Billige bilmærker for førstegangskøbere
Fra : Martin Dalum

Dato : 14-05-07 11:45

Hej,

Jeg overvejer at købe en bil. Af økonomiske årsager skal den være så
billig som mulig. Jeg ved at der er mange bilselskaber der har aftaler
med forsikringsselskaber som gør at man kan nedbringe en af de større
poster på budgettet ved at starte i en klasse der er tæt på elitebilist.
Men hvilke? Det er ikke ligefrem dem alle der skilter med det på deres
hjemmesider..

Jeg ved at skoda har (det var vel nærmest dem der startede det)
Så er der Chevrolet hvis man køber en ny bil.

Men hvem ellers? Det jeg godt kunne tænke mig at vide er
forsikringsprislejet for en økonomisk mindre bil samt om tilbudet også
gælder for brugte biler og evt. selvricikoens størrelse.

Der mangler en prisliste over sådan nogen ting et sted på nettet - det
ville klart gøre det nemmere at vælge bil for førstegangskøbere som ikke
gider give mere for forsikringen end billånet :)

Venlig hilsen,
Martin Dalum

Fra : Bruno

Dato : 14-05-07 12:05

Martin Dalum wrote:
> [...]
> ville klart gøre det nemmere at vælge bil for førstegangskøbere som ikke
> gider give mere for forsikringen end billånet :)

Så har du ikke brugt mange sekunder på at finde noget, der er en ok side
med forsikringspriser og mht. bilpriser så kan du bruge bilbasen og
angive kriterier der gør du kun får tilbudt nye biler under fx. 100.000.

Mvh
Bruno

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-05-07 12:32

Bruno skrev:
> [...]

Ved Fiat har det.

Mvh

Kasper

Fra : Martin Dalum

Dato : 14-05-07 13:03

Bruno wrote:
> Så har du ikke brugt mange sekunder på at finde noget, der er en ok side
> med forsikringspriser og mht. bilpriser så kan du bruge bilbasen og
> angive kriterier der gør du kun får tilbudt nye biler under fx. 100.000.

Nu var det heller ikke bilpriserne jeg mangler - dette handler
udelukkende om forsikringerne :)

Der er adskillige mærker der er i kikkerten mht. billige biler (f.eks.
Citroen C1, Chevrolet Matiz, Peugeot 107, Toyota Aygo, Kia Picanto
osv..). Der er bare ikke noget ved at købe en billig bil hvis man skal
give 15% af bilens nypris i forsikring om året :)

Finansiering og bilpriser er simpelt.. Det er mere forsikringspriserne
der er uoverskuelige eftersom man bliver nødt til at benytte sig af de
enkelte producenters (importører) aftaler med specifikke
forsikringsselskaber for at finde en pris der er til at komme i nærheden
af som førstegangskøber (jeg har kørt i bil i 10 år - bare ikke min
egen.. Og det er forsikringsselskaberne rimeligt ligeglade med).

Så spørgsmålet går på hvilke bilmærker der har aftaler med
forsikringsselskaber og om de kun gælder for nye eller også brugte biler
samt evt. specifikke priseksempler.

Venlig hilsen,
Martin Dalum

Fra : CGH

Dato : 14-05-07 15:35

"Martin Dalum" <garfield@webz.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så spørgsmålet går på hvilke bilmærker der har aftaler med
> forsikringsselskaber og om de kun gælder for nye eller også brugte biler

Chevrolet som du selv nævner sælger bilerne incl. 3 års forsikring. F.eks.
kan du købe en Matiz til 106.995 uden forsikring og 115.095 incl. forsikring
(svarende til en årspræmie på 2700 kr). Forsikringen er ansvar/kasko med
selvrisiko på 4.242 kr og er en fast pris uanset alder, lokation osv.
Jeg ved ikke lige hvad der sker efter 3 år, men kig videre på
<http://www.chevrolet.dk/info/forsikring/index.htm>.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-05-07 12:52

> [...]
> ville klart gøre det nemmere at vælge bil for førstegangskøbere som ikke
> gider give mere for forsikringen end billånet :)

Mitsubishi havde det da vi købte, sparede ca. 10kkr på forsikringen som 1.
gangskøber.

Stef

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 14-05-07 15:21

> Men hvilke? Det er ikke ligefrem dem alle der skilter med det på deres
> hjemmesider..

Ford.

Jeg kunne få fuld kasko på en nyindkøbt Fiesta ST150 som førstegangsbilist,
til 9.200 kr. om året.

Troels

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 14-05-07 16:02

> Ford.
>
> Jeg kunne få fuld kasko på en nyindkøbt Fiesta ST150 som
> førstegangsbilist, til 9.200 kr. om året.

Lige præcis... Iøvrigt er der også nogle favorable vilkår på denne bil. Dog
skulle jeg give ~10.800 for min ST'er, men måske det har noget med
postnummeret at gøre.

/Kasper Hansen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 14-05-07 16:12

> Lige præcis... Iøvrigt er der også nogle favorable vilkår på denne bil.
> Dog skulle jeg give ~10.800 for min ST'er, men måske det har noget med
> postnummeret at gøre.

Jeg boede på daværende tidspunkt i 9220 Aalborg Øst, som ellers ikke har et
godt rygte.

Troels