Kineserne har vist haft gang i kopimaskine~
Fra : TDN

Dato : 12-05-07 09:12

Billederne taler vist for sig selv:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf

Gad vide om de kan slippe afsted med det...

Mvh
Thomas

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 12-05-07 09:28

TDN wrote:
> Billederne taler vist for sig selv:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf

> Gad vide om de kan slippe afsted med det...

Kinesernes svar vil være: "Hvad vil du gøre ved det"?

M.v.h
Niels

Fra : Mr J..

Dato : 12-05-07 09:50

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf
>
> Gad vide om de kan slippe afsted med det...

hehe en bil med Mercer design og BMW lookalike emblem

Mvh
Morten

Fra : Bruno

Dato : 12-05-07 10:23

TDN wrote:
> Billederne taler vist for sig selv:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf
>
> Gad vide om de kan slippe afsted med det...

Det kan de og det gør de!

Kineserne synes at havde en form for moral og faglig stolthed end de
fleste af os andre, de kopiere lystigt alt hvad der synes at havde en
værdi. Elektronik, tøj, sko, møbler...

Deres kopibiler har nok ikke mange chancer uden for Kina, men prøv at gå
en tur i Ilva så vil du finde rigtig mange møbler der ligner noget kendt
design uden at være det.

Mvh
Bruno

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-05-07 14:47

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf
>
> Gad vide om de kan slippe afsted med det...

Tja - efter dagens annonce i avisen for den ny Skoda Fabia, hvor de bringer
et billede af den set fra side, vil jeg da påstå at Skoda går _meget_
målrettet efter Suzuki Swift. Faktisk så meget at man da godt ku tale om en
vis kopi-lighed

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Brian

Dato : 12-05-07 15:57

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> bringer et billede af den set fra side, vil jeg da påstå at Skoda går
> _meget_ målrettet efter Suzuki Swift. Faktisk så meget at man da godt

Også i dén grad - desværre for dem er de sluppet knap så heldigt fra det.

/Brian

Fra : Tom

Dato : 12-05-07 19:15

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> Billederne taler vist for sig selv:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf
>
> Gad vide om de kan slippe afsted med det...

Jeg synes nærmest det er perverst. Jeg håber at bilindustrien vil lægge
alvorligt pres på deres politikere til at få det stoppet. Sådan nogle
snydepelse at STJÆLE design og innovation fra vesten....og selvfølgelig i
den vanlige "kinesiske" kvalitet.

Synes roligt at EU kunne "true" kina med at lægge ekstra told på alle varer
fra kina hvis ikke de kinesiske myndigheder ser at få lidt styr på deres
kopiering. Det er jo så åbenlyst at de ligefrem laver en messe med deres
kopivarer.

Hold k*ft selv mercedes logo'et har de kopieret og så bare lavet det lidt
ovalt....føj for pokker noget kinesisk svineri

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 12-05-07 19:35

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> [...]
>
> Hold k*ft selv mercedes logo'et har de kopieret og så bare lavet det
> lidt ovalt....føj for pokker noget kinesisk svineri

Det er rimelig naivt at tro at det her fænomen kun er gældende for
bilindustrien.
Måske er netop bilindustrien det indeustriprodukt der kopieres mindst af
i Kina.

Indenfor stereoanlæg, tøj, konsumelektronik og gadgets, ure og meget
andet er det helt vildt som Kina kopierer vestens produkter og
innovation.
Og mange af produkterne fremstilles på fabrikker med børneslave-agtige
tilstande.

Mange danskeres holdning er: "Foragelse men det hjælper alligevel ikke
noget politisk at boykotte købet af disse kopivarer og forresten er de jo
billige så vi sparer jo en del"

Det er en vatpik holdning som er med til at fremme kopieffekten i Kina.

--
Lars Holst

Fra : TheTransporter

Dato : 12-05-07 21:03

On 12 May 2007 18:35:18 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>billige så vi sparer jo en del"
>
>Det er en vatpik holdning som er med til at fremme kopieffekten i Kina.

Tja køber som hovedregel ikke kopi produkter eller decideret no-name
medmindre at jeg mere eller mindre er tvunget til det.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-05-07 10:28

Tom wrote:

> Hold k*ft selv mercedes logo'et har de kopieret og så bare lavet det lidt
> ovalt....føj for pokker noget kinesisk svineri

Jeg synes nu jeg kan spotte endnu en forskel.

--
vh
Torben

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 12-05-07 21:53

TDN wrote:
> Billederne taler vist for sig selv:
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4D7B974-1D11-4B76-A538-A4FC384F04BF/0/3235.pdf
> Gad vide om de kan slippe afsted med det...

Her kan man læse lidt om hvordan det er at køre i bil i Kina
http://blog.kinatur.dk/ i bloggen fra 10 maj.

M.v.h
Niels