(ere) penge (end Rukka), men
hvordan finder jeg den? Sikkerheden skal være i top - det er det
sidste sted, jeg har lyst til at spare...
Louis.de og Hein-Gericke har en masse forskellige mærker og modeller,
men jeg har ingen anelse om (udover at se på prisen), hvad der er
kvalitet og ikke kvalitet. Så hvordan kommer jeg gennem denne "jungle"
af mærker og modeller, og finder den rette kvalitet til den billigste
penge? Hvad skal jeg gå efter?

Pft.
Jeppe

Fra : Moller

Dato : 23-05-07 20:22

jbplum@gmail.com skrev:
> [...]
> kvalitet og ikke kvalitet. Så hvordan kommer jeg gennem denne "jungle"
> af mærker og modeller, og finder den rette kvalitet til den billigste

   Hos Louis.de f.eks. er der opgivet til de enkelte dele hvad
godkendelser osv. der er til de enkelte ting, og derved se om hvad
standard de bør leve op til.

   Typen er tøj er også en ting omkring hvad vejr vil du køre i ??? Ruka
er godt til alt slags vejr grundet Goretex delen, men der er andre
produkter med Goretex som er billigere, men de gir så ikke de 5 års
garanti osv. som Ruka.

   Hjelm f.eks. skal du ikke vælge de hjelme som er opgivet "For Show
only", men dem som har CE mærkninger osv... og ellers er det vigtigste
at de passer dig bedst muligt = du skal prøve dem.

   Handsker, ja de skal ha noget beskyttelse, men vigtigst er at de passer
dig godt, og du har fuld føling stadig, og derved vigtigt at du for
prøvet dem.

   Kort sagt, det skal prøves på, og er de godkendt til brug, og de passer
dig godt og du føler det er noget du vil kunne lide, så er det det
udstyr du skal bruge ;)

--
VH
   Moller

Fra : Armand

Dato : 24-05-07 17:28

<jbplum@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvalitet og ikke kvalitet. Så hvordan kommer jeg gennem denne "jungle"
> af mærker og modeller, og finder den rette kvalitet til den billigste

De "tre store tyske" (á incl. Polo) er idividuelt nok blandt de største i
Europa, hvilket man ikke kan vedblive at være hvis det er rent Kina-nylon
man sælger.
Jeg er ikke til Cordura-beklædning og har derfor ikke hæftet mig ved
testresultater deriblandt, men hvad angår læder, så er de enkeltes
"husmærker" (á f.eks. Vanucci) altid med i toppen, selv imod de mest
populære mærkevarer (hvem sagde Dainese?) når der testes.
Så køb roligt dém!

Forøvrigt synes jeg ikke at Rukka udviser særskilt kvalitet - Til gengæld er
der aldrig noget bøvl med deres garanti (som de med tiden har minimeret til
fem år, mod tidligere tiders livstidsgaranti)!

--
Armand.