Manglende heste på cbr600
Fra : Mogens

Dato : 18-05-07 14:51

Nu er det ikke fordi jeg sådan til daglig går og mangler dem, men jeg
har alligevel på fornemmelsen, at der godt kunne bo nogle flere hypheste
inde i min CBR600F4, 1999.
På papiret står den til 110 heste, og jeg ved godt, at det man reelt kan
måle på baghjulet er noget mindre, men er det normalt med ca. 75 heste?
Jeg har fået den målt ved 2 forskellige lejligheder. Første gang var der
noget med, at deres rulle ikke var original og jeg ved snart ikke hvad
der var i vejen. Anden gang var sådan en samlebåndsmåling i forbindelse
med et åbent hus, så den har jeg ikke papir på. Ham der målte, mente at
kurven krøllede for meget i toppen, og at det var fordi den fik for
mager blanding. Begge gange blev den målt til ca. 75 hk.
Jeg har en Bos udstødning på, og har monteret de dyser der fulgte med
udstødningen. Topfarten er rigelig til min smag: ca. 235 på
speedometeret, men jeg synes faktisk godt, der kunne være noget mere riv
i optrækket.
Hvad gør jeg - hvis jeg gør noget?
Håber der er nogen der har mere forstand på de dele end jeg har. Der
skal ikke så meget til!
Mvh
Mogens

Fra : MKS - 74

Dato : 18-05-07 15:00

On Fri, 18 May 2007 15:51:24 +0200, Mogens <mskIKKEDETTE@post.tele.dk>
wrote:

>På papiret står den til 110 heste, og jeg ved godt, at det man reelt kan
>måle på baghjulet er noget mindre, men er det normalt med ca. 75 heste?

Absolut ikke nej, den skal yde i omegnen af 95-97 hk max på hjulet i
std konfig.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 18-05-07 15:25

"Mogens" <mskIKKEDETTE@post.tele.dk> wrote
> Topfarten er rigelig til min smag: ca. 235 på speedometeret.

Hvis den ikke er detunet skal den kunne få speedometeret op på 260kmt,
selvom den reelt nok kun kører 245-250kmt. Topfarten nås dog så vidt jeg
husker i 5.gear og ikke 6. gear. I 6. gear kan nok kun vise 240kmt på
speedometeret.

Mvh.
Martin Guld Thomsen