Identiske Biler (Næsten)
Fra : cbpwr@worldonline.dk

Dato : 24-05-07 21:04

Hejsa.

Har jeg ret (eller delvist ret) i at fx Citroen og Peugeot er samme
bil ?

Alså visse modeller C1=106/7 C2=206/7 osv osv

De ligget tæt på af samme pris, og fås også med samme motor
betegenelser. Men er det samme bil eller motor?

Eller er det bare noget jeg tror :)

Deler de reservedele som fx bremser, oliefiltre osv?

Her i Sverige hvor jeg bor er Citroen faktisk lide dyrre end Peugeot,
men ikke meget.

Hvad med Renault ? Synes at Cleo ligner meget en gammel 106'er.

-Claus-

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-05-07 21:13

> Hvad med Renault ? Synes at Cleo ligner meget en gammel 106'er.

Det bliver Figaro nok ked af at høre

Troels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-05-07 11:32

On Thu, 24 May 2007 22:13:22 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<troels112@plougmann-olsen.dk> wrote:

>Det bliver Figaro nok ked af at høre

*ROFL*

Mener du ikke Farao eller er det mig der ikke kan min historielære
godt nok?

--
Martin Lind Johansen
Kolding, DK

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-05-07 12:05

> *ROFL*
>
> Mener du ikke Farao eller er det mig der ikke kan min historielære
> godt nok?

Figaro & Cleo?

Troels

Fra : Leo Havmøller

Dato : 25-05-07 04:58

Har jeg ret (eller delvist ret) i at fx Citroen og Peugeot er samme
bil ?

Ja, de hører under PSA:
http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/hp1.php

Leo Havmøller.

Fra : Henrik

Dato : 25-05-07 07:38

On 2007-05-24 22:03:30 +0200, cbpwr@worldonline.dk said:

> [...]
>
> De ligget tæt på af samme pris, og fås også med samme motor
> betegenelser. Men er det samme bil eller motor?

Den er god nok, kun 8% adskiller modellerne. Læs mere:

http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=9510&mid=1012

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-05-07 08:19

> Den er god nok, kun 8% adskiller modellerne. Læs mere:

Det er altså pudsigt, hvilke ting der kan opgøres i %...

Troels

Fra : SoL

Dato : 25-05-07 08:29

Nu er C1 = 107 ( =Aigo) nok det dårligst tænkelige eksempel - den bil er
netop ikke lavet af PSA - men er lavet i samarbejde med Toyota. Jeg tror der
er flere procent Toyata under hjelmen end der er Peugeot/Citroen.

Knud

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-05-07 15:23

Henrik skrev:

> Den er god nok, kun 8% adskiller modellerne. Læs mere:
>
> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=9510&mid=1012

Men en 206/207 har svjv. ikke det store til fælles med en C2?

Jesper

Fra : KASO

Dato : 25-05-07 19:33

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men en 206/207 har svjv. ikke det store til fælles med en C2?

Svjh. er en C2 en forkortet C3, der deler platform og teknik med 206.

Fra : KASO

Dato : 25-05-07 19:38

>Hvad med Renault ? Synes at Cleo ligner meget en gammel 106'er.

Her er du til gengæld helt skævt på den. Det eneste Renault deler med PSA
(Peugeot/Citroën) er en 6 cylindret benzinmotor, der er udviklet i
fællesskab. Den findes i biler som C5, C6, 406, 407, 607, Laguna m.fl. Selv
i en Clio kan man finde den - som centermotor i modificeret stand (højere
ydelse).

Clio er iøvrigt en klasse større end 106 - den er i klasse med 206/207 - og
nyeste generation har faktisk større akselafstand end en Skoda Octavia.