Billigste køle/fryseboks med kompressor!
Fra : fishline

Dato : 17-05-07 15:52

Davs herinde,
Jeg er ikke velhaver, men vil alligevel gerne have muligheden for at kunne
køle og fryse vores madvarer ordentligt ned, imens vi er på tur rundt i
sommer-ind/udlandet.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om I kan anbefale en køle/fryseboks
med kompressor, der er til at betale for alm. mennesker (ca. 2000 kr).
Jeg har fået at vide af en camping freak, at jeg skal have en med kompressor
funktion, hvis jeg vil opbevare frosne varer over flere dage.....derfor er
jeg kun "hooked" på kompressorudgaver og ikke Jem og Fix modellerne med
mindre de er begyndt at sælge nogle med kompressorer. Men hvis der er nogle
der kan dementere nødvendigheden af kompressor i køleboksene er disse indlæg
også velkomne.
Vh.
Mihcael L.

Fra : alexbo

Dato : 17-05-07 16:19

"fishline" skrev i

> Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om I kan anbefale en
> køle/fryseboks med kompressor, der er til at betale for alm. mennesker
> (ca. 2000 kr).

Du får ikke meget for 2.000 kr., men for at have noget at sammenligne med så
se på http://www.vibocold.dk de har nogle demomodeller, til "rimelig"
pris.

12/24 v hvidevarer er dyre, 5.000 kr for et køleskab eller mikroovn er det
normale.
Som du har fået at vide så har de termoelektriske begrænset effekt.

Du skal nu i alle tilfælde sikre at køleskabet kan komme af med varmen,
noget frisk luft til bagagerummet eller lign.

mvh
Alex Christensen

Fra : fishline

Dato : 17-05-07 16:29

Kan disse fungere sammen?:
http://www.billigcamping.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=1010711
og
http://www.thansen.dk/product.asp?c=917238319&n=1199147588&pn=1215731764
Vh.
Michael

Fra : alexbo

Dato : 17-05-07 16:43

"fishline" skrev

> Kan disse fungere sammen?:
> http://www.billigcamping.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=1010711
> og
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=917238319&n=1199147588&pn=1215731764

Rent teknisk ja,
men det kommer an på køleskabets watt forbrug det kan jeg ikke lige se, men
hvis du kan finde det på nettet, så sammenlign med omformerens effekt på 150
watt.

En lille smule overskud skal der helst være.

Du skal så være opmærksom på at du kan tømme batteriet på et par timer ved
standset motor.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 17-05-07 16:50

"fishline" <cigarazion@hotmail.com> skrev

> Kan disse fungere sammen?:
> http://www.billigcamping.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=1010711

Den ligner meget denne.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4339&n=10

mvh
Alex Christensen

Fra : claus b. p.

Dato : 17-05-07 22:57

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "fishline" <cigarazion@hotmail.com> skrev

> Den ligner meget denne.
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4339&n=10

Og mens du er ved det, HNs 12-230V invertere er også meget billigere, og
fungerer fint.

/Claus

Fra : fishline

Dato : 17-05-07 23:03

Okay....hvordan ved du at den kører på 12 v. også Claus....kan kun læse at
den går på 220v...... ville jo være lækkert hvis man kunne spare omformeren
til 230volt
Vh.
Michael

Fra : Tom

Dato : 17-05-07 18:06

"fishline" <cigarazion@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Men hvis der er nogle der kan dementere nødvendigheden af kompressor i
> køleboksene er disse indlæg også velkomne.

Synes stadig at den mest anvendelige metode er at man enten henter sine
kolde sodavand på tankstationerne undervejs eller også bare bruger en
gammeldags køletaske med fryselementer....det virker mange gange bedre end
det andet skrammel der tømmer batteriet i løbet af no time...eller koster en
bondegård.

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 18-05-07 10:03

> Jeg har fået at vide af en camping freak, at jeg skal have en med
> kompressor funktion, hvis jeg vil opbevare frosne varer over flere
> dage.....
Og der knækker filmen. Dit batteri vil dø på ingen tid hvis bilen holder
stille. Tager vi et gennemsnits bilbatteri på 65ah, så kan du trække 100w på
det i knap 8timer før det batteri er fuldstændigt tømt.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : TheTransporter

Dato : 18-05-07 14:07

On Fri, 18 May 2007 11:03:24 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Og der knækker filmen. Dit batteri vil dø på ingen tid hvis bilen holder
>stille. Tager vi et gennemsnits bilbatteri på 65ah, så kan du trække 100w på
>det i knap 8timer før det batteri er fuldstændigt tømt.

Alternativt kunne man jo installarer et forbrugsbatteri som køleboksen
sættes til, eller en af de der dimser, der slår strømmen fra når at
den bliver for lav.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Klaus G.

Dato : 18-05-07 15:27

> Alternativt kunne man jo installarer et forbrugsbatteri som køleboksen
> sættes til, eller en af de der dimser, der slår strømmen fra når at
> den bliver for lav.

Det er rigtigt nok, men hvor meget vil man ofre på at have lidt sager
nedkølet? :) Jeg mener, 5000kr.(var det ikke det der blev nævnt andetsted i
tråden?) for noget kompressorkølings haløj, ekstra batteri som kan tåle at
blive helt fladt. Relæstyring til opladning.Plus man får en generator som
der bliver mere slid på, fordi den skal oplade en del mere, og så kommer bil
ialt til at gå kortere på literen.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery