Rids i lakken
Fra : ___P.Sir

Dato : 21-05-07 14:27

En plæneklipper kom for tæt på min kones nye mørkerøde bil - lavede en grim
rids, ganske relativ dyb. Lakken er simpelthen skrabet af, og ridsen går
over 2 døre, dvs. fra bageste til forreste dør, ca. 10 cm totalt. Ses
tydeligt p.gr. af bilens farve.
Hvad er den bedste måde at reparere en sådan?
preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Søren

Dato : 21-05-07 16:08

___P.Sir skrev:
> [...]
> tydeligt p.gr. af bilens farve.
> Hvad er den bedste måde at reparere en sådan?

Slibning, spartling og lakering af begge dørplader.

-Søren

Fra : ___P.Sir

Dato : 21-05-07 16:29

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> Slibning, spartling og lakering af begge dørplader.

Hele dørene - eller bare omkring ridsen?
preben

Fra : Søren

Dato : 22-05-07 07:39

___P.Sir skrev:
> "Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> Hele dørene - eller bare omkring ridsen?
> preben

Der skal mindst males til nærmeste skarpe kant for at lave en (næsten)
usynlig reperation.

-Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-07 16:27

"___P.Sir" skriver:

> [...]
> tydeligt p.gr. af bilens farve.
> Hvad er den bedste måde at reparere en sådan?

Er der grunder, eller rå plade til syne ?

Hvor meget kan du selv ?

chipsaway, dentbusters osv kan en del for rimelige penge

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : F.Syndergaard

Dato : 21-05-07 17:04

Et forsigtigt forslag herfra:
Køb en lakstift ved forhandleren i den rette farve. (Står som regel under
motorhjælmen) og se at få lukket ridsen så dørene ikke ruster. Det kan jo
desværre være at du i løbet af det næste års tid alligevel skal have lavet
en lille parkeringsskade. Så får du det lavet ved lejlighed :)

--
MVH.
Finni