Uttern C56 skrue
Fra : Robert

Dato : 18-05-07 09:06

Hej i gruppen.

Har nogen her erfaringer med en Uttern C56 båd.

Har en 60 hk mariner og mener den bør have en anden end standart skrue. Den
går med max omdrejninger knap 30 knob.
Kan en anden skrue få den lidt ned i omdrejninger ved topfart.

Mvh Robert M.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 15:58

"Robert" <aledan@aledan.dk>

> [...]
> omdrejninger knap 30 knob.
> Kan en anden skrue få den lidt ned i omdrejninger ved topfart.

hvis du går 1" op i stigning ændrer det ca. 200-400 omdr/min.

/Martin

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 18-05-07 17:19

Det har jo noget at gøre med hvor du handler vis det er et ordentlig firma
bliver båden prøvesejlet og monteret den skrue der passer når du er alene og
ikke for meget vægt i båden skal den gå omkring max omd. så vil skruen passe
det er nok en 4 takt du har så ca.. 5800 til 5900 omd
mvh Alstrup

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 18-05-07 17:21