Købe bil af dødsbo
Fra : Morten Olesen

Dato : 22-05-07 18:08

Hej,

jeg har fået tilbudt en brugt bil til en rimelig pris fra en dødsbo.

Er der noget jeg skal være opmærksom på, når det nu er et dødsbo? Jeg har
checket bilbogen.

Er det normalt at man som køber selv skal står for omregistreringen?

På forhånd tak
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-07 18:21

Morten Olesen wrote:
> Hej,
>
> jeg har fået tilbudt en brugt bil til en rimelig pris fra en dødsbo.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på, når det nu er et dødsbo?

Ingen reklamationsret eller lign.

> Er det normalt at man som køber selv skal står for omregistreringen?

Ved privat handlen er det meget forskelligt...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Morten Olesen

Dato : 22-05-07 18:28

> Ingen reklamationsret eller lign.

Men det er der vel heller ikke, hvis bilen var købt privat?

Det er en 2 år gammel bil til ca. 90K, og en tilsvarende brugt ved
forhandler koster ca. 110K, så der er lidt at give af, hvis der skulle være
problemer. Lyder det helt tåbeligt? Nu er jeg ikke ekspert, men den kører
fint, motoren ser fin ud, og service er overholdt.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-05-07 19:38

Morten Olesen wrote:

> Men det er der vel heller ikke, hvis bilen var købt privat?

Jo - med mindre at man aftaler andet.

Jeg menerm at hvis der fx er svindlet med km-tæller eller lign., så kan du
ikke komme efter nogen, hvis du har købt den af et dødsbo.

> [...]
> skulle være problemer. Lyder det helt tåbeligt? Nu er jeg ikke
> ekspert, men den kører fint, motoren ser fin ud, og service er

Umiddelbart lyder det OK...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Lars Holst

Dato : 22-05-07 19:21

"Morten Olesen" <boy@fjerndetteboy.dk> said in

> [...]
> har checket bilbogen.
>
> Er det normalt at man som køber selv skal står for omregistreringen?

Du skal nok være obs på om bobehandlingen er overstået.
Hvis en af arvingerne i boet sælger en bil som er
uskiftet.......hmmmmmmmm...........Tja.
Jeg ved s'gisme ikke hvordan det ville stille dig.

Ring evt. til skifteretten med oplysninger på sælger og forhør dig.

--
Lars Holst