/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC starter nogle gange på kun 3 Cyllinder~
Fra : MaLLeSiTe


Dato : 05-07-01 05:59

   Davs...

   Jeg fik vist sagt lidt for tidligt at min MC kørte rigtig godt... Jeg
har nemlig erfaret at nogle gange om morgene, når jeg starter, så har den
ikke "taget" ved så godt, da jeg så kom på arbejde (1 Km. fra hjemme), så
mærkede jeg på røret fra den fjerde cyllinder... Den var ikke rigtig blevet
varm som de tre andre?!

   Hvad dælen sker der og er det meget eller lidt skadeligt at den gør
det? Det skal siges at det er kun nogle gange at den gør det.
   Jeg ved ikke om den ikke får gnist eller om det er tændrøret, hvilket
jeg ikke har haft oppe endnu + ser rimeligt nyt ud oppe fra. Det er den
samme cyllinder der driller hver gang.

   Mvh. Martin
   /Honda CB750K2 (En "3"-cyllinderet MC... Nogle gange \

 
 
Morten Lyckegaard (05-07-2001)
Kommentar
Fra : Morten Lyckegaard


Dato : 05-07-01 06:40

Du har nok lidt svag gnist men starteren kører, og den får defor ikke
antændt den fede choker-blanding, med vådt tændrør til følge.
Rens tændrøret, og check elektrodeafstanden (på den alle 4)
Kig forbi - så kan vi da se på den!

"MaLLeSiTe" <none@email.com> skrev i en meddelelse
news:3b43f400$0$310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Davs...
>
> Jeg fik vist sagt lidt for tidligt at min MC kørte rigtig godt... Jeg
> har nemlig erfaret at nogle gange om morgene, når jeg starter, så har den
> ikke "taget" ved så godt, da jeg så kom på arbejde (1 Km. fra hjemme), så
> mærkede jeg på røret fra den fjerde cyllinder... Den var ikke rigtig
blevet
> varm som de tre andre?!
>
> Hvad dælen sker der og er det meget eller lidt skadeligt at den gør
> det? Det skal siges at det er kun nogle gange at den gør det.
> Jeg ved ikke om den ikke får gnist eller om det er tændrøret, hvilket
> jeg ikke har haft oppe endnu + ser rimeligt nyt ud oppe fra. Det er den
> samme cyllinder der driller hver gang.
>
> Mvh. Martin
> /Honda CB750K2 (En "3"-cyllinderet MC... Nogle gange \



Brian (05-07-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-07-01 07:13

Tjaaa jeg havde samme problem med min bold´or. Jeg ved fandt egentlig aldrig
fejlen, eller oxo gjorde jeg.
I forsøget på at finde fejlen , tjekkede jeg tændrør, skiftede tændrør,
skiftede tændhætter( til de ulovlige, noget med at de originale vist ikke
tænder så godt), skiftede ledningerne fra tændspolerne ned til tændhætterne.
Skilte karburatoren ad, og vaskede den "IGEN" i ren benzin og blæste den
igennem med trykluft, så jeg var sikker på at al skidt kom ud, og kørte uden
om den vaccumpakning der sidder oven på karburatorenen på", og fandme om
lortet ikke lige sprang igang med det samme. hehe, dejligt

Men skriv hvis du finde en fejl jeg ikk ehar beskrevet??

Brian.W

--
**** W.A.F ****
- - - - - - - - - - - - -
" CB 900 Bold´Or "
"Morten Lyckegaard" <mrl@NOSPAM*eci.dk> skrev i en meddelelse
news:3b43fdb2$0$270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Du har nok lidt svag gnist men starteren kører, og den får defor ikke
> antændt den fede choker-blanding, med vådt tændrør til følge.
> Rens tændrøret, og check elektrodeafstanden (på den alle 4)
> Kig forbi - så kan vi da se på den!
>
> "MaLLeSiTe" <none@email.com> skrev i en meddelelse
> news:3b43f400$0$310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Davs...
> >
> > Jeg fik vist sagt lidt for tidligt at min MC kørte rigtig godt...
Jeg
> > har nemlig erfaret at nogle gange om morgene, når jeg starter, så har
den
> > ikke "taget" ved så godt, da jeg så kom på arbejde (1 Km. fra hjemme),

> > mærkede jeg på røret fra den fjerde cyllinder... Den var ikke rigtig
> blevet
> > varm som de tre andre?!
> >
> > Hvad dælen sker der og er det meget eller lidt skadeligt at den gør
> > det? Det skal siges at det er kun nogle gange at den gør det.
> > Jeg ved ikke om den ikke får gnist eller om det er tændrøret,
hvilket
> > jeg ikke har haft oppe endnu + ser rimeligt nyt ud oppe fra. Det er den
> > samme cyllinder der driller hver gang.
> >
> > Mvh. Martin
> > /Honda CB750K2 (En "3"-cyllinderet MC... Nogle gange \
>
>



Armand (05-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-07-01 18:56


MaLLeSiTe <none@email.com> skrev i en
news:3b43f400$0$310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>.............., da jeg så kom på arbejde (1 Km. fra hjemme), så
> mærkede jeg på røret fra den fjerde cyllinder... Den var ikke rigtig
> blevet varm som de tre andre?!

Tændrørsproblemer?

Prøv at bytte rundt på to tændrør for at se om problemet "flytter med"!
Hvis ikke, så prøv også med tændrørshætterne!

4. Cylinder? => venstre??
Alene p.g.a. sidestøttebenets medvirken til hældning, er der stor
sandsynlighed for at (kondens)vand fra bunden af tanken, der bliver ledt
i karburatorerne ved brug af "reserve", ender i den venstre karburators
svømmerhus!

Ifald at problemet er på venstre cyl., er følgende en enkel procedure
til at
sikre sig at det ikke er det, der er galt:
Luk for bensinen og tap alt indhold ud af svømmerhuset, og se om ikke at
det skulle hjælpe :-/
Prøv forøvrigt at tømme samtlige fire svømmerhuse, evt. ud i en lille
beholder hvorfra du kan få syn for tilstedeværelsen af vand (ligner en
silikone-"kugle" på bunden!) og/eller snavs!

--
Armand.






MaLLeSiTe (06-07-2001)
Kommentar
Fra : MaLLeSiTe


Dato : 06-07-01 11:08

   Mange tak for de gode svar!! Jeg går i gang med at kigge på i dag. Og
jo, det er den venstre der er gal med. Jeg prøver lige nogle af de ting der
er beskrevet.
   I og med at det højst sansynligt er pga. kondens, kan jeg så ikke
gøre noget så det ikke bliver ved med at ske? Der er kun sidefod på MC'en,
ingen center.

   Martin



"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in
news:9i29no$trm$2@news.cybercity.dk:

>
> MaLLeSiTe <none@email.com> skrev i en
> news:3b43f400$0$310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>
>>.............., da jeg så kom på arbejde (1 Km. fra hjemme), så
>> mærkede jeg på røret fra den fjerde cyllinder... Den var ikke rigtig
>> blevet varm som de tre andre?!
>
> Tændrørsproblemer?
>
> Prøv at bytte rundt på to tændrør for at se om problemet "flytter med"!
> Hvis ikke, så prøv også med tændrørshætterne!
>
> 4. Cylinder? => venstre??
> Alene p.g.a. sidestøttebenets medvirken til hældning, er der stor
> sandsynlighed for at (kondens)vand fra bunden af tanken, der bliver ledt
> i karburatorerne ved brug af "reserve", ender i den venstre karburators
> svømmerhus!
>
> Ifald at problemet er på venstre cyl., er følgende en enkel procedure
> til at
> sikre sig at det ikke er det, der er galt:
> Luk for bensinen og tap alt indhold ud af svømmerhuset, og se om ikke at
> det skulle hjælpe :-/
> Prøv forøvrigt at tømme samtlige fire svømmerhuse, evt. ud i en lille
> beholder hvorfra du kan få syn for tilstedeværelsen af vand (ligner en
> silikone-"kugle" på bunden!) og/eller snavs!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>
>


Armand (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-07-01 19:51


MaLLeSiTe <none@email.com> skrev i en
news:Xns90D671241F2CEnoneemailcom@193.88.15.201...
>
> jo, det er den venstre der er gal med.

OK!
Lige for princippets skyld: 1'eren er oftest den venstre set i
køreretningen!

> I og med at det højst sansynligt er pga. kondens, kan jeg så ikke
> gøre noget så det ikke bliver ved med at ske?

Kondens plejer at være et forårsproblem, derved at det er noget der
dannes igennem vinteren alt efter hvor meget luft der er i tanken (helt
fyldt med bensin = bedst!) og hvor store temperatursvingninger at mc'en
(tanken) udsættes for igennem vinteren (isoleret lokale eller en
isolering af modellen v.h.a. tæpper/mineraluld/m.m.!)
En solid kur med karburatorsprit ved igangtagningen om foråret vil
yderligere kunne opløse alligevel forekommende vand, ligesom at en
simpel aftapning af en kopfuld bensin v.h.a. RES/PRI-positionen, vil
medføre at det vand der måtte ligge i bunden vil blive udledt!

> Der er kun sidefod på MC'en, ingen center.

OK for det!
Det er ikke støttefodens skyld at du får vand ned; men derimod grunden
til at det sandsynligvis ender i den venstre karbunade!

--
Armand.






MaLLeSiTe (09-07-2001)
Kommentar
Fra : MaLLeSiTe


Dato : 09-07-01 14:59

   Davs..

   Jeg har nu fået den til at køre ordentligt.. Tjaa.. jeg prøvede først
at skifte de to ledninger ned til ydercyllinderne, da de går til samme
tændspole. Det blev ikke bedre... nå men så så jeg at man lige kunne hive
bundkarret af alle karburatorer for ligesom at tjecke om der er/var vand
deri.. lige præcis den venstre, lå dr lidt i, men ikke meget. Efter det,
prøvede jeg at starte igen... ingen held. Til sidst måtte jeg få fat på en
tændrørsnøgle, tjaa den var der mange af, men ingen virkede. Jeg har nu
fundet ud af at til min Honda, bruges nogle små tændrør (18 el. 19 mm, kan
ikke lige huske.).
   Nå men af med tændrøret og det venstre så noget medtaget ud, i forhold
til et af de andre. Jeg snakkede med en gammel MC-mekaniker, og han sagde at
det nok kunne evt. have været kondens i starten, og her til sidst har
tændrøret nok ikke kunne komme ordentlig i gang, derfor er det blevet
skadet. Nu må tiden vise, om den begynder på det samme igen, så må jeg jo få
lavet noget andet?!

   Mvh. Martin
   Tak for jeres henvendelser!! det hjælper meget med lidt hjælp!


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in <9i51eq$p2d$10
@news.cybercity.dk>:

>
>MaLLeSiTe <none@email.com> skrev i en
>news:Xns90D671241F2CEnoneemailcom@193.88.15.201...
>>
>> jo, det er den venstre der er gal med.
>
>OK!
>Lige for princippets skyld: 1'eren er oftest den venstre set i
>køreretningen!
>
>> I og med at det højst sansynligt er pga. kondens, kan jeg så ikke
>> gøre noget så det ikke bliver ved med at ske?
>
>Kondens plejer at være et forårsproblem, derved at det er noget der
>dannes igennem vinteren alt efter hvor meget luft der er i tanken (helt
>fyldt med bensin = bedst!) og hvor store temperatursvingninger at mc'en
>(tanken) udsættes for igennem vinteren (isoleret lokale eller en
>isolering af modellen v.h.a. tæpper/mineraluld/m.m.!)
>En solid kur med karburatorsprit ved igangtagningen om foråret vil
>yderligere kunne opløse alligevel forekommende vand, ligesom at en
>simpel aftapning af en kopfuld bensin v.h.a. RES/PRI-positionen, vil
>medføre at det vand der måtte ligge i bunden vil blive udledt!
>
>> Der er kun sidefod på MC'en, ingen center.
>
>OK for det!
>Det er ikke støttefodens skyld at du får vand ned; men derimod grunden
>til at det sandsynligvis ender i den venstre karbunade!
>
>--
>Armand.
>
>
>
>
>


Armand (10-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-07-01 00:04


MaLLeSiTe <no@email.com> skrev i en
news:9icdbh$1n8q$1@news.cybercity.dk...
>
> Nå men af med tændrøret og det venstre så noget medtaget ud, i
forhold
> til et af de andre. Jeg snakkede med en gammel MC-mekaniker, og han
> sagde at det nok kunne evt. have været kondens i starten, og her til
sidst
> har tændrøret nok ikke kunne komme ordentlig i gang, derfor er det
blevet
> skadet. Nu må tiden vise, om den begynder på det samme igen, så må jeg
jo
> få lavet noget andet?!

NGK-rør??

Gå ikke tilbage til en fuser! Køb Denso (tidligere: ND!) -rør istedet!

--
Armand.




Henrik (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 08-07-01 23:05


> Hvad dælen sker der og er det meget eller lidt skadeligt at den gør
> det? Det skal siges at det er kun nogle gange at den gør det.
> Jeg ved ikke om den ikke får gnist eller om det er tændrøret, hvilket
> jeg ikke har haft oppe endnu + ser rimeligt nyt ud oppe fra. Det er den
> samme cyllinder der driller hver gang.

Jeg har haft et lignende problem. Men her var problemet at et sandkorn
havde sat sig fast i dysen så nålen i den pågældende karburator kom aldrig
ned sammen med spjældet. Hvilket bevirkede at der ikke var noget træk af
betydning i maskinen før den nåede et bestemt antal omdrejninger.

Mvh
henrik




Jes Vestervang (09-07-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-07-01 23:16


Henrik <micki24@worldonline.dk> skrev i en
news:kN427.1581$ae6.106654@news010.worldonline.dk...
>
> > Hvad dælen sker der og er det meget eller lidt skadeligt at den gør
> > det? Det skal siges at det er kun nogle gange at den gør det.
> > Jeg ved ikke om den ikke får gnist eller om det er tændrøret,
hvilket
> > jeg ikke har haft oppe endnu + ser rimeligt nyt ud oppe fra. Det er den
> > samme cyllinder der driller hver gang.
>
> Jeg har haft et lignende problem. Men her var problemet at et sandkorn
> havde sat sig fast i dysen så nålen i den pågældende karburator kom aldrig
> ned sammen med spjældet. Hvilket bevirkede at der ikke var noget træk af
> betydning i maskinen før den nåede et bestemt antal omdrejninger.
>
Psst... Hent en patch til din OE så den ikke skriver Sv: men Re: på
http://the.subnet.dk/oefix.exe
Folk der bruger sunsite.auc.dk (en hel del i denne ng) som newsserver kan
ikke se Svvar :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste