Shims til Yamaha Diversion
Fra : henrikolsen@gmail.co~

Dato : 21-05-07 21:14

Jeg skal for første gang prøve at stille ventiler, og vil høre hvordan
man normalt får indkøbt shims.

Jeg ved jo ikke på forhånd hvilke tykkelser jeg har brug for. Kan man
normalt købe et udvalg hos en forhandler og få penge retur for de
ubrugte nogle dage efter, eller? Jeg har nemlig ikke umiddelbart
mulighed for at smutte forbi en forhandler dér hvor jeg skal arbejde
med den (provinsen).

Og hvad skal jeg regne med de koster? Eventuelt et forslag til
forretning i Københavnsområdet eller på nettet?

VH
Henrik

Fra : kc

Dato : 22-05-07 21:01

>Jeg skal for første gang prøve at stille ventiler, .

Hvor meget har den kørt?

KC

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 23-05-07 11:38

henrikolsen@gmail.com skrev:
> Jeg skal for første gang prøve at stille ventiler, og vil høre hvordan
> man normalt får indkøbt shims.

a: finder ud af hvad man skal bruge, og køber dem.
b: køber et sortimentssæt (der koster en halv milliard) og bruger en
brøkdel af dem.
c: låner/køber "et passende udvalg" hos en forhanlder og leverer dem
tilbage man ikke skal bruge.

Jeg bruger selv "a", men kan man finde en forhandler/værksted der er med
på plan "c", vil det nok være det mest "effektive" - kan evt tænkes at
forhandleren også vil købe dine gamle shims.

> Og hvad skal jeg regne med de koster? Eventuelt et forslag til
> forretning i Københavnsområdet eller på nettet

Til min xj600 (29mm shims) har jeg set priser fra ca 50 - 150 kr/stk

Sidste gang jeg justerede ventiler købte jeg shims hos
www.motomike.de/mcbutikken - der ligger i den billige ende af spekteret,
og levere hurtigt (1-2 hverdage) - der kommer så noget fragt oven i, men
jeg skulle alligevel have fat i "noget forskelligt".

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010