Nedveje trailers egenvægt?
Fra : Mr J..

Dato : 24-05-07 13:03

Hejsa Alle

Nedveje trailers egenvægt?

Kan man dette? skal man ned til en vejebod først og finde vægten på den
eller?

Mvh
Morten

Fra : Leonard

Dato : 24-05-07 17:17

On Thu, 24 May 2007 14:03:17 +0200, Mr J.. wrote:

> Nedveje trailers egenvægt?

Det er nok svært, da egenvægten er trailerens egen vægt uden læs.
Mener du totalvægten, så kan det lade sig gøre, men hvorfor?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 19:09

"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev :

>Nedveje trailers egenvægt?

>Kan man dette? skal man ned til en vejebod først og finde vægten på den
>eller?

Nedveje egenvægten ? - næppe ;)

--
Jan_stevns

Fra : tp

Dato : 24-05-07 19:28

> Nedveje trailers egenvægt?
>

> Kan man dette? skal man ned til en vejebod først og finde vægten på den
> eller?

ja det kan du. Mener det koster 400kr og en tur på motorkontoret. Meeen
der er vist ikke frit valg på alle hylder. Ex kan min Variant 2006 (2000kg
total) nedvejes i 100kg trin til 1300kg jvf typeattest.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-05-07 21:32

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> ja det kan du. Mener det koster 400kr og en tur på motorkontoret. Meeen
> der er vist ikke frit valg på alle hylder. Ex kan min Variant 2006
> (2000kg total) nedvejes i 100kg trin til 1300kg jvf typeattest.
Egenvægt og totalvægt er 2 forskellige ting.
Ved egenvægt forudsættes det, at det rent faktisk er den vægt den har, når
den leveres.
Men der er ingen grund til at veje den ned (med mindre du har et specielt
problem).
Jeg købte på et tidspunkt en gl. combi camp og hev hele indmaden med telt,
låg og så videre ud, idet det ikke var noget værd, og jeg kunne bruge den
som trailer.
Så vejede den faktisk ca. 100 kg mindre end den godkendte egenvægt. Det gav
så 100 kg mere at læsse på inden totalvægten blev overskredet, og det er
totalvægten der er aktuel i forhold til evt. overskridelser af vægten.

Kurt