|
| Argh.. Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 09:45 |
|
Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset her
(altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil der
står i Greve, som skal til Aalborg.
Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker ikke, når
der ikke er plader på.
Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
Mvh Tommy
| |
Mikkel Lund (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 25-05-07 09:50 |
|
TBJ skrev:
> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset her
> (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil der
> står i Greve, som skal til Aalborg.
> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker ikke, når
> der ikke er plader på.
> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>
> Mvh Tommy
Få sat en ny starter i ?
--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"
| |
Torben Scheel (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 25-05-07 09:54 |
|
TBJ wrote:
> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset her
> (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil der
> står i Greve, som skal til Aalborg.
> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker ikke, når
> der ikke er plader på.
> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>
Skift starteren og kør?
--
vh
Torben
| |
alexbo (25-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-05-07 09:50 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev
> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset
> her (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
>> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
Få skiftet starteren i Greve,
jeg formoder du ikke selv vil hente.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 10:38 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4656a3f8$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev
>
>> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset
>> her (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
>>> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>
> Få skiftet starteren i Greve,
> jeg formoder du ikke selv vil hente.
Ja, gider du lige gøre det?
Tommy
| |
Møller (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 25-05-07 10:56 |
|
TBJ skrev:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:4656a3f8$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev
>>
>>> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset
>>> her (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
>>>> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>> Få skiftet starteren i Greve,
>> jeg formoder du ikke selv vil hente.
>
> Ja, gider du lige gøre det?
Hvad har du afsat for at få det gjort?
Møller
| |
alexbo (25-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-05-07 10:57 |
|
"TBJ" skrev
> Ja, gider du lige gøre det?
Det kunne jeg såmænd sagtens, jeg bor i Solrød 5 km. fra Greve og har lavet
biler i 40 år, men jeg gider ikke.
Dels synes jeg din emnelinie er tåbelig, dels gad du ikke skrive noget om de
nærmere omstændigheder.
Sådan er vi begge en smule ugidelige.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 11:53 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4656b387$1$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "TBJ" skrev
>
>> Ja, gider du lige gøre det?
>
> Det kunne jeg såmænd sagtens, jeg bor i Solrød 5 km. fra Greve og har
> lavet
> biler i 40 år, men jeg gider ikke.
Næh, det forstår jeg da godt.
> Dels synes jeg din emnelinie er tåbelig,
Lagde du mærke til smileyen efter spørgsmålet? Jeg har da ingen forventning
om at nogen lige gider gøre det. Men at du ikke gider "fordi min emnelinie
er tå¨belig" er da lidt underligt. Hvis du syntes den er så tåbelig, hvorfor
læser du så tråden, endsige svarer på den?
Nå, men god weekend alligevel.
Tommy
| |
Anders Majland (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 25-05-07 10:07 |
|
> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
Køb en starter, tag toget til kbh, monter starter, hent prøveplader og kør
hjem...
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 10:39 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4656a745$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>
> Køb en starter, tag toget til kbh, monter starter, hent prøveplader og kør
> hjem...
Ja, det kan være det lyder nemt i dine ører, men det gør det SLET ikke i
mine :)
God weekend
Tommy
| |
Henrik Stidsen (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-05-07 10:19 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in news:4656a1fe$0$905
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Nogen bud p† hvordan det l›ses nemmest?
Sæt plader på og bed Falck hente den?
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 10:38 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns993B731E8A609hs235dk@130.225.247.90...
> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in news:4656a1fe$0$905
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>> Nogen bud p? hvordan det l>ses nemmest?
>
> Sæt plader på og bed Falck hente den?
Ja, det er ikke en option, desværre.
Auktionen foregår på den måde at jeg henter bilen (normalt er det
biltransportkompagnietder henter for mig), jeg tjekker bilen svarer til
beskrivelsen og betaler for den. Derefter går der 1 uge før jeg har reg
attest.
Der er nok ikke nogen vej uden om at jeg må tage over efter den. - det er
bare totalt sur røv at bruge en hel dag på det.
Desuden koster det mere at hente selv, end transportkompagniet tager...
Argh! Hader toget og hader at spilde en hel dag.
Nå, men god weekend
Tommy
| |
Møller (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 25-05-07 11:01 |
|
TBJ skrev:
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns993B731E8A609hs235dk@130.225.247.90...
>> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in news:4656a1fe$0$905
>> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
> Der er nok ikke nogen vej uden om at jeg må tage over efter den. - det er
> bare totalt sur røv at bruge en hel dag på det.
> Desuden koster det mere at hente selv, end transportkompagniet tager...
>
> Argh! Hader toget og hader at spilde en hel dag.
>
> Nå, men god weekend
Du har ikke undersøgt om der er nogen der kan hjælpe
Der bor da sikkert nogle i nærheden, som for gode ord, lidt håndører, og
håneret i et år vil hjælpe dig.
God Pinse. og husk værktøj, starter og benzin
Møller
| |
Henrik Stidsen (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-05-07 11:07 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in
news:4656ae5e$0$839$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>> S‘t plader p† og bed Falck hente den?
> Ja, det er ikke en option, desv‘rre.
> Auktionen foreg†r p† den m†de at jeg henter bilen (normalt er det
> biltransportkompagnietder henter for mig), jeg tjekker bilen svarer
> til beskrivelsen og betaler for den. Derefter g†r der 1 uge f›r jeg
> har reg attest.
Ja så ka jeg godt problemet. Hvorfor vil de egentlig ikke køre med den uden
plader på?
> Desuden koster det mere at hente selv, end transportkompagniet
> tager...
Ja DSB er ikke ligefrem billige. 2 personer over storebælt i en bil er
billigere end med toget. Så meget for kollektiv trafik...
> Argh! Hader toget og hader at spilde en hel dag.
Velkommen i klubben :)
> N†, men god weekend
Og i lige måde da :)
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 11:55 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns993B7B4779538hs235dk@130.225.247.90...
> "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in
> news:4656ae5e$0$839$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>. Hvorfor vil de egentlig ikke køre med den uden
> plader på?
Det sagde den ellers venlige mand ikke noget om, kun at de ikke ville, når
der ikke var plader på...
Mvh Tommy
| |
Bob :-\) (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Bob :-\) |
Dato : 25-05-07 10:38 |
|
----- Original Message -----
From: "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
Newsgroups: dk.fritid.bil
Sent: Friday, May 25, 2007 10:44 AM
Subject: Argh..
> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset
her
> (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil der
> står i Greve, som skal til Aalborg.
> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker ikke, når
> der ikke er plader på.
> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>
> Mvh Tommy
>
---------------------------------------------------------
Få en til at trække den igang og kør så hjem
Hilsen Robert
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 10:41 |
|
"Bob " <HUSKATSLETDETTEHERMEDSTORTmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:N7y5i.23$6m1.1@news.get2net.dk...
>
> Få en til at trække den igang og kør så hjem
Ja, udemærket bud. Men det indebærer at jeg skal til sjælland og det vil jeg
rigtig gerne være fri for (altså ikke at jeg har noget mod sjælland, men at
bruge en hel dag på det)
God weekend
Tommy
| |
Torben Scheel (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 25-05-07 11:06 |
|
TBJ wrote:
>
> Ja, udemærket bud. Men det indebærer at jeg skal til sjælland og det vil jeg
> rigtig gerne være fri for (altså ikke at jeg har noget mod sjælland, men at
> bruge en hel dag på det)
Jamen så må muldvarpen jo frem - falck og andre flytter gerne biler mod
betaling. Jeg forstår ikke hvorfor btk ikke vil, men så må andre jo tage
fortjenesten.
--
vh
Torben
| |
Martin Johansen [600~ (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 25-05-07 11:34 |
|
>Ja, udemærket bud. Men det indebærer at jeg skal til sjælland og det vil jeg
>rigtig gerne være fri for (altså ikke at jeg har noget mod sjælland, men at
>bruge en hel dag på det)
Åh hold op. Enhver jyde har noget imod Sjælland ;)
--
Martin Lind Johansen
Kolding, DK
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj
| |
Fister Løgsovs (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 25-05-07 11:42 |
|
Martin Johansen [6000] har bragt dette til verden:
>> Ja, udemærket bud. Men det indebærer at jeg skal til sjælland og det vil jeg
>> rigtig gerne være fri for (altså ikke at jeg har noget mod sjælland, men at
>> bruge en hel dag på det)
>
> Åh hold op. Enhver jyde har noget imod Sjælland ;)
Først når de har fået børn og er flyttet hjem fra Kbh./Frb.
Kai
| |
Finn Guldmann (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 26-05-07 09:54 |
|
TBJ skrev:
>> Få en til at trække den igang og kør så hjem
> Ja, udemærket bud. Men det indebærer at jeg skal til sjælland og det vil jeg
> rigtig gerne være fri for (altså ikke at jeg har noget mod sjælland, men at
> bruge en hel dag på det)
>
Kan du ikke bare tage den med i lastbilen?
--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun
under politiledsagelse og anden hjælp til den øvrige trafik.
(Flok defineres som mere end tre.))
| |
Ukendt (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-07 11:50 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f38sjm$dgn$5@newsbin.cybercity.dk...
> TBJ skrev:
>>> Få en til at trække den igang og kør så hjem
>> Ja, udemærket bud. Men det indebærer at jeg skal til sjælland og det vil
>> jeg rigtig gerne være fri for (altså ikke at jeg har noget mod sjælland,
>> men at bruge en hel dag på det)
>>
> Kan du ikke bare tage den med i lastbilen?
Ja, altså tanken har da strejfet mig :) Meeen, for det første er jeg ikke
sikker på at der kan være en punto på liften, for det andet er jeg ikek
sikker på at arbejdsgiveren ville udvise forståelse for at jeg kun kunne
medbringe 21 palle-pladser :)
Nåeja, det er selvfølgelig også afgørende at jeg er aldrig er på Sjælland i
en gul bil, når der er åbent ved Dekra (hvor bilen holder).
Godd weekend
Tommy
| |
Lars Holst (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 25-05-07 12:49 |
|
"Bob :-\)" <HUSKATSLETDETTEHERMEDSTORTmr.bob@tele2adsl.dk> said in
news:N7y5i.23$6m1.1@news.get2net.dk:
>
> ----- Original Message -----
> From: "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
> Newsgroups: dk.fritid.bil
> Sent: Friday, May 25, 2007 10:44 AM
> Subject: Argh..
>
>
>> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og
>> fjolset
> her
>> (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
>> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil
>> der står i Greve, som skal til Aalborg.
>> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker
>> ikke, når der ikke er plader på.
>> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>>
>> Mvh Tommy
>>
> ---------------------------------------------------------
>
> Få en til at trække den igang og kør så hjem
>
> Hilsen Robert
>
>
At trække den igang ødelægger en evt. katalysator.
--
Lars Holst
| |
alexbo (25-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-05-07 12:50 |
|
"Lars Holst" skrev
> At trække den igang ødelægger en evt. katalysator.
Hvordan skulle motoren kunne vide om det er starteren eller et tov der får
den til at dreje rundt?
mvh
Alex Christensen
| |
Møller (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 25-05-07 13:31 |
|
alexbo skrev:
> "Lars Holst" skrev
>
>> At trække den igang ødelægger en evt. katalysator.
>
> Hvordan skulle motoren kunne vide om det er starteren eller et tov der får
> den til at dreje rundt?
Du ved vandrehistorier er ligesom ammestuehistorier: umulige at slå ihjel.
Men man vå vist godt skubbe den igang Det er ikke lagt ind i ECU.en
Møller
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 13:48 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4656ce0b$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Lars Holst" skrev
>
>> At trække den igang ødelægger en evt. katalysator.
>
> Hvordan skulle motoren kunne vide om det er starteren eller et tov der får
> den til at dreje rundt?
Er det ikke noget med uforbrændt benzin i kat'en?
Jeg er _ikke_ mekaniker, så det er kun hear/say
Tommy
| |
Andreas M. Hansen (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 25-05-07 14:08 |
|
> Er det ikke noget med uforbrændt benzin i kat'en?
> Jeg er _ikke_ mekaniker, så det er kun hear/say
>
Når der er strøm på batteriet, så tænder motoren på nøjagtig samme vis
hvadenten det er startmotoren som tørner den, eller det er 3 jydske
bryggerheste i snor. Som Alex siger, så har motorstyringen ikke telepatiske
evner som fortæller den hvad som tørner motoren rundt.
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Bob :-\) (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Bob :-\) |
Dato : 25-05-07 18:13 |
|
"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns993B8C9CA82CC25689lh236589@62.243.74.162...
> "Bob :-\)" <HUSKATSLETDETTEHERMEDSTORTmr.bob@tele2adsl.dk> said in
> news:N7y5i.23$6m1.1@news.get2net.dk:
>
> >
> > ----- Original Message -----
> > From: "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
> > Newsgroups: dk.fritid.bil
> > Sent: Friday, May 25, 2007 10:44 AM
> > Subject: Argh..
> >
> >
> >> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og
> >> fjolset
> > her
> >> (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
> >> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil
> >> der står i Greve, som skal til Aalborg.
> >> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker
> >> ikke, når der ikke er plader på.
> >> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
> >>
> >> Mvh Tommy
> >>
> > ---------------------------------------------------------
> >
> > Få en til at trække den igang og kør så hjem
> >
> > Hilsen Robert
> >
> >
>
> At trække den igang ødelægger en evt. katalysator.
>
> --
> Lars Holst
---------------------------------------------------
Har fået en Alfa 33 1991 med kat trukket igang 2 gange uden problemer
Hilsen Robert
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-05-07 18:14 |
| | |
Lars Holst (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 25-05-07 18:24 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:46571974.462FC620@du.kan.finde.den:
> Lars Holst skriver:
>>
>> At trække den igang ødelægger en evt. katalysator.
>
> Kan du uddybe det nærmere ?
>
>
>
>
> Klaus
Som en enkelt skrev:
Uforbrændt brændstof i katalysatoren ødelægger effekten af den.
Det vil også fremgå af nye bilers instruktionsbøger, hvis ellers der er
nogle herinde som gider læse dem.
--
Lars Holst
| |
alexbo (25-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 25-05-07 18:31 |
|
"Lars Holst" skrev
> Uforbrændt brændstof i katalysatoren ødelægger effekten af den.
Hvad har det med at trække den i gang at gøre?
Hvad er forskellen på uforbrændt bensin, hvis f. eks. tændingen ikke virker,
om man bruger starter eller bryggerheste?
mvh
Alex Christensen
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-05-07 18:42 |
|
Lars Holst skriver:
>
> Som en enkelt skrev:
> Uforbrændt brændstof i katalysatoren ødelægger effekten af den.
Kommer der ikke altid det ?
> Det vil også fremgå af nye bilers instruktionsbøger, hvis ellers der er
> nogle herinde som gider læse dem.
Jo, jeg har læst indtil flere og jeg er udemærket kendt med
problematikken omkring uforbrændt benzin i kat'en. Til trods for dette
er der i instruktionsbogen til min bil anvist, hvoran man gør, hvis man
skal trække en bil i gang.
Men kunne du eksempelvis lige forklare forskellen på at starte en bil
ved at trække den i gang og så ved at bruge startermotoren ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Holst (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 25-05-07 20:12 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:46571FD1.9E99FDB8@du.kan.finde.den:
> Lars Holst skriver:
>>
>> Som en enkelt skrev:
>> Uforbrændt brændstof i katalysatoren ødelægger effekten af den.
>
> Kommer der ikke altid det ?
>
>> Det vil også fremgå af nye bilers instruktionsbøger, hvis ellers der er
>> nogle herinde som gider læse dem.
>
> Jo, jeg har læst indtil flere og jeg er udemærket kendt med
> problematikken omkring uforbrændt benzin i kat'en. Til trods for dette
> er der i instruktionsbogen til min bil anvist, hvoran man gør, hvis man
> skal trække en bil i gang.
>
> Men kunne du eksempelvis lige forklare forskellen på at starte en bil
> ved at trække den i gang og så ved at bruge startermotoren ?
>
>
>
>
> Klaus
Næ.
Jeg refererer blot til at der i flere instruktionsbøger til nye biler står
at man _ikke_ må trække/skubbe bilerne igang p.g.a. risikoen for at
katalysatoren ødelægges af uforbrændt brændstof i samme.
--
Lars Holst
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-05-07 21:42 |
|
Lars Holst skriver:
>
> Næ.
Tænkte det nok
> Jeg refererer blot til at der i flere instruktionsbøger til nye biler står
> at man _ikke_ må trække/skubbe bilerne igang p.g.a. risikoen for at
> katalysatoren ødelægges af uforbrændt brændstof i samme.
Altså du referer hudløst noget du ikke aner om ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Holst (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 25-05-07 23:44 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:46574A1E.50E322D3@du.kan.finde.den:
> Lars Holst skriver:
>>
>> Næ.
>
> Tænkte det nok
>
>> Jeg refererer blot til at der i flere instruktionsbøger til nye biler
>> står at man _ikke_ må trække/skubbe bilerne igang p.g.a. risikoen for
>> at katalysatoren ødelægges af uforbrændt brændstof i samme.
>
> Altså du referer hudløst noget du ikke aner om ?
>
>
> Klaus
Hvorfor tror du en flok enige bilfabrikanter skriver det samme?
Så kan du være nok så uenig i det og tro nok så høje tanker om dig selv og
din viden.
Jeg ved godt med mig selv om det skal være dig eller bilfabrikanterne jeg
skal tro på i denne sammenhæng.
Du har et troværdighedsproblem igen igen, K. D. Mikkelsen.
--
Lars Holst
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-07 06:45 |
|
Lars Holst skriver:
>
> Hvorfor tror du en flok enige bilfabrikanter skriver det samme?
Gør de ? Eller skriver de "gentagne forsøg" ?
Hvorfor skriver eksempelvis VW i ders instruktionsbog, hvordan det skal
gøres ? De er måske ikke i flokken af "enige bilfabrikanter" ?
> Så kan du være nok så uenig i det og tro nok så høje tanker om dig selv og
> din viden.
Ja - nemlig ja.
Gå nu efter emnet og ikek manden..
> Jeg ved godt med mig selv om det skal være dig eller bilfabrikanterne jeg
> skal tro på i denne sammenhæng.
Ja, du stoler blindt på bilfabrikanterne - eller hvad du nu kan huske.
> Du har et troværdighedsproblem igen igen, K. D. Mikkelsen.
Nej. Hvis du læser bare et par af de indlæg der kom efter din
fejludtalelse vil du finde ud af at det er dig der tager fejl. Men det
er du ikke mand nok til at indrømme.
Derfor hopper du lige i mudderkastningen - eller som det hedder - du
laver en Lars Holst.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Holst (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 26-05-07 10:29 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:4657C961.BB27863A@du.kan.finde.den:
> Lars Holst skriver:
>>
>> Hvorfor tror du en flok enige bilfabrikanter skriver det samme?
>
> Gør de ? Eller skriver de "gentagne forsøg" ?
>
> Hvorfor skriver eksempelvis VW i ders instruktionsbog, hvordan det
> skal gøres ? De er måske ikke i flokken af "enige bilfabrikanter" ?
>
>> Så kan du være nok så uenig i det og tro nok så høje tanker om dig
>> selv og din viden.
>
> Ja - nemlig ja.
> Gå nu efter emnet og ikek manden..
>
>> Jeg ved godt med mig selv om det skal være dig eller bilfabrikanterne
>> jeg skal tro på i denne sammenhæng.
>
> Ja, du stoler blindt på bilfabrikanterne - eller hvad du nu kan huske.
>
>> Du har et troværdighedsproblem igen igen, K. D. Mikkelsen.
>
> Nej. Hvis du læser bare et par af de indlæg der kom efter din
> fejludtalelse vil du finde ud af at det er dig der tager fejl. Men det
> er du ikke mand nok til at indrømme.
>
> Derfor hopper du lige i mudderkastningen - eller som det hedder - du
> laver en Lars Holst.
>
>
> Klaus
Du er den sidste der skal råde andre til ikke at gå efter manden.
--
Lars Holst
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-07 22:03 |
|
Lars Holst skriver:
>
> Du er den sidste der skal råde andre til ikke at gå efter manden.
Kom nu med bare en smule argumenter på det tekniske plan.
Nej, du plumper i med troværdighedsproblemer, til trods for at det igen
er dig der har et forståelsesproblem.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Holst (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 26-05-07 22:24 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in
news:4658A084.633EADFE@du.kan.finde.den:
> Lars Holst skriver:
>>
>> Du er den sidste der skal råde andre til ikke at gå efter manden.
>
> Kom nu med bare en smule argumenter på det tekniske plan.
>
> Nej, du plumper i med troværdighedsproblemer, til trods for at det igen
> er dig der har et forståelsesproblem.
>
>
>
>
> Klaus
Jeg ved ikke hvor meget troværdighedsproblem det skaber for mig når jeg
primært refererer til hvad instruktionsbøger for mange bilmærker har
stående om det aktuelle emne?
Så er det jo dig der implicit påstår at du ved mere om bilerne end
fabrikkerne der har lavet bilerne.
Ergo har du ganske simpelthen storhedsvanvid.
--
Lars Holst
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-07 22:58 |
|
Lars Holst skriver:
>
> Jeg ved ikke hvor meget troværdighedsproblem det skaber for mig når jeg
> primært refererer til hvad instruktionsbøger for mange bilmærker har
> stående om det aktuelle emne?
Du har jo ganske enkelt et forståelsesproblem.
> Så er det jo dig der implicit påstår at du ved mere om bilerne end
> fabrikkerne der har lavet bilerne.
Næh - jeg ved, hvordan en bilmotor fungerer og startes.
Du "glemmer" fuldstændigt at tage stilling til, hvorfor eksempelvis VW
fortæller i deres instruktionsbog, hvordan man gør. Hvis det nu var så
"farligt" hvorfor så nævne det ?
Lad os lige slå det fast:
At skubbe en bil i gang (eller trække for den sags skyld) ødelægger ikke
katalysatoren.
At forsøge at starte en motor, så der kommer større mængder uforbrændt
benzin ud i katalysatoren _kan_ være med til at ødelægge overfladen i
katalysatoren. Det kan ske ved mange andre måder end at trække den i
gang og har absolut intet at gøre med om man trækker, starter med et
andet batteri, eller blot har monteret et nyt batteri i bilen med fuld
kapacitet.
Sjovt nok ved du det udemærket godt (kan jeg læse fra dine andre
indlæg), men holder pinedød fast i dit standpunkt. Det er godtnok svært
for dig at indrømme at du har taget fejl!
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Martin Johansen [600~ (27-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-05-07 00:00 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (27-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 27-05-07 05:52 |
| | |
Martin Johansen [600~ (27-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-05-07 10:18 |
| | |
alexbo (26-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-05-07 09:21 |
|
"Lars Holst" skrev
> Jeg ved godt med mig selv om det skal være dig eller bilfabrikanterne jeg
> skal tro på i denne sammenhæng.
Du skal ikke tro på nogen, du skal bruge hovedet og prøvet at overveje hvad
der kan være rigtigt.
Når nu man ved at den eneste måde en forbrændingsmotor kan starte er at
noget hjælper den rundt, den skal løbes i gang, den kan simpelthen ikke
starte selv.
Så kan man overveje om det betyder noget hvad der hjælper den rundt, gør det
nogen forskel om en elmotor trækker den rundt som på en bil, eller en mand
hiver propellen rundt som en flymotor, eller man propper en startpatron i
cylinderen som en gammel fiskekutter.
Det er fuldstændig ligegyldigt hvilken metode man bruger, motoren skal hives
rundt for at starte og ingen metode er bedre end en anden hvad angår
uforbrændt bensin.
Der har været andre der har skrevet om uforbrændt bensin, men ingen har
været så skråsikker som dig, og du aner i virkeligheden intet om
problematikken.
Det gælder stort set alle indlæg fra din side, ikke at man nødvendigvis skal
vide en hel masse for at skrive i denne NG, men når man vil belære andre,
bør man have et minimum af viden.
mvh
Alex Christensen
| |
Lars Holst (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 26-05-07 10:36 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> said in
news:4657ee94$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
> "Lars Holst" skrev
>
>> Jeg ved godt med mig selv om det skal være dig eller bilfabrikanterne
>> jeg skal tro på i denne sammenhæng.
>
> Du skal ikke tro på nogen, du skal bruge hovedet og prøvet at overveje
> hvad der kan være rigtigt.
>
> Når nu man ved at den eneste måde en forbrændingsmotor kan starte er
> at noget hjælper den rundt, den skal løbes i gang, den kan simpelthen
> ikke starte selv.
> Så kan man overveje om det betyder noget hvad der hjælper den rundt,
> gør det nogen forskel om en elmotor trækker den rundt som på en bil,
> eller en mand hiver propellen rundt som en flymotor, eller man propper
> en startpatron i cylinderen som en gammel fiskekutter.
>
> Det er fuldstændig ligegyldigt hvilken metode man bruger, motoren skal
> hives rundt for at starte og ingen metode er bedre end en anden hvad
> angår uforbrændt bensin.
>
> Der har været andre der har skrevet om uforbrændt bensin, men ingen
> har været så skråsikker som dig, og du aner i virkeligheden intet om
> problematikken.
>
> Det gælder stort set alle indlæg fra din side, ikke at man
> nødvendigvis skal vide en hel masse for at skrive i denne NG, men når
> man vil belære andre, bør man have et minimum af viden.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
Sålænge man ikke kender bilen og dermed ikke ved om startmotoren er den
eneste fejl, ville jeg undlade at skubbe/trække den igeng.
Sæt nu der er tændignsproblemer også eller en knastkæde helt ude af trim.
Det er jo netop sådan noget der kan smadre en kat (og mange andre ting),
når man uvidende om bilens defekter skubber/trækker den igang.
Og så er det måske en idé ikke at fremture så skråsikker som du gør.
Du har ikke patent på sandheden.
Heller ikke selvom du opstiller diverse gæt på beregninger.
Ofte er teori (og da slet ikke dine ofte gætteriagtige teoretiske
fremstillinger) ikke nok.
Et krydderi af livserfaring og empiri hjælper betydeligt på det.
--
Lars Holst
| |
alexbo (26-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-05-07 11:13 |
|
"Lars Holst" skrev
> Sæt nu der er tændignsproblemer også eller en knastkæde helt ude af trim.
> Det er jo netop sådan noget der kan smadre en kat (og mange andre ting),
> når man uvidende om bilens defekter skubber/trækker den igang.
Jeg nægter at tro at bilfabrikkerne har skrevet alt det i
instruktionsbøgerne,
og det var jo instruktionsbøgerne du tog som sandhedsvidner.
De bøger du refererer til skriver måske, man bør ikke trække bilen i gang.
Det har stort set samme betydning som, bilen bør serviceres hos et
autoriseret værksted.
I min Mitsubishi bog står.
Nødstart.
Prøv ikke at starte motoren ved at skubbe eller trække vognen, det er yderst
farligt.
Egenligt tror jeg ikke de er bekymret for katalysatoren men for den
manglende bremseforstærker.
Jeg kan nok ikke komme ret meget længere, så jeg stopper her.
mvh
Alex Christensen
| |
Lars Holst (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 26-05-07 13:37 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> said in
news:4658094f$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
> Jeg kan nok ikke komme ret meget længere, så jeg stopper her.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
Tak
--
Lars Holst
| |
Møller (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-05-07 14:22 |
|
Lars Holst skrev:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> said in
> news:4658094f$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>> Jeg kan nok ikke komme ret meget længere, så jeg stopper her.
>>
>> mvh
>> Alex Christensen
>
> Tak
Pas på du ikke takker for tidligt, jeg kunne jo fortsætte, men hvorfor
egentlig, det virker jo omsonst.. og dog.
Men i min står der: Bilen må ikke trækkes eller skubbes i gang, hvis motoren
ikke vil starte, MEN man må godt bruge et hjælpebatteri, og så fatter jeg
ikke en dyt, du må fylde udstødningen med benzindampe og så starte den med
hjælpebatteri, men ikke skubbe den i gang.
På mig virker det som om forfatterne af servicemanualen sidder i reklame og
markedsafdelingen og ikke i teknisk afdeling.
For at belyse importørers troværdighed og viden, kan jeg kan da lige tilføje
noget tandrem:
Da jeg købte bilen: 3 år / 70.000 km Nu 5: år / 120.000 km
Http://tinylink.com/?md1tB5nWVZ
Tyskland: 10 år / 120.000 km
http://tinylink.com/?T6wJZXJS74
Sverige: Reg.dat. t o m 2004-12-31: benzin & diesel var 4:e år / 120.000:e
km Reg.dat. fr o m 2005-01-01: Bensin & diesel var 6:e år / 120.000:e km
http://tinylink.com/?7xpNPMA8Br
Så nu kunne det da være rart at vide hvad forskellen er på bilerne der
leveres til de forskellige lande siden der er så stor forske i
skifteinterval. Og hvis jeg får skiftet i Tyskland skulle der gå 10 inden
jeg skal have skiftet igen, men ændrer det sig til 5 år når jeg kører til
Danmark og til 6 år hvis jeg fortsætter til Sverige
Hvad bliver der svaret fra FDM:
"De forskellige intervaller er ikke teknisk begrundet, men alene en
”politisk” beslutning hos den enkelte importør. Den selv samme bil kan
historisk set have mange forskellige skifterintervaller i sit liv. Det har
man især oplevet hos Opel. Justeringerne er ofte en følge af hvor mange
tandremsproblemer det pågældende bilmærke er plaget af/ hvad gør
konkurrenterne. Endelig skal man heller ikke se bort fra
importørens/værkstedernes kommercielle interesse i at anbefal hyppige
tandremsskift. Man kan fristes til at antyde, at man udnytter folks skræk
for tandremshavari."
Så hvis du har tiltro til indholdet i instruktionsbogen, ud over det virker
som en gang ansvarsfraskrivelse fra importøren, så er du, efter min mening,
mere end almindelig naiv.
Møller
| |
Regnar Bang Lyngsø (28-05-2007)
| Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø |
Dato : 28-05-07 10:53 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
> Altså du referer hudløst noget du ikke aner om ?
Hvis ikke en instruktionsbog til en bil må antages at være autorativ
omkring en bil - hvad må så?
Vil den her fx gælde?
http://www.jackpot-auto.dk/images/katalysatorer.pdf
Citat:
"Hvis motoren har dårlig forbrænding eller udsættere, kan den
uforbrændte benzin, som når katalysatoren, forårsage en sammensmeltning
af monolitten....."
"Igangslæbning af en bil med katalysator frarådes, da uforbrændt benzin
i udstødningssystemet kan indvirke på katalysatoren, hvis motoren ikke
starter hurtigt (svarende til foranstående om udsættere)."
Fra nogen som ejer et eller andet firma der hedder Walker:
http://www.tenneco.com/news/press/archive/press_2000/eu_07a_2000.html
"Problems with a catalytic converter can stem from a number of
causes.... the monolith - the core of the converter - can literally melt
down ... This can occasionally happen when the car is run on empty, push
or tow-started,"
Knus
Regnar
| |
Mogens (28-05-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 28-05-07 11:10 |
|
"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse
news:1180345953.653807@askepot...
> Hvis ikke en instruktionsbog til en bil må antages at være autorativ
Mon du ikke mener autoritativ...
| |
Regnar Bang Lyngsø (28-05-2007)
| Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø |
Dato : 28-05-07 20:58 |
|
Mogens wrote:
> "Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse
> news:1180345953.653807@askepot...
>
>> Hvis ikke en instruktionsbog til en bil må antages at være autorativ
>
> Mon du ikke mener autoritativ...
>
Jo da
Knus
Regnar
| |
alexbo (28-05-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 28-05-07 11:38 |
|
"Regnar Bang Lyngsø" skrev
> Vil den her fx gælde?
Nej, det er meningsløst at fraråde igangslæbning og tilråde at bruge et
ekstrabatteri eller hjælpebil.
Hvis motoren ikke starter men poster bensin igennem kan katalysatoren tage
skade, uanset om man bruger starteren eller nogle bryggerheste.
Det synes jeg er forklaret i de foregående indlæg, og argumentet imod er at
man kan læse noget andet et eller andet sted.
Der står en ufattelig masse vås på nettet også fra firmaer man skulle tro
viste bedre.
Michelin som vel regnes for at have forstand på dæk, tilråder at sætte nye
dæk bagpå, ikke fordi de mener at det gavner køreegenskaberne, men fordi det
er føreren vant til.
Ikke alene det men han vil være fristet til at give gas, hvis bilen skrider.
Magen til sludder skal man lede længe efter, måske lige bortset fra
nyhedsgrupper.
http://www.michelin.dk/dk/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Nye dæk monteret foran:
- Bilens egenskaber vil ændre sig, fordi vejgrebet mellem for- og baghjul
ændres.
Føreren er vant til at der er mindre greb foran og vil derfor blive
overrumplet.
- På en glat vej vil bilens bagende miste grebet før forenden.
Føreren har ikke en chance for at styre bagenden og vil være fristet til at
accelerere yderligere, hvilket vil forstærke bilens udskridning. Kun en
erfaren bilist vil være i stand til at få bilen på ret køl efter sådan en
farlig situation ...
mvh
Alex Christensen
| |
Finn Guldmann (28-05-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 28-05-07 11:59 |
|
alexbo skrev:
>> Vil den her fx gælde?
> Nej, det er meningsløst at fraråde igangslæbning og tilråde at bruge et
> ekstrabatteri eller hjælpebil.
> Hvis motoren ikke starter men poster bensin igennem kan katalysatoren tage
> skade, uanset om man bruger starteren eller nogle bryggerheste.
> Det synes jeg er forklaret i de foregående indlæg, og argumentet imod er at
> man kan læse noget andet et eller andet sted.
> Der står en ufattelig masse vås på nettet også fra firmaer man skulle tro
> viste bedre.
> Michelin som vel regnes for at have forstand på dæk, tilråder at sætte nye
> dæk bagpå, ikke fordi de mener at det gavner køreegenskaberne, men fordi det
> er føreren vant til.
> Ikke alene det men han vil være fristet til at give gas, hvis bilen skrider.
> Magen til sludder skal man lede længe efter, måske lige bortset fra
> nyhedsgrupper.
> http://www.michelin.dk/dk/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
> Nye dæk monteret foran:
> - Bilens egenskaber vil ændre sig, fordi vejgrebet mellem for- og baghjul
> ændres.
> Føreren er vant til at der er mindre greb foran og vil derfor blive
> overrumplet.
> - På en glat vej vil bilens bagende miste grebet før forenden.
> Føreren har ikke en chance for at styre bagenden og vil være fristet til at
> accelerere yderligere, hvilket vil forstærke bilens udskridning. Kun en
> erfaren bilist vil være i stand til at få bilen på ret køl efter sådan en
> farlig situation ...
>
Et eller andet rumler i mit hoved om at det også er lovgivning at de
bedste dæk skal sidde bagpå. Er der noget om det?
--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun
under politiledsagelse og anden hjælp til den øvrige trafik.
(Flok defineres som mere end tre.))
| |
Jesper Juul (28-05-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 28-05-07 12:03 |
|
Finn Guldmann skrev:
>>
> Et eller andet rumler i mit hoved om at det også er lovgivning at de
> bedste dæk skal sidde bagpå. Er der noget om det?
Det er der svjv. ikke lovgivet om, det er bare et godt råd.
Jesper
| |
Henrik Stidsen (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 29-05-07 09:58 |
|
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:f3eckp$311g$2
@newsbin.cybercity.dk:
> Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs† er lovgivning at de
> bedste d‘k skal sidde bagp†. Er der noget om det?
Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hjul der trækker
bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er vel de
fleste nyere biler?
| |
Finn Guldmann (02-06-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-06-07 07:47 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs† er lovgivning at de
>> bedste d‘k skal sidde bagp†. Er der noget om det?
> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hjul der trækker
> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er vel de
> fleste nyere biler?
>
Men du har heller ikke noget konkret?
--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun
under politiledsagelse og anden hjælp til den øvrige trafik.
(Flok defineres som mere end tre.))
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-05-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-05-07 17:17 |
|
Regnar Bang Lyngsø skriver:
>
> Hvis ikke en instruktionsbog til en bil må antages at være autorativ
> omkring en bil - hvad må så?
>
> Vil den her fx gælde?
>
> http://www.jackpot-auto.dk/images/katalysatorer.pdf
>
> Citat:
>
> "Hvis motoren har dårlig forbrænding eller udsættere, kan den
> uforbrændte benzin, som når katalysatoren, forårsage en sammensmeltning
> af monolitten....."
>
> "Igangslæbning af en bil med katalysator frarådes, da uforbrændt benzin
> i udstødningssystemet kan indvirke på katalysatoren, hvis motoren ikke
> starter hurtigt (svarende til foranstående om udsættere)."
Netop som jeg skriver. Se frasen "hvis motoren ikke starter hurtigt".
> Fra nogen som ejer et eller andet firma der hedder Walker:
>
> http://www.tenneco.com/news/press/archive/press_2000/eu_07a_2000.html
>
> "Problems with a catalytic converter can stem from a number of
> causes.... the monolith - the core of the converter - can literally melt
> down ... This can occasionally happen when the car is run on empty, push
> or tow-started,"
Igen: Hvad er forskellen på at starte med et skub og med startmotoren
(som giver motoren et skub) ?
Min Golf III startede jeg oftes ved at lade den løbe i gang (havde fast
parkeringsplads på en stejl bakke), ikke desto mindre fejlede
katalysatoren intet til dens 8 års "fødselsdag".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
mfn (25-05-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 25-05-07 11:46 |
|
Jeg kan da køre ind og trække den igang og køre den til Ålborg for dig.
Mod betaling.
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:4656a1fe$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset
her
> (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil der
> står i Greve, som skal til Aalborg.
> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker ikke, når
> der ikke er plader på.
> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
>
> Mvh Tommy
>
>
| |
Ukendt (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-07 11:59 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4656be70$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg kan da køre ind og trække den igang og køre den til Ålborg for dig.
>
> Mod betaling.
Ja, det lyder da fristende. Men det er ikke sikkert det kan gå, for jeg skal
jo helst bruge en kvittering på det til regnskabet.
Men du må da meget gerne sætte tal på.
Mvh Tommy
| |
Leonard (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 26-05-07 12:09 |
|
On Fri, 25 May 2007 12:59:01 +0200, TBJ wrote:
> Ja, det lyder da fristende. Men det er ikke sikkert det kan gå, for jeg skal
> jo helst bruge en kvittering på det til regnskabet.
> Men du må da meget gerne sætte tal på.
Hvis du vil have regning på det, så ender jeg på 4.500 kr.
Så bliver den kørt på autotrailer hele vejen.
--
Leonard
http://syncro.leonard.dk/
| |
Ukendt (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-07 16:15 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1u6i9pcpr5mcn.e0ckze62dnty.dlg@40tude.net...
> On Fri, 25 May 2007 12:59:01 +0200, TBJ wrote:
>
>> Ja, det lyder da fristende. Men det er ikke sikkert det kan gå, for jeg
>> skal
>> jo helst bruge en kvittering på det til regnskabet.
>> Men du må da meget gerne sætte tal på.
>
> Hvis du vil have regning på det, så ender jeg på 4.500 kr.
> Så bliver den kørt på autotrailer hele vejen.
>
Tak for buddet, men nej tak. Støvting Autotransport gør det for 2000 +
12,5%dieseltillæg, + moms
Så det ender nok med dem, med mindre jeg finder en, der vil tage ud og
skifte den starter...
Mvh Tommy
| |
Leonard (26-05-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 26-05-07 16:47 |
|
On Sat, 26 May 2007 17:15:17 +0200, TBJ wrote:
> Tak for buddet, men nej tak. Støvting Autotransport gør det for 2000 +
> 12,5%dieseltillæg, + moms
Tjah, de snyder jo også og har mere end en bil med
--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges
http://leonard.dk/tilsalg/kh.php
| |
Ukendt (27-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-05-07 01:16 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:328fb40h1gtt.q329wedvj1m$.dlg@40tude.net...
> On Sat, 26 May 2007 17:15:17 +0200, TBJ wrote:
>
>> Tak for buddet, men nej tak. Støvting Autotransport gør det for 2000 +
>> 12,5%dieseltillæg, + moms
>
> Tjah, de snyder jo også og har mere end en bil med
Ja, det er simpelthen så frækt!!
De er til gengæld 3 dage om det - men jeg har ikke så travlt at det gør
noget.
Tak for buddet igen :)
Tommy
| |
Tom (25-05-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 25-05-07 13:59 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:4656a1fe$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset
> her (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil der
> står i Greve, som skal til Aalborg.
> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker ikke, når
> der ikke er plader på.
> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
Hvis bilen ikke er med automatgear så skub den igang og kør den hjem eller
då en til at køre den for dig. Men er du sikker på at det ikke bare er
batteriet der mangler strøm? Hvis batteriet mangler strøm så er det ikke til
at skubbe en bil igang...og fejlsymtomet kan godt ligne en defekt starter
--
Tom
| |
Christian B. Andrese~ (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 29-05-07 10:53 |
|
On 29 Maj, 10:57, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote in news:f3eckp$311g$2
> @newsbin.cybercity.dk:
>
> > Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs†er lovgivning at de
> > bedste d‘k skal sidde bagp†. Er der noget om det?
>
> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hjul der trækker
> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er vel de
> fleste nyere biler?
Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en baghjulsudskridning er
sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
bilens retning.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.
| |
Henrik Stidsen (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 29-05-07 11:05 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in
news:1180432392.059970.203420@u30g2000hsc.googlegroups.com:
> Nej, de bedste skal bagpǾ uanset trÇÝk, da en baghjulsudskridning er
> svÇÝrere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
> bilens retning.
Hmmm, så sidder mine forkert - jeg har dem med mest mønster på foran fordi
de slides ca. 3 gange så meget som dem bagpå...
| |
Lars Holst (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 29-05-07 11:24 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said in
news:1180432392.059970.203420@u30g2000hsc.googlegroups.com:
> On 29 Maj, 10:57, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
>> Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote in news:f3eckp$311g$2
>> @newsbin.cybercity.dk:
>>
>> > Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs†er lovgivning
> at de
>> > bedste d‘k skal sidde bagp†. Er der noget om det?
>>
>> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hj
> ul der trækker
>> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er ve
> l de
>> fleste nyere biler?
>
> Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en baghjulsudskridning er
> sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
> bilens retning.
>
>
> --
> Christian.....MSN: spørg...
> http://www.yee-haw.dk
> X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
> ...... DF.
>
>
I de fleste biler kan jeg lave kontrollerede baghjulsudskridninger, også
i forhjulstrukne biler (omend jeg foretrækker at gøre det på lukket bane)
mens en forhjulsudskridning næppe er bevidst kontrolleret.
Så jeg mener at du tager temmelig meget fejl i dit udsagn.
Om de bedste dæk skal forrest eller bagest ander jeg intet om.
Jeg starter op med 4 nye dæk og hvis de parvis bliver slidt mest foran,
så kommer de mindst slidte foran ved næste sæson-hjulskifte og bliver
selvfølgelig afbalanceret en gang årligt som minimum.
--
Lars Holst
| |
Henrik Stidsen (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 29-05-07 11:31 |
|
Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote in
news:Xns993F7E0D86A0025689lh236589@62.243.74.162:
> Jeg starter op med 4 nye d‘k og hvis de parvis bliver slidt mest foran,
> s† kommer de mindst slidte foran ved n‘ste s‘son-hjulskifte og bliver
> selvf›lgelig afbalanceret en gang †rligt som minimum.
Samme som mine
| |
Finn Guldmann (02-06-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-06-07 07:47 |
|
Christian B. Andresen skrev:
>>> Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs†er lovgivning at de
>>> bedste d‘k skal sidde bagp†. Er der noget om det?
>> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hjul der trækker
>> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er vel de
>> fleste nyere biler?
> Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en baghjulsudskridning er
> sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
> bilens retning.
>
Kan du henvise til et sted det står?
--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun
under politiledsagelse og anden hjælp til den øvrige trafik.
(Flok defineres som mere end tre.))
| |
Bjarne (02-06-2007)
| Kommentar Fra : Bjarne |
Dato : 02-06-07 09:18 |
|
Finn Guldmann wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>>>> Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs? er lovgivning at de
>>>> bedste d?k skal sidde bagp?. Er der noget om det?
>>> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hjul der trækker
>>> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er vel de
>>> fleste nyere biler?
>> Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en baghjulsudskridning er
>> sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
>> bilens retning.
>>
> Kan du henvise til et sted det står?
>
Fra KTI kursus i Roskilde :
De bedste dæk skal sidde hvor der er mest brug for dem i en nødsituation.
I en nødsituation bliver vægten skubbet fremad, der er derfor dårligst
kontakt med underlaget bagi.
Eftersom der er dårligst kontakt til underlaget bagi, skal de bedste dæk
sidde bagi.
Her er et andet udsagn :
http://www.michelinman.com/care/tip6.html#5
sidste afsnit, husk at se videoen.
mvh,
Bjarne
| |
Lars Holst (02-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 02-06-07 09:43 |
|
Bjarne <bjb@INGENSPAMc.dk> said in
news:4661279c$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Finn Guldmann wrote:
>
>> Christian B. Andresen skrev:
>>>>> Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs? er lovgivning at
>>>>> de bedste d?k skal sidde bagp?. Er der noget om det?
>>>> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hjul der
>>>> trækker bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og
>>>> det er vel de fleste nyere biler?
>>> Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en baghjulsudskridning er
>>> sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
>>> bilens retning.
>>>
>> Kan du henvise til et sted det står?
>>
>
> Fra KTI kursus i Roskilde :
> De bedste dæk skal sidde hvor der er mest brug for dem i en
> nødsituation. I en nødsituation bliver vægten skubbet fremad, der er
> derfor dårligst kontakt med underlaget bagi.
> Eftersom der er dårligst kontakt til underlaget bagi, skal de bedste
> dæk sidde bagi.
>
> Her er et andet udsagn :
> http://www.michelinman.com/care/tip6.html#5
> sidste afsnit, husk at se videoen.
>
> mvh,
> Bjarne
>
>
>
Der bare det ved det at bilen reagerer omvendt ved udskridning på tørt
underlag i sving. Hvis de slidte er forrest, så skrider fronten og den
kan næppe reddes af folk der ikke er yderst erfarne.
Forresten skal man også medtænke at de biler de benyttede i videoen var
bagskubbere.
Så hvad vil du prioritere?
Sikring mod udskridning ved for meget fart hvor der er risiko for
aquaplaning eller sikring mod forhjulsudskridning på tør vej i sving?
Og hvordan reagerer bilen på is/sne/grus og andre vejtilstande? Alt efter
om det er forhjulstræk eller baghjulstræk og alt efter om de slidte dæk
sidder for eller bag?
Mit råd er: Sørg for at både dine fordæk og bagdæk er i super stand og
sørg for at vælg nogle dæk med gode køreegenskaber.
Det sidste spiller meget mere ind end mange tror.
Kør så efter forholdende.
Det må jo være et mirakel at jeg har kørt skadefrit i 25-30 år med alle
de uheld der burde være sket for mig ifølge de links og ytringer man ser
herinde.
Jeg husker min Alfa Romeo Giulia (baghjulstrækker) hvor jeg elskede at
køre med kontrollere baghjulsudskridninger når trafikken var væk eller på
lukkede baner. Det var en ægte sportsvogn.
Jeg har med succes gentaget kunsten i min forhjulstrukne 156 sw.
Men jeg husker også hvordan jeg kørte en BMW 530 på vandfyldt vej og den
helt var ude af kontrol med _forhjulene_ som de slemme.
Jeg mener ikke den video der linkes til er særlig troværdig.
--
Lars Holst
| |
Finn Guldmann (02-06-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-06-07 09:43 |
|
Bjarne skrev:
>>>>> Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs? er lovgivning at de
>>>>> bedste d?k skal sidde bagp?. Er der noget om det?
>>>> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hjul der trækker
>>>> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er vel de
>>>> fleste nyere biler?
>>> Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en baghjulsudskridning er
>>> sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
>>> bilens retning.
>> Kan du henvise til et sted det står?
> Fra KTI kursus i Roskilde :
> De bedste dæk skal sidde hvor der er mest brug for dem i en nødsituation.
> I en nødsituation bliver vægten skubbet fremad, der er derfor dårligst
> kontakt med underlaget bagi.
> Eftersom der er dårligst kontakt til underlaget bagi, skal de bedste dæk
> sidde bagi.
> Her er et andet udsagn :
> http://www.michelinman.com/care/tip6.html#5
> sidste afsnit, husk at se videoen.
>
Jeg tænkte nu mere på om der var noget lovgivning omkring det.
--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun
under politiledsagelse og anden hjælp til den øvrige trafik.
(Flok defineres som mere end tre.))
| |
Christian B. Andrese~ (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 29-05-07 11:51 |
|
On 29 Maj, 12:23, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> said innews:1180432392.059970.203420@u30g2000hsc.googlegroups.com:
>
>
>
>
>
> > On 29 Maj, 10:57, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> >> Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote in news:f3eckp$311g$2
> >> @newsbin.cybercity.dk:
>
> >> > Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogs†er lovgivning
> > at de
> >> > bedste d‘k skal sidde bagp†. Er der noget om det?
>
> >> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidde på de hj
> > ul der trækker
> >> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og det er ve
> > l de
> >> fleste nyere biler?
>
> > Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en baghjulsudskridning er
> > sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene holder
> > bilens retning.
>
> > --
> > Christian.....MSN: spørg...
> > http://www.yee-haw.dk
> > X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
> > ...... DF.
>
> I de fleste biler kan jeg lave kontrollerede baghjulsudskridninger, også
> i forhjulstrukne biler (omend jeg foretrækker at gøre det på lukket bane)
> mens en forhjulsudskridning næppe er bevidst kontrolleret.
>
> SÃ¥ jeg mener at du tager temmelig meget fejl i dit udsagn.
Men en forhjulsudskridning kommer sjældent lige så pludseligt, og de
fleste bilister vil slippe billigst fra en forhjulsudskridning.
> Om de bedste dæk skal forrest eller bagest ander jeg intet om.
> Jeg starter op med 4 nye dæk og hvis de parvis bliver slidt mest foran,
> så kommer de mindst slidte foran ved næste sæson-hjulskifte og bliver
> selvfølgelig afbalanceret en gang årligt som minimum.
Så er det modsat hvad jeg gør pga hvad mange erfarne dækfolk har sagt
til mig.
Når jeg sætter sommer- eller vinterdækkene på kommer de dårligste
foran. Hvis jeg skal have nye dæk vil de komme bagpå. Næste år er de
andre nok tjenlige til udskiftning og så kommer de nye nye på bagpå.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
....... DF.
| |
Lars Holst (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 29-05-07 12:19 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said in
news:1180435843.848319.49660@q69g2000hsb.googlegroups.com:
> On 29 Maj, 12:23, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:
>> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> said
>> innews:1180432392.059970.2
> 03420@u30g2000hsc.googlegroups.com:
>>
>>
>>
>>
>>
>> > On 29 Maj, 10:57, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
>> >> Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote in news:f3eckp$311g$2
>> >> @newsbin.cybercity.dk:
>>
>> >> > Et eller andet rumler i mit hoved om at det ogsâ€Â
> er lovgivning
>> > at de
>> >> > bedste d‘k skal sidde bagp†.
> Er der noget om det?
>>
>> >> Jeg syns jeg har hørt at de bedste dæk skal sidd
> e på de hj
>> > ul der trækker
>> >> bilen. Dvs, på en forhjulstrukken skal de sidde foran - og
> det er ve
>> > l de
>> >> fleste nyere biler?
>>
>> > Nej, de bedste skal bagpå uanset træk, da en bagh
> julsudskridning er
>> > sværere at redde end en forhjulsudskridning. Og baghjulene h
> older
>> > bilens retning.
>>
>> > --
>> > Christian.....MSN: spørg...
>> > http://www.yee-haw.dk
>> > X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
>> > ...... DF.
>>
>> I de fleste biler kan jeg lave kontrollerede baghjulsudskridninger,
>> ogs
> å
>> i forhjulstrukne biler (omend jeg foretrækker at gøre det pÃ
> ¥ lukket bane)
>> mens en forhjulsudskridning næppe er bevidst kontrolleret.
>>
>> SÃ¥ jeg mener at du tager temmelig meget fejl i dit udsagn.
>
> Men en forhjulsudskridning kommer sjældent lige så pludseligt, og de
> fleste bilister vil slippe billigst fra en forhjulsudskridning.
>
>> Om de bedste dæk skal forrest eller bagest ander jeg intet om.
>> Jeg starter op med 4 nye dæk og hvis de parvis bliver slidt mest for
> an,
>> så kommer de mindst slidte foran ved næste sæson-hjulskift
> e og bliver
>> selvfølgelig afbalanceret en gang årligt som minimum.
>
> Så er det modsat hvad jeg gør pga hvad mange erfarne dækfolk har
> sagt til mig.
> Når jeg sætter sommer- eller vinterdækkene på kommer de dårligste
> foran. Hvis jeg skal have nye dæk vil de komme bagpå. Næste år er
> de andre nok tjenlige til udskiftning og så kommer de nye nye på
> bagpå.
>
> --
> Christian.....MSN: spørg...
> http://www.yee-haw.dk
> X-og-tværs: Landsbytosser med 2 bogstaver:
> ...... DF.
>
>
Hmmmmmmm
Gad vide hvorfor det er som at læse Islandsk for mig når jeg ser dit svar
her i min X-News nyhedslæser?
Det er jo nok opsætningen af mit program men jeg synes ikke jeg kan finde
steder i opsætningen som ændrer det.
--
Lars Holst
| |
Martin Johansen [600~ (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 29-05-07 12:27 |
| | |
Henrik Stidsen (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 29-05-07 12:38 |
|
Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote in
news:Xns993F8772AC32D25689lh236589@62.243.74.162:
> Gad vide hvorfor det er som at læse Islandsk for mig når jeg ser dit
> svar her i min X-News nyhedslæser?
Har du opdateret Ricedit32.dll ? Ellers hent den fra xnews.newsguy.com
Og så er det vist min x-news der har startet rodet...
| |
Ukendt (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-05-07 19:08 |
|
Jeg sætter de bedste dæk på bagpå - de skifter så til foran, i forbindelse
med indkøb af 2 nye dæk - som jo så skal sidde bagpå.
Men jeg er nu heller ikke så nærig at jeg kører mine dæk ned til 2 mm - med
mindre det passer med sommerdæk og at de skal skiftes i den tørre periode
(omkring august).
Mvh Tommy
| |
Ukendt (29-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-05-07 19:09 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:4656a1fe$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har købt en Fiat Punto på auktion. De er nøje beskrevet, og fjolset
> her (altså mig) havde ikke set at starteren er defekt.
> Så vil biltransportkompagniet ikke hente den og nu ejer jeg så en bil der
> står i Greve, som skal til Aalborg.
> Jeg har sådan et superplus abbonnement hos Falck, men den dækker ikke, når
> der ikke er plader på.
> Nogen bud på hvordan det løses nemmest?
Nemmest var i dette tilfælde ikke billigst (det er det jo nok sjældent). Har
bestilt Støvring autotransport til at flytte bilen. det koster 2040 + 12,5%
dieseltillæg + moms. men så kommer den da hjem.
Tak for alle indputs.
Mvh Tommy
| |
|
|