Volvo V70 D5 - våd af olie underside inter~
Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 19-05-07 08:33

Hej Alle dieselfolk.

Hvad betyder det når intercooleren er våd på bunden af motorolie, det må jo
kunne presses ud af intercooleren på en måde.

Er det et intercoolerproblem, turboproblem, eller faktisk begge dele.

På forhånd tak for svar.

Mvh.
Nicolai
Tilst

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-05-07 10:20

> [...]
> jo kunne presses ud af intercooleren på en måde.
>
> Er det et intercoolerproblem, turboproblem, eller faktisk begge dele.

Jeg har set at der på visse intercoolere er en bundprop, man kan afmontere
for at tømme intercooleren. Måske sidder der en pakning der, som ikke er
helt tæt? Om det er sådan på din model ved jeg dog ikke.

Mvh Niels

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 19-05-07 12:33

Der ligger en plastbundplade der er fastgjort til intercooleren med tre
sorte clips, og derefter er intercooleren kun som at se med
aluminiumopbygning.

Der er nok ikke en egentlig bundprop på bilen, så jeg afventer yderligere
oliesvineri på stedet.

Måske er det bare udtryk for 115000 km "oliesved".

Forhandler anbefaler mig at se tiden an, bare køre med det. Dieselbiler
sviner nok mere med olie end benzinbiler, selv dem med turbo.

Mvh.
Nicolai

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-05-07 12:38

> [...]
>
> Forhandler anbefaler mig at se tiden an, bare køre med det. Dieselbiler
> sviner nok mere med olie end benzinbiler, selv dem med turbo.

Læste lige en der skrev det kunne være en tilstoppet krumtaphusudluftning
der medfører olie i intercooleren. Samtidig står der at olien kan komme ud
af et drænhul i intercooleren. Det er dog nok svært at se, hvis det hele er
dækket ind i plast.

Mvh Niels