Honda CBR 900RR Fireblade
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 18-05-07 10:12

Overvejer kraftigt at importere end brugt fireblade Sc33 fra 1996. Har fat
et lækkert eksemplar der står i Spanien til kun 2100 euro. Er der nogen
der
har importeret sådan en før og kan fortælle mig hvad de har givet i
afgift.
Iflg. den oversigt jeg har fra toldskat skulle det ligge i omegnen af
65kkr.
men kigger jeg på dba ligger de fra 80k og opefter. En i tilsvarende stand
og med de km som den jeg har fat i ligger omkring de 95-100k, så det
virker
billigt hvis jeg skulle kunne få en i så god stand til omkring de 80k
samlet.

/Lars

Fra : pwh

Dato : 18-05-07 14:03

Lars Bjerregaard, skrev:
> Overvejer kraftigt at importere end brugt fireblade Sc33 fra 1996.
> Har fat i
> et lækkert eksemplar der står i Spanien til kun 2100 euro.

Nu har du vel læst tråden "En røverhistorie" fra 17-05

/Jens

Fra : MKS - 74

Dato : 18-05-07 15:24

On Fri, 18 May 2007 11:11:46 +0200, "Lars Bjerregaard"
<lars.bjerregaard@webspeed.dk> wrote:

>Iflg. den oversigt jeg har fra toldskat skulle det ligge i omegnen af
>65kkr.

Jeg ved ikke hvilken oversigt du har, men cyklen er på værdilisterne
og den sættes derfor fast i afgift (forudsat middelstand) udfra disse:

http://www.folmersmc.dk/pdf/honda.pdf

En 96 SC33 sættes til 34.000 i AV, svarende til en afgift (under den
nuværende reg. lov) på 58.876 eller en vurderet samlet handelspris på
92.876

At du skulle kunne få en "lækker" '96 SC33 til EUR 2100 lyder
umiddelbart ikke særlig sandsynligt....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 18-05-07 15:30

> At du skulle kunne få en "lækker" '96 SC33 til EUR 2100 lyder
> umiddelbart ikke særlig sandsynligt....

Haha... tror jeg sgu du har ret i efter at have læst den tråd Jens
henviser
til.... fremgangsmåden er ca. den samme. Tror bare jeg holder mig til at
købe en MC herhjemme... det andet er sgu for bøvlet

Fra : MKS - 74

Dato : 18-05-07 15:47

On Fri, 18 May 2007 16:30:21 +0200, "Lars Bjerregaard"
<lars.bjerregaard@webspeed.dk> wrote:

>til.... fremgangsmåden er ca. den samme. Tror bare jeg holder mig til at
>købe en MC herhjemme... det andet er sgu for bøvlet

Narj da, parallelimport er jo blevet den danske folkesport - Hvis
bare man har lidt mere realistiske forventninger, er det skam stadig
muligt at spare en god skilling ved at importere (også en SC33).

De der klassiske escrow-scams, der har kørt i lang tid, overdriver jo
i reglen helt vildt (en ting er at spille på folks naturlige grådighed
meeeeeen), og er derfor i reglen nemme at spotte, allerede inden man
får nærmere oplysninger om, hvordan "handlen" tænkes udført.