En røverhistorie
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-07 22:56

Hej
Jeg har haft gang i en handel i Italien, idag og haft en del smil på læben
over de mail der er kommet i min indbakke.
Det drejer sig om en K 1200 GT 3/2006 til 5000 Euro (Under ½ pris) 5200 km
og
efter ejeren i god stand, hvad den jo også gerne skulle være da den er næste
ny. I annoncen stod der
en adresse i midttyskland.
I første mail spørger jeg kun om prisen er rigtig og om detaljerede
billeder. Så får jeg denne smøre.

Hello,

The price is 5000Euro.
The bike is in excellent condition,has no technical damage,no scratches or
dents, no hidden defects and also never been involved in any kind of
accidents. I bought the bike from Germany because I worked in Hamburg untill
some weeks ago in a hospital and I had to get back home in Italy because my
wife is having a baby. I took the bike with me thinking to register here,but
when i saw how big registration taxes are here,i decided that is better to
sell it. If you don`t have the possibility to pick up it then I will be glad
to arrange a shipping and I will support all shipping cost. We will use a
shipping company who will deliver the bike and also will keep the money in
safe untill you receive and test the bike.You will
have 5 days to inspect it before I will receive the payment.
I wait news from you anyway if you are real interested .

Efter den mail rejste nakkehårene sig, efter flere tråde i NG om snyd. Men
jeg fortsatte for at se hvad han vil og hvordan, uden på nogen måde at give
personlige oplysninger.

Jeg skriver til ham at jeg selv vil hente cyklen, da den jo står i
midttyskland, men får en mail tilbage at han jo er Italiener og den står i
Italien.
Jeg spørger så hvor i Italien, da jeg har bekendte dernede som sikkert kunne
hjælpe med handelen og får at vide han bor i Napoli og cyklen står i Milano
hos det shippingselskab han omtaler i sin mail.

Jeg beder ham endnu engang at sende billeder og modtage så en mail med hele
fremgangsmåden på hvordan handlen skal foregå, der kommer bare ikke nogen
billeder, for det har han ikke.
Mailen var ret lang, men gik ud på at jeg skulle deponere halvdelen af
pengene til shippingfirmaets agent hvorefter de tog over med papirer og
transport, resten af pengene skulle så betales efter shippingfirmaets
anvisning. (sjov læsning)
Alt var på god engelsk, dog ikke hans lille kommentar om at han ikke havde
nogle billeder "I not have any pictures"
Mit svar til ham var "no fotos, no deal" men han gav ikke op, "sir you have
5 days for inspected and if you don't like you can return and no pay any
more money."
Jeg har nu svaret ham hvorfor jeg ikke vil være med mere,nemlig; hvorfor han
sælger til halv pris og vil betale transporten, hvorfor jeg skal betale til
et firma i Italien, jeg ikke kender, og hvorfor han ikke kan sende billeder.
Men hvis han gerne vil af med cyklen kunne han komme den på en lastbil til
Danmark og så ville jeg betale chaufføren, og hvis cyklen ikke var iorden
ville han bare få den med tilbage. DEAL OR NO DEAL

Jeg ville nu gerne eje en 1200 GT til ca 37000 uden afgift
Bare en lille historie fra hverdagen

--
Venlig hilsen
Bo Stange

Fra : ib

Dato : 18-05-07 09:36

"Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cyklen ikke var iorden ville han bare få den med tilbage. DEAL OR NO DEAL
>
> Jeg ville nu gerne eje en 1200 GT til ca 37000 uden afgift

Jeg har selv prøvet det samme nogle gange efterhånden og det er et typisk
svindelnummer og det er også herhjemme nu.
har lige prøvet det fra bilbasen af med en brugt bil fra en forhandler af
som jeg kontaktede og fortalte ham om det hvorefter bilforhandleren
kontaktede politiet og meldte det som bedragerisag alle tricks prøves så
man skal selv være kritisk og bruge sin sunde fornuft

mvh lasse

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 11:37

> [...]
> kontaktede politiet og meldte det som bedragerisag alle tricks prøves
> så man skal selv være kritisk og bruge sin sunde fornuft

Hej
Salgsannoncen er væk og jeg har heller ikke hørt fra sælger mere, mærkeligt
ik'

/Bo

Fra : Ulvir

Dato : 18-05-07 12:21

"Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hej
> Salgsannoncen er væk og jeg har heller ikke hørt fra sælger mere,
> mærkeligt ik'

Så er den nok solgt..

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 13:53

> "Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Så er den nok solgt..

Det kunne da tænkes, men jeg syntes ikke jeg havde små 20 kg til at lege med
på den måde......
/Bo

Fra : Jørgen Winther

Dato : 20-05-07 00:33

> Det kunne da tænkes, men jeg syntes ikke jeg havde små 20 kg til at lege
> med på den måde......
> /Bo

Det var da heldigt!! Dermed sparede du 20 k - verden er desværre fuld af
svindlere. Gad vide,hvem, der tabte de mange penge til denne hér :(

--
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-07 14:49

On Thu, 17 May 2007 23:56:11 +0200, Bo Stange wrote:

<snip> en røverhistorie

Men det kan også være meget bedre forklædt.

En dækforhandler på E-bay solgte ud af sidste års Michelin Pilot Power, (ny
dual-compound i år), og prisen incl. fragt var lige lidt under de andre
forhandlere. Udmærket, for "gamle" Pilot Power er jo stadig gode dæk, så
købt, troede jeg. Havde jeg set ordentlig efter, så havde jeg opdaget at
der ikke havde været handel siden efteråret. Hele siden var "hacket" af en
svindler :-/ Heldigvis ér kommunikationen foregået over E-bay, så der er
mulighed for nogen erstatning, men det viser blot at E-bay ikke er sikkert,
end ikke på en seriøs forhandlers side. Vi var en snes stykker, der
gik i fælden.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr