Bødestørrelse - persontransport i varerum?
Fra : NHF

Dato : 17-05-07 21:34

Hej

Jeg har en bekendt som er blevet stoppet af politiet fordi der sad en person
i varerummet på en gulplade firmabil. Han får naturligvis bøde for dette,
men der er jo heller ikke betalt moms af sådan en bil. Hvad skal han
forvente i bøde/afgift/moms mm.Er der nogen som har prøvet noget
tilsvarende?

NH.

Fra : Allan Kristensen

Dato : 17-05-07 21:38

"NHF" <volvo4sale@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette, men der er jo heller ikke betalt moms af sådan en bil. Hvad skal
> han forvente i bøde/afgift/moms mm.Er der nogen som har prøvet noget

Den groveste jeg har hørt er 5000 i bøde, og så skulle der betales moms af
alle firmaets biler, men det er vel lidt afhængig af tid og sted han blev
stoppet.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-05-07 21:38

> Den groveste jeg har hørt er 5000 i bøde, og så skulle der betales moms af
> alle firmaets biler, men det er vel lidt afhængig af tid og sted han blev
> stoppet.

Så vidt jeg er bekendt, så kan man risikere, at skulle betale afgiften op
til en hvidplade.. men ved ikke om det kun er rygter.

Fra : NHF

Dato : 17-05-07 21:47

> Den groveste jeg har hørt er 5000 i bøde, og så skulle der betales moms af
> alle firmaets biler, men det er vel lidt afhængig af tid og sted han blev
> stoppet.
Søndag kl. 15.00 hos Mc Donalds 300 km. hjemmefra - rigtigt dumt. Firmaet
har kun denne ene bil i DK og er et norsk ejet firma. Jeg kan derfor godt
være i tvivl om der er betalt moms af bilen.

NH

Fra : claus b. p.

Dato : 17-05-07 23:07

"NHF" <volvo4sale@privat.dk> wrote in message
> Søndag kl. 15.00 hos Mc Donalds 300 km. hjemmefra - rigtigt dumt. Firmaet
> har kun denne ene bil i DK og er et norsk ejet firma. Jeg kan derfor godt
> være i tvivl om der er betalt moms af bilen.

Hvis det yderligere ikke på nogen måde var i firmaets tjeneste de befandt
sig der på det tidspunkt, bliver det dyrt! Ikke afgift til hvide plader, men
sandsynligvis momsen.

/Claus

Fra : TDN

Dato : 18-05-07 05:28

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sig der på det tidspunkt, bliver det dyrt! Ikke afgift til hvide plader,

+ beskatning af fri bil til den der sad bag rattet...

Mvh
Thomas

Fra : Hans

Dato : 18-05-07 07:15

> + beskatning af fri bil til den der sad bag rattet...
>
> Mvh
> Thomas

Når man snyder må man betale.. uanset om man kun lige skal over til
bageren.

Men syntes at have hørt om bøder på mindst 5000 + momsen skal betales på
køretøjet.

Hans

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-05-07 09:51

Hans wrote:

> Når man snyder må man betale.. uanset om man kun lige skal over til
> bageren.

Jeps... det er jo fair nok

> Men syntes at have hørt om bøder på mindst 5000 + momsen skal betales på
> køretøjet.

Jeg prøvede selv at blive stoppet i min egen bil med en person i
varerummet (nat, ingen busser kørte osv), fik dog en pæn henstilling til
at han nok skulle kravle ud. Men betjenten gav da lige en fin påmindelse
om at en sådan 'forbrydelse' kunne takseres til ny afgift (til
hvidplade) med potentiel tilbagevirkende kraft (der var betalt moms til
privatbrug og alt det der).

Så hvis de virkelig går til den vil jeg sige at der er basis for:
- bøde til føreren (sikkert de 5kkr)
- Firma skal betale moms af bilen
- Føreren skal betale ekstra afgiften for privat anvendelse
- Firma skal betale afgift på bilen til hvidplade.

Den sidste er nok tvivlsomt, men jeg tror næsten de har juridisk
mulighed for det.

Thomas

Fra : TheTransporter

Dato : 18-05-07 14:08

On Fri, 18 May 2007 10:50:48 +0200, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

> [...]
>- Firma skal betale afgift på bilen til hvidplade.
>
>Den sidste er nok tvivlsomt, men jeg tror næsten de har juridisk

+ at føreren bliver beskattet for at have bil til rådighed.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)