Tur til Wolfsburg
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-07 20:45

Jeg skal et par dage til Wolfsburg i Tyskland, og skal lige forhøre hvilke
papirer man skal have med: Er der noget med et grønt eller rødt
forsikringsbevis til bilen, samt den orig. registreringsattest? Andre ting?
Jeg regner med at få tid til at besøge VW's fabrik. Er der andre ting man
med fordel kan se når man er på de kanter?

/Martin

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 20-05-07 21:43

"Martin" <---> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg regner med at få tid til at besøge VW's fabrik. Er der andre ting man
> med fordel kan se når man er på de kanter?

Husk også det blå sygesikringsbevis

Bjarne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-07 08:31

Martin wrote:

> Jeg skal et par dage til Wolfsburg i Tyskland, og skal lige forhøre
> hvilke papirer man skal have med: Er der noget med et grønt eller rødt
> forsikringsbevis til bilen, samt den orig. registreringsattest?

Du skal have det røde med, det grønne er ikke nødvendigt. Det røde bruges
hvis du får en "Panne", altså at bilen ikke kan køre. Tager det mere end 3
timer at rep´e bilen, så har du krav på en lejebil. Ekstra vigtigt, når det
kun er en kort tur :)

Indregistreringsattest, evt. i kopi (kan bestilles på motorkontoret).

> Andre
> ting? Jeg regner med at få tid til at besøge VW's fabrik. Er der
> andre ting man med fordel kan se når man er på de kanter?

Autostadt - http://www.autostadt.de/portal/site/www/

Panzermuseum Münster - kampvognsmuseum - http://www.panzermuseum.com/

Münchehagen dinosaurpark - http://www.dino-park.de/

Heide-Park - http://www.heide-park.de/index2.html. De har en feed
rutschebane :)

Jeg regner selv med at skulle besøge ovenstående steder igen i juli. Jeg har
været alle stederne undtagen Autostadt. Jeg har sat 7 dage af til det med
campingvogn.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Holst

Dato : 21-05-07 10:51

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> said in

> [...]
>
> Jeg regner selv med at skulle besøge ovenstående steder igen i juli.
> Jeg har været alle stederne undtagen Autostadt. Jeg har sat 7 dage af

Det er nok bedst at tage både det røde og det grønne med eftersom det
grønne beviser at din bil er ansvarsforsikret, hvilket er et lovkrav at
kunne forevise i mange lande og det røde er for ens egen skyld hvis man får
problemer med skade eller defekt på bilen.

--
Lars Holst

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-07 12:34

Lars Holst wrote:

> [...]
> at kunne forevise i mange lande og det røde er for ens egen skyld
> hvis man får problemer med skade eller defekt på bilen.

Det grønne er ikke nødvendigt i Tyskland. Jeg er ret overbevist om at det
fremgår af FDM´s sider, at man skal temmelig langt væk fra Danmark før det
er nødvendigt at have den med. Øst-Europa undtaget :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 13:06

http://www.forsikringenshus.dk/Det_mener_vi/Nyheder/02_10_06_grontkort.aspx

Fra : Lars Holst

Dato : 21-05-07 15:22

"Martin" <---> said in

> http://www.forsikringenshus.dk/Det_mener_vi/Nyheder/02_10_06_grontkort.
> aspx

Der kan man bare se.

Jeg blev ellers nægtet adgang til Polen med min bil for nyligt fordi jeg
havde glemt det grønne kort derhjemme.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 20:07

Lars Holst wrote:
> Der kan man bare se.
>
> Jeg blev ellers nægtet adgang til Polen med min bil for nyligt fordi
> jeg havde glemt det grønne kort derhjemme.

Skriv til Forsikringens Hus og fortæl dem det, så de kan tilføje det eller
overveje deres udmelding.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-07 12:07

Martin wrote:
> [...]
> ting? Jeg regner med at få tid til at besøge VW's fabrik. Er der
> andre ting man med fordel kan se når man er på de kanter?

Kender I et godt men ikke for dyrt hotel dernede? Behøver ikke være midt i
Wolfsburg.

/Martin

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-07 12:36

Martin wrote:
> Martin wrote:

> Kender I et godt men ikke for dyrt hotel dernede? Behøver ikke være
> midt i Wolfsburg.

Links und Rechts der Autobahn er også på nettet. Eller søg på Bed and
Breakfast - findes også i Tyskland :)

Eller spørg dig frem, hvis du har mod på det, når du er kommet frem. Det er
nok det billigste :)

Har lige checket for hoteller et andet sted i Tyskland, der lå priserne på
75 for dobbeltværelse og 60 for enkelt, hhv. 2 og 1 person.

--
Per, Esbjerg