Blank stor maling til motor
Fra : Allan Nielsen

Dato : 11-05-07 06:31

Hej med jer

Jeg leder efter en blank sort maling, der kan bruges til at male en
motor med.
Jeg har haft snakket med en autolakerer som fortæller mig, at de sorte
maling de bruger ikke holder til mere en 80 grader. Jeg vil gerne have
noget, der kan klare 180-200 grader.

Jeg er stødt på noget hos Thansen, men det ser desværre kun ud til, at
det er mat
http://www.thansen.dk/products.asp?c=467823468&n=1226681408#xy

Er der nogle herinde der kan anbefale noget?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-05-07 07:45

On 10 May 2007 22:31:04 -0700 Allan Nielsen <allanmaler@gmail.com> sent
the following smoke signals:

> [...]
>noget, der kan klare 180-200 grader.

>Er der nogle herinde der kan anbefale noget?

Vi er jo nærmest ovre i noget ovnsværte-noget, men det er næppe blankt.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Allan Nielsen

Dato : 11-05-07 07:55

On May 11, 8:45 am, Hr. Jensen <aage...@musikalsk.invalid> wrote:
> On 10 May 2007 22:31:04 -0700 Allan Nielsen <allanma...@gmail.com> sent
> the following smoke signals:

> Vi er jo nærmest ovre i noget ovnsværte-noget, men det er næppe blankt.
>
> --
> Thomas
>
> The Hangman's Knot Inn

Ja, det er også det jeg er lidt bange for... Det skulle godt nok meget
gerne være blankt.
Man kunne mpåske alternativt give det en omgang klar/blank lak til
sidst? Men det kommer nok ikke rigtig til at ligne noget ordentligt.

/Allan

Fra : Stud

Dato : 11-05-07 08:25

> [...]

>noget, der kan klare 180-200 grader.
>
>Er der nogle herinde der kan anbefale noget?

Hej Allan

Jeg ved ikke noget om udvalget i Danmark, men jeg kan klart anbefale denne:
http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=522858 - Godt nok primært til
motorcykler, men det kan vel næppe betyde noget i den sammenhæng

Har selv malet en (motorcykel)motor med det (mat), og det har holdt
glimrende.

Mvh
Morten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-05-07 11:48

Stud skrev:

> Har selv malet en (motorcykel)motor med det (mat)

Han vil ha' blank!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 12:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Han vil ha' bank!

Er du sikker

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-05-07 23:33

Møller skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Er du sikker

Jeg er sikker på at der står "blank" i mit oprindelige indlæg!

Har du nu drukket af hydraulikvædsken igen!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 15:22

> Jeg er sikker på at der står "blank" i mit oprindelige indlæg!
>
> Har du nu drukket af hydraulikvædsken igen!?

Nop kun spist Sønderjysk spegepølse, der var et specielt røget parti fra
Blans på tilbud.

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-07 19:31

Møller skrev:

> Nop kun spist Sønderjysk spegepølse, der var et specielt røget parti
> fra Blans på tilbud.

Du er vist lige så speget som dén er røget!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 20:37

> Du er vist lige så speget som dén er røget!

Lageret røg hurtigt, det lignede et brandgodt tilbud.)

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-07 22:38

Fra : Stud

Dato : 11-05-07 13:20

> Han vil ha' blank!

Jeps, det så jeg. Jeg har derfor linket til blank maling ;) Jeg brugte bare
en mat af samme mærke

Mvh
Morten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-05-07 23:32

Stud skrev:

> Jeps, det så jeg. Jeg har derfor linket til blank maling ;)

Okay - jeg klikkede ikke
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henk

Dato : 11-05-07 11:24

Allan Nielsen wrote:
> [...]
> det er mat
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=467823468&n=1226681408#xy
>
> Er der nogle herinde der kan anbefale noget?

Motip har da en sort blank lak der kan tåle 650 grader.

http://www.motip.com/?page=23&id=604

Mvh.
Henk

Fra : Allan Nielsen

Dato : 11-05-07 12:12

On May 11, 12:48 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Han vil ha' blank!
> --
> Med venlig hilsen
> Hanshttp://kortlink.dk/2hsd

Nemlig Jeg vil ha blank!

Det kan være man skulle prøve at kigge nærmere på den Motip maling som
Henk nævner

Fra : Anders Thomsen

Dato : 11-05-07 16:42

[...]

Jeps kan anbefale den her og den er blank og ikke mindst billig

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=82990

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-05-07 16:49

> Jeps kan anbefale den her og den er blank og ikke mindst billig
>
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=82990

Sludder, den er ikke blank. Det er kun i det øjeblik den bliver malet på!
Efter 2 minutter er den helt mat.

Jeg plejer at bruge den når jeg har projekter med at male noget matsort!
hehe..

Så den duer desværre ikke.

Blanksort maling der duer på en motor er ret dyrt. Det er netop pga. at der
skal en særlig lak i for at holde det blankt, og den er sjældent videre
varmebestandig.

Netop derfor matsort generelt altid er varmebestandigt - pga. den manglende
lak!

Troels

Fra : Anders Thomsen

Dato : 11-05-07 22:14

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:46449063$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Sludder, den er ikke blank. Det er kun i det øjeblik den bliver malet på!
> Efter 2 minutter er den helt mat.

> Troels

Kan da konstarere at naboens reol som blev malet med den farve stadig er
blank
sort efter 4 uger Og uden på dåsen står der "motormaling sort blank" men
hvordan den reagerer ved høje temperaturer skal jeg ikke kunne sige, da
reolen i sagens natur ikke er blevet specielt varm.
mvh.
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 16:50

"Anders Thomsen" <a_thomsenREMOVE@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der nogle herinde der kan anbefale noget?
>
> Jeps kan anbefale den her og den er blank og ikke mindst billig

??:

http://www.autozubehoer-online.com/shu_shop/de/shop.php?kid=7&id=404&oka=|0|2|7|&sid=de19972f94d10dd296b9ceb2896856cf

Møller

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 11-05-07 17:57

Allan Nielsen skrev:
> [...]
> det er mat
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=467823468&n=1226681408#xy
>
> Er der nogle herinde der kan anbefale noget?

Hmmmmm ..... Hvor varm bliver din motor egentlig ???
Termostaten åbner vel ved 85 - 90 grader, og det er ved udløbet.
Køleren hælder jo koldt vand ind igen i bunden af maskineriet.

Jeg har altid bare brugt almindelig alkydemaillie, det er pænt blankt.
Mvh
Niels

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-05-07 20:02

"Allan Nielsen" <allanmaler@gmail.com> skrev

emne: 'Blank stor maling til motor'....

Det er altså ikke blot en lille slat?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel

Dato : 11-05-07 20:40

[...]

Det du søger er maskinemelje, det laver bl.a. http://www.esbjergpaints.dk/ i
mange farver, fås både mat og blank og tåler motortemperaturer, dog
selvfølgelig ikke udstødning.
Denne type maling bruges meget til landbrugsmaskiner, så du kan måske købe
hos en maskinhandler.

Hilsen Aksel