H. P. Holm wrote:
>
> Tillykke med den!
>
> Check at vacuum-membranerne i karburatorerne er uden revner. Det er
> forskellen på, om den går næsten silkeblødt eller hårdt i motoren -
> og den eneste ting der kiksede på min NTV i løbet af 100.000 km.
>
> Bundpladen til luftfilterkassen skal monteres inden selve filteret
> og låget monteres, for at være sikker på at gummierne er helt nede
> over karburatorerne (dovne mekanikere laver det ikke ordentligt).
> Det er nemt at komme til, når sædet og tanken først er taget af.
>
> Luftfilteret trænger sikkert også til at blive skiftet. Nyt filter
> giver op til 10% bedre benzinøkonomi, men eftersom det koster mange
> hundrede kroner, er det alligevel tvivlsomt om det kan tjene sig
> hjem, inden det trænger til at blive skiftet igen...
>
> <
http://hpholm.dk/ntv.html>
>
Tak for tippene - og undskyld jeg kaldte det en konecykel. Det er vist
ikke fortjent
Din hjemmeside har været studeret - dejligt at MCTC testen var til at
finde dér - mine blade strækker sig kun tilbage til 1991.
Luftfilteret skal ikke skiftes iflg. servicelisterne - men alene pga.
alderen bør jeg nok. Alle vædsker bliver i hvert fald skiftet -
bremseslanger ligeså. Et toldsyn og en pudsning, så er den klar til de
næste 100kkm = ~20år med Anne Mettes kørselsbehov.
--
vh
Torben