Punktafgift/told på reservedele fra USA?
Fra : Brian

Dato : 20-05-07 11:02

Hej,

Er der nogen som kender procent-satsen for punktafgiften på auto-reservedele
købt af en privat hos et firma i USA?

På forhånd tak!

Fra : Tom

Dato : 20-05-07 11:18

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen som kender procent-satsen for punktafgiften på
> auto-reservedele købt af en privat hos et firma i USA?

De dele jeg har købt fra usa, har enten sluppet lige igennem, været mærket
som "Gift" eller jegh har måtte betale 25% moms af varens beløb OG
fragtomkostningerne. Mellem os sagt, så har man også den mulighed at
indsende en kvitering som er ændret til den sum man selv synes er rimelig,
hvis de fanger den i tolden

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 20-05-07 11:44

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> [...]
> OG fragtomkostningerne. Mellem os sagt, så har man også den mulighed
> at indsende en kvitering som er ændret til den sum man selv synes er

Det tror jeg nu ikke toldvæsenet er enige i og de har jo medarbejdere der
screener disse grupper, så måske finder du snart ud af praksis.

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 20-05-07 13:17

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> Det tror jeg nu ikke toldvæsenet er enige i og de har jo medarbejdere der
> screener disse grupper, så måske finder du snart ud af praksis.

muligt, men de har ikke bemanding til at dobbeltchecke de formegentlig
tusindvis af pakker der kommer til landet hver dag.
Det er danmarks ynkelig forsøg på at opretholde moms i en globaliseret
verden. Hvis man helt vil omgå tolden, så får man sendt sine pakker via
f.eks tyskland som mellemland......det kender jeg "flere virksomheder" der
har praktiseret i årevis.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 20-05-07 12:38

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fragtomkostningerne. Mellem os sagt, så har man også den mulighed at
> indsende en kvitering som er ændret til den sum man selv synes er rimelig,

Dvs. ingen punktafgift? Lyder fint :)
....men moms'en, øv øv :(

Fra : Tom

Dato : 20-05-07 13:19

> Dvs. ingen punktafgift? Lyder fint :)
> ...men moms'en, øv øv :(

Den danske stat for heller ikke så meget som en rød nikkel i moms fra mig
når jeg køber alle mine reservedele i tyskland.....hmmm

--
Tom