FDM siger "Forhandlere scorer dine penge"
Fra : Klaus G.

Dato : 18-05-07 16:33

Hej.

Hvis nogen her lige har købt ny bil(efter afgiftændring) og har haft en
anden bil som bytte, så kig lige her:
http://www.fdm.dk/medlem/Nyheder/Trafikpolitik/Trafikpolitik/2007/forhandlerescorerdinepenge.htm

Ja i andre må også gerne kigge jo :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-05-07 20:02

> Ja i andre må også gerne kigge jo :)

Det gider jeg ikke, for self. gør de det, hvis man ikke presser. Det er alm.
købmandskab, glem Bilka, listepriser, aftalte priser, prismærker etc. etc. .

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-05-07 20:17

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gider jeg ikke, for self. gør de det, hvis man ikke presser. Det er alm.
> købmandskab, glem Bilka, listepriser, aftalte priser, prismærker etc. etc. .

Joo... men ligenetop i denne sag er det simpelthen grotesk... hvis du
har købt bil indenfor de sidste par måneder og har ladet en byttebil
indgå i prisen, så risikere du at forhandleren snupper evt. 'overskud'
der måtte være pga. de nye afgiftsregler. Fx hvis den bil du har købt er
faldet i afgift efter du har skrevet under (og inden du har fået bilen,
må man antage) så får du automatisk IKKE en refusion af den overskydende
afgift. Da forhandleren sikkert først betaler afgift når han modtager
bilen, kan det jo nemt være han får den nye afgift, men du betaler
fortsat den gamle jvnf. den aftale der blev indgået.

FDM mener, logisk nok IMO, at evt. overskydende afgift burde være
udbetalt direkte fra SKAT til forbrugeren uden at blande forhandleren
ind i sagen...

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-07 22:10

Ja jeg ville ogsa gerne have pengene hvis det var mig. Men man må vel også
formode at bytte bilen hvar taget ind til en lavere pris, hvis det var efter
de nye regler. Så et eller andet sted, kan jeg godt forstå hvis forhandleren
mener han skal have en del af kagen.

Mvh Ove

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-05-07 09:18

Ove wrote:
> [...]
> de nye regler. Så et eller andet sted, kan jeg godt forstå hvis forhandleren

Jo, hvis du kan henfører nøjagtig til at den brugte bil er faldet
tilsvarende i pris, men det er jo næppe tilfældet. Fx. hvis den bil du
har købt er faldet 20kkr, så betyder det jo ikke med sikkerhed at den
bil du har solgt også er faldet 20kkr.

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 19-05-07 09:09

On Fri, 18 May 2007 21:16:55 +0200, Thomas Rasmussen wrote:

> FDM mener, logisk nok IMO, at evt. overskydende afgift burde være
> udbetalt direkte fra SKAT til forbrugeren uden at blande forhandleren
> ind i sagen...

Det er bare ikke gennemtænkt, for hvordan kan SKAT vide hvornår og til
hvilken pris jeg har bestilt en bil?
Dette er som i al anden handel et spørgsmål om tillid og ærlighed - ikke
noget bilbranchen er kendt for.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Bruno

Dato : 18-05-07 22:17

Klaus G. wrote:
> Hej.
>
> Hvis nogen her lige har købt ny bil(efter afgiftændring) og har haft en
> [...]
Den forhandler er lige strid nok, men samtidig trættende at FDM bruger
en overskrift i EB stil. En bedre overskrift havde været "Nogle
forhandlere scorer dine penge" eller noget i den stil, det andet slår
lidt hele branchen over en kam.

Mvh
Bruno