Forhandler der køber specialbiler?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-05-07 10:42

Hello,
Svigermor skulle gerne af med sin Rover 75 sådan inden alt for længe.
Er der nogen der kender til en forhandler opkøber sådanne spec. biler?

Ringede ca. til samtlige forhandlere der havde en til salg på bilbasen og
der var kun 2 som var int. En ville give 80klik og en anden 100klik. Det er
liiige i undenkanten (2001,130k,2,0V6 , model club).

Nogen der har det bud?
Rover.dk er br0ken. Trykker man forhandlere kommer de rbar en sql fejl efter
noget tid.

/Dennis

Fra : Lars Holst

Dato : 21-05-07 10:52

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> said in

> [...]
>
> Nogen der har det bud?
> Rover.dk er br0ken. Trykker man forhandlere kommer de rbar en sql fejl

Øv.
Jeg troede lige det var svigermorbilen fra 50'erne der var tale om.

--
Lars Holst

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-05-07 12:36

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> der var kun 2 som var int. En ville give 80klik og en anden 100klik. Det er
> liiige i undenkanten (2001,130k,2,0V6 , model club).

Hvis det er for at udskifte kan det give mening at beholde den med det
værditab den har haft. Jeg solgte min 620ti med våde øjne - men
heldigvis med et acceptabelt tab. Rovers dårlige ry er ikke helt
fortjent IMHO.

--
vh
Torben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-05-07 12:55

> Hvis det er for at udskifte kan det give mening at beholde den med det
> værditab den har haft. Jeg solgte min 620ti med våde øjne - men heldigvis
> med et acceptabelt tab. Rovers dårlige ry er ikke helt fortjent IMHO.

Det er banken der har lidt at skulle have sagt også + hun er flyttet ned
midt i centrum af byen.
Så det fordi der ikke længere er behov for bil

Men jeg kan godt se det er helt vildt som priserne rasler ned på dem - det
er lækker slæde at se på indvendigt og den kører sku godt

/Dennis

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-05-07 13:06

On Mon, 21 May 2007 13:36:07 +0200 Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>Hvis det er for at udskifte kan det give mening at beholde den med det
>værditab den har haft. Jeg solgte min 620ti med våde øjne...

Nå, så det er dér Villy 'Fort Bragg' Søvndal fik sin fra?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-05-07 13:32

Hr. Jensen wrote:

> Nå, så det er dér Villy 'Fort Bragg' Søvndal fik sin fra?

Nope - den gik til et Århusiansk/orientalsk ungt par.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 19:26

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:46516956$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Nogen der har det bud?
> Rover.dk er br0ken. Trykker man forhandlere kommer de rbar en sql fejl

Hmm, Rover er jo ikke verdens bedste bil, så jeg syntes ikke 100K lyder som
lidt.
Men prøv da Autocom og sæt så mindsteprisen til 125K - og se om nogen vil
give det for den..
Tommy

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-05-07 20:40

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> Hmm, Rover er jo ikke verdens bedste bil, så jeg syntes ikke 100K lyder
> som lidt.
> Men prøv da Autocom og sæt så mindsteprisen til 125K - og se om nogen vil
> give det for den..

Jeg har tænkt på autocom.
Men der står en 2,5'er i udvidet auktion nu til 96k - så det er næsten værre
:)

/Dennis

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-05-07 23:04

> [...]
>
> Nogen der har det bud?
> Rover.dk er br0ken. Trykker man forhandlere kommer de rbar en sql fejl

http://www.vitesseauto.dk/

Forhandler stort set kun lidt specielle biler. Tilbyder også at tage i
kommission.
Jeg kender dem ikke på anden måde, end at de bor i "min" by, og jeg har ikke
hørt noget dårligt om dem.

Kurt

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-05-07 10:45

> [...]
>>
> http://www.vitesseauto.dk/
>
> Forhandler stort set kun lidt specielle biler. Tilbyder også at tage i

Det vil de ikke have noget med at gøre.
Det skal være sportsvogne før de vil have noget med dem at gøre..

/Dennis

Fra : Mogens

Dato : 21-05-07 23:13

> [...]

> Svigermor skulle gerne af med sin Rover 75 sådan inden alt for længe.
> Er der nogen der kender til en forhandler opkøber sådanne spec. biler?

Altså en ren handel, hvor der ikke skal købes en anden istedet?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-05-07 10:42

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> "Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:46516956$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Altså en ren handel, hvor der ikke skal købes en anden istedet?

Jep
Hun har ikke behov for bil længere så den skal bare sælges.

/Dennis

Fra : Mogens

Dato : 22-05-07 20:17

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4652bae9$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jep
> Hun har ikke behov for bil længere så den skal bare sælges.

Jeg tror det bliver svært at få en fornuftig pris for den uden at
bytte med en anden. Hvis du har mod på det, kan du tage en
mindre og omsættelig bil i bytte. Alternativt kan du kontakte
en "kendt" forhandler som Jens Winther i Roskilde og overbe-
vise ham om at købe/kommision/bytte bilen...

Fra : N/A

Dato : 22-05-07 10:39

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-05-07 10:39

"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den er ikke gammel nok til at være noget værd af betydning
>
> De taber ca 50% på 3 år ifølge f.eks.
> http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=463

Jep det er vanvittigt som deres værdi bare rasler ned.

> Men ellers skal du da her ind:
> http://www.autonorden.dk/default.asp?inc=rover

Har lige prøvet - ingen interesse.
Bilerneshus i silkeborg (som ellers er ved at være en jævn stor bilbiks) -
heller ingen interesse.

Det begynder mere og mere at ligne den kommer til at gå for de 100klik

/Dennis

Fra : Anders Majland

Dato : 22-05-07 21:40

> Svigermor skulle gerne af med sin Rover 75 sådan inden alt for længe.
> Er der nogen der kender til en forhandler opkøber sådanne spec. biler?

Sælg den privat - bilbasen, dba.dk og hvor du ellers kan finde på at smide
annoncer ind er en god start.

Det er selvfølgelig nemmest med en letomsættelig bil, men alt kan sælges
hvis prisen er rigtig ... Hvad den skal være på Roveren har jeg ingen anelse
om men en forhandler skal have en margin på mindst 30kkr mellem køb og
salgspriser selv på en ordinære biler med lave liggepriser så de vil nok
beregner sig over 50kkr for at "tage chancen" på roveren... De penge kan
køber og sælger jo ligeså godt dele i porten når nu forhandlerne ikke er
interesserede ..

/A