/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Re: kan ikke finde ud af hvad der er i vej~
Fra : bossy


Dato : 20-05-07 09:01

tak for nogle gode svar allesammen.

kan huske at da jeg tog toppen af at jeg ikke syntes at knastkæden virkede
løs, men at alt så ud som og virkede som det skulle, men alligevel, kunne
jeg nu godt forestille mig at det kunne være kædestrammeren, men så kan det
kun være fordi den er gået løs for knækket er den ikke (har pillet den helt
ud)
lejerne har jeg kun tjekket ved at pille koblings og tændspole dækslerne af
og kigge på dem samt ved at mærke efter slør og andet imens de er monteret,
men vil også mene at jeg ville kunne se/mærke hvis det var dem.
og det var ikke p.g.a. olie trykket, da jeg tjekker olie hele tiden for en
sikkerheds skyld, så der var nærmere en lille anelse for meget på frem for
for lidt.

men nu har jeg endnu en chance for at kunne finde ud af hvad der er i vejen
, for jeg satte som sagt den anden motor jeg havde på, og her i denne
weekend kørte jeg så ligesom i sidste weekend hvor den anden motor gik i
stykker til ålborg (fra skanderborg) og nåede denne gang derop men så på vej
hjemad skete der nøjagtig det samme med den anden motor, (det skete endda
det samme sted bare på den anden side af motorvejen) men det var den samme
skade der er sket kan jeg høre på motoren..!!
men de har også begge kørt omkring 45000 så det kan jo nok godt passe at de
er slidt eller har brister det samme sted.
så nu vil jeg gå i gang med at kigge på hvad det er der er sket. og gå
systematisk frem og måle det hele.
men hvad det er ved jeg stadig ikke. kan kun indtil videre gætte.
men tror nu at det godt kunne være kæde strammeren, så vil se om det er det
på den anden motor.
og krydse fingre for at det kun er det.

bossy



Orla Pedersen forklarede:
> On Wed, 16 May 2007 20:07:11 +0200, bossy wrote:
>
>
>> og når jeg drejer motoren med håndkraft, køre den som den skal uden nogen
>> problemer og alt ser ud til at fungere som det skal.
>
> Jeg vil tro at olietrykket er forsvundet, var der olie nok på ? Det der
> larmede kunne meget vel være plejlstangslejer. Det kan Du ikke høre når at
> Du drejer motoren med håndkraft, kun adskillelse vil afsløre rivninger i
> lejefladen.

Hejsa
Ja det er jo lige det med at tjekke delene.
Lejerne ser man med det samme hvis de er skadet.
Derfor gættede jeg på kædestrammeren.
Den tænker de fleste ikke lige på at kigge ordentlig efter
Mvh
Niels



 
 
Ukendt (20-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-05-07 09:33

On Sun, 20 May 2007 10:01:29 +0200, bossy wrote:

> lejerne har jeg kun tjekket ved at pille koblings og tændspole dækslerne af
> og kigge på dem samt ved at mærke efter slør og andet imens de er monteret,
> men vil også mene at jeg ville kunne se/mærke hvis det var dem.

Arh, det er for optimistisk. Du har ikke set plejlstangslejet, som er den
mest oplagte fejlkilde, og skulle lejet være så defekt at Du kunne mærke
slør, så ville motoren lyde som et maskingevær :-/

Lejer skal inspiceres på overfladerne, (kugle, og rullelejer efterses på
både baner og kugler/ruller). Rullelejer har en djævelsk tendens til at
ende op med 8-10 kantede ruller, og _det_ larmer aht. selvom intet slør kan
mærkes.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

S?ren H?yer Hansen (20-05-2007)
Kommentar
Fra : S?ren H?yer Hansen


Dato : 20-05-07 12:01

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:13i3ruq31m4lk.alp3hbv25h93.dlg@40tude.net...
> On Sun, 20 May 2007 10:01:29 +0200, bossy wrote:
>
>> lejerne har jeg kun tjekket ved at pille koblings og tændspole dækslerne
>> af
>> og kigge på dem samt ved at mærke efter slør og andet imens de er
>> monteret,
>> men vil også mene at jeg ville kunne se/mærke hvis det var dem.
>
> Arh, det er for optimistisk. Du har ikke set plejlstangslejet, som er den
> mest oplagte fejlkilde, og skulle lejet være så defekt at Du kunne mærke
> slør, så ville motoren lyde som et maskingevær :-/
>
> Lejer skal inspiceres på overfladerne, (kugle, og rullelejer efterses på
> både baner og kugler/ruller). Rullelejer har en djævelsk tendens til at
> ende op med 8-10 kantede ruller, og _det_ larmer aht. selvom intet slør
> kan
> mærkes.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

....og i øvrigt hænger olietrykket ikke (nødvendigvis) sammen med mængden af
olie - mere med pumpen og smørekanaler etc. Dog ved meget for lidt olie vil
trykket falde, for så er der simpelthen ikke noget at bygge tryk op af. Og
så må du heller ikke komme for meget på, det kan nemlig gøre trykket for
stort, så pakninger og olieringe ødelægges. Så jo, alligevel mængden af olie
hænger sammen med trykket, men kun i ekstremerne.
Vh
Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste