bil på værksted
Fra : Lasse

Dato : 25-05-07 15:30

Hejsa, jeg har lige haft min bil på værksted og jeg fik en regning
der var større end tilbudet.

Toyota Sportsvan 1999 2,2 td.

1. Jeg kørte på værksted og fik lavet mundlig tilbud på udskiftning
af tandrem og vandpumpe, han kiggede i motorrummet og kom med tilbud
på 3600.00 kr m. moms

2. Bilen kom på værksted, han skiftede tandrem og vandpumpe, han
sagde at der ikke var meget plads i motorrummet og at vandpumpen var
større end han regnede med. Jeg sagde at det var da godt at jeg
havde fået et tilbud fra ham.

3. 3 dage senere fik jeg så en faktura pålydende 4422,50 kr.

4. Jeg ringede til ham og sagde at den faktura ikke passede med det
tilbud som jeg havde fået af ham, han sagde at der var brugt mere
tid end han havde regnet med og at jeg skulle betale de 4422,50kr.
Det sagde jeg så at jeg ikke ville, han sagde at jeg kunne betale
det som jeg ville og jeg ikke mere skal vise mig på hans værksted.

Mit spørgsmål..... Hvad skal jeg gøre????

Jeg skal vel have en faktura på det beløb som vi aftalte eller
hvad??

Håber at i kan hjælpe.

Lars Pedersen

Livet er dejligt

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : alexbo

Dato : 25-05-07 16:29

"Lasse" skrev

> Jeg skal vel have en faktura på det beløb som vi aftalte eller
> hvad??

Send ham 3600 kr. med netbank og skriv i feltet til modtager "3600 efter
aftale for faktura 1234"

Skriv på din faktura "aftalt tlf. med ABC 3600 kr dato

Evt. send en kopi af fakturaen til værkstedet hvor du skriver som foreslået.
For at undgå senere problemer er det vigtigt at du på en eller anden måde
gør opmærksom på at du betaler hvad der er aftalt.

Så imødgår du et evt. inkassokrav om et år hvor du kræves for det manglende
beløb.

mvh
Alex Christensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-05-07 21:14

> "Lasse" skrev

> Send ham 3600 kr. med netbank og skriv i feltet til modtager "3600 efter
> aftale for faktura 1234"

Skal vi være helt krakilske hedder det sig vist +/- 10% på et tilbud - så
det korekte beløb må næsten være 3960

/Dennis

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-05-07 17:10

On 25 May 2007 14:29:45 GMT, Lasse (gtilasse@get2net.dk) wrote:

> [...]
>
>Mit spørgsmål..... Hvad skal jeg gøre????
>
>Jeg skal vel have en faktura på det beløb som vi aftalte eller
Ja det skulle du, men hvordan vil du lige bevise at hans tilbud var på
3600 ?
Ikke nemt vel ? Dit ord mod hans ord = "påstand mod påstand" = meget
dårlig sag.

Betal, og få næste tilbud på skrift (Hvis du tør)

/Hans

Fra : Sidse

Dato : 25-05-07 21:52

"Lasse" <gtilasse@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mit spørgsmål..... Hvad skal jeg gøre????
>
> Jeg skal vel have en faktura på det beløb som vi aftalte eller

Betal de 3600 som andre foreslår og find et andet værksted. (hvis du er helt
sikker i din sag altså. Det kunne ikke tænkes at han nærmere har haft sagt
"Det bliver ca. 3600kr, måske lidt mere hvis der er noget der drilller"?)

Henrik
www.ha-ts.dk