Trækaksler til en Camry
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-07 18:10

Min '98 Toyota Camry 2,2 skal have 2 nye trækaksler. Toyota oplsyer at de
koster 2800 + moms pr. stk, hertil kommer arbejdsløn. Man kan ikke nøjes med
at skifte selve knokkel-leddet (det fåes ihvertfald ikke originalt)

Mon det ville være en god idé at køre de 2 x 300 km til Flensborg og få det
gjort der?
Meine deutch ist not so very good, så det ville være en fordel, hvis det var
et sted de talte dansk.
Anyone?

Tommy

Fra : Tom

Dato : 22-05-07 18:24

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at skifte selve knokkel-leddet (det fåes ihvertfald ikke originalt)
>
> Mon det ville være en god idé at køre de 2 x 300 km til Flensborg og få

Jo afgjort. Selv om du nok ville kunne få dem skiftet endnu billigere ved en
lille lokal reparatør.

> Meine deutch ist not so very good, så det ville være en fordel, hvis det
> var et sted de talte dansk.
> Anyone?

Jeg mener at ALLE de autoriserede i Flensborg har som minimum én
dansktalende. Toyota ligger lige op og ned af FõrdePark i Flensborg og du
kan endda se dem ude fra den dobbeltsporede vej, når du kører over ved
Kruså.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-07 07:31

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jo afgjort. Selv om du nok ville kunne få dem skiftet endnu billigere ved
> en lille lokal reparatør.

Hej igen

Jeg kontaktede Toyota i Flensborg, som skulle have 9900,- for opgaven. Det
er ca samme pris som Toyota i Aalborg vil have for det, så nu prøver jeg
lige et par lokale..

Mvh Tommy

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-05-07 15:55

TBJ wrote:

> [...]
> er ca samme pris som Toyota i Aalborg vil have for det, så nu prøver jeg

Personligt ville jeg nok lige starte ud med at se om ikke trækakslerne
kunne findes billigere... jeg har selv lige skiftet en aksel på min
primera, og prisforskellen mellem uoriginal og original var 1000kr+moms,
ikke uvæsentlig. Hvis det ligger i samme leje for din Camry, så er det
jo også værd at tage med, specielt hvis man så samtidig kan finde en
mekaniker som er billig og har kendskabet til bilmodellen.

Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 22:35

Thomas Rasmussen skrev:

> [...]
> Camry, så er det jo også værd at tage med, specielt hvis man så
> samtidig kan finde en mekaniker som er billig og har kendskabet til

Camryen er jo ret sjælden hér i landet - og i Tyskland blev den i parantes
bemærket ikke nogen succes, så kendskabet til den er nok ikke så udbredt
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-07 23:09

TBJ skrev:

> Min '98 Toyota Camry 2,2 skal have 2 nye trækaksler. Toyota oplsyer
> at de koster 2800 + moms pr. stk, hertil kommer arbejdsløn.

Arbejdslønnen er næppe høj.

Jeg fik hos Toyota skiftet den inderste simmerring ved differentialet på min
Camry og dét tog ikke ret lang tid.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Bak

Dato : 24-05-07 22:30

> Arbejdslønnen er næppe høj.
>
> Jeg fik hos Toyota skiftet den inderste simmerring ved differentialet på
> min Camry og dét tog ikke ret lang tid.

Hallo! så er vi 3 Camryer herinde.. det er flere end man møder i trafikken

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-07 22:47

Martin Bak skrev:

> Hallo! så er vi 3 Camryer herinde.. det er flere end man møder i
> trafikken

"I'm one of the incrowd, baby..." som Brian Ferry fra "Roxy Music" sang
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-05-07 12:24

Martin Bak wrote:

> Hallo! så er vi 3 Camryer herinde.. det er flere end man møder i trafikken

Og så siger man at Toyota bare kører og kører

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 12:41

> Og så siger man at Toyota bare kører og kører

Ja, det var nu lidt min egen skyld. Jeg skifter selv olie osv på mine
biler. - men sidste gang gik det lidt for stærkt, jeg "glemte" at tjekke de
gængse ting, herunder manchetter. De var så blev ødelagt begge to (måske
under snevejret, hvor der blev forceret et par driver i forøsget på at komme
hjem) - og hvis ikke man skifter dem, ja så ryger knokkelleddet jo...
Så selvom det er surt, så er der altså ikke andre at klandre end mig selv.

God weekend
Tommy