Lidt nyt om mit Uno Turbo-projekt
Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 05:29

Den enes død er den andens brød siger man jo. I dette tilfælde har min
kammerat totalskadet hans bil med hans nybyggede projektmotor i og der efter
solgt det hele til mig.

Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk med følgende lange
specifikationsliste (Godt nok får i den på engelsk, men det overlever i
nok):

Custom inlet manifold with bigger throttlebody
Custom exhaust manifold
Custom intercooler
Custom 3" stainless downpipe
Custom 2.5" stainless exhaust system
Custom 3" boostpipes
Custom actuator with interchangeable springs
Wiseco forged pistons
270dg Colombo & Bariani camshaft
Head completely ported and flowed
Hörmann headgasket
12mm headbolts
Lightened flywheel
Lightened and balanced pistonrods
Complete engine balanced
Garrett GT2860R turbo
EFI standalone engine management
TPS sensor
4 in 1 Ford ignitioncoil
3 bars map sensor
60-2 wheel
Nology special ignition cables
Wideband Innovate LC-1 with a XD-1 AFR dial
420cc Bosch injectors
2 blowoffs
Spal special flat coolerfan
Newly rebuilt gearbox.
Audi 200 Bosch highpressure fuelpump.
Helix clutch.

Other than that there are so many more mods made to it for instance:
Shortshift gearlever with built-in boostbutton.
Tarox 6-piston calipers og 284mm discs. Complete with Ferodo-pads and
aluminium-brackets.
7x15" Borbet C's with 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.

Jeg har sikkert glemt en masse, men det går nok.

Det er en utroligt gennemført motor!

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-05-07 08:41

John Sahl skrev:

> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk

Men du ka vel ikke bare hælde den i din, eller hva?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-05-07 08:45

Hans Paulin (6310) skrev:

> Men du ka vel ikke bare hælde den i din, eller hva?

Eller dét ka man måske når den "bare er tunet"?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 12:17

Hans Paulin (6310) wrote:

> Men du ka vel ikke bare hælde den i din, eller hva?

Jo, bilen den kommer fra er nysynet med motoren i.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-05-07 12:22

John Sahl skrev:

> Jo, bilen den kommer fra er nysynet med motoren i.

Okay
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Rasmus

Dato : 10-05-07 15:38

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Okay

Men nysynet med motoren liggende i er ikke det samme som at bilen er lovlig

/Rasmus

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-05-07 09:44

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aluminium-brackets.
> 7x15" Borbet C's with 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.
>
> Jeg har sikkert glemt en masse, men det går nok.

Dé må jeg sige ja til.
Men om jeg begriber hvad motoren skal med 6-stemplede calibre

Det lyder som: 1FSTMF (amerikansk nummerplade set i Bilen for år tilbage)
1 fast m..... f.....

> Racing on the streets is like competing in the special olympics - it
> doesn't matter if you win, you're still a retard.

Enig!

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 10-05-07 10:46

On Thu, 10 May 2007 10:44:10 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Enig!

I sammenhængen race on the streets er jeg også enig, men jeg kender
adskillige retards for hvem det ikke har været ligemeget at de vandt i
olympics.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 12:21

Leonard wrote:
> I sammenhængen race on the streets er jeg også enig, men jeg kender
> adskillige retards for hvem det ikke har været ligemeget at de vandt i
> olympics.

Bare lige for at gøre det klart er det ikke retards/mentalt/fysisk
retarderede mennesker jeg peger på med mit udsagn.

Fra : Leonard

Dato : 10-05-07 13:39

On Thu, 10 May 2007 13:20:42 +0200, John Sahl wrote:

> Bare lige for at gøre det klart er det ikke retards/mentalt/fysisk
> retarderede mennesker jeg peger på med mit udsagn.

Det er jeg klar over, men sætningen kan læses på flere måder.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 13:45

Leonard wrote:
> Det er jeg klar over, men sætningen kan læses på flere måder.

Det er jeg klar over.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-05-07 12:56

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> I sammenhængen race on the streets er jeg også enig, men jeg kender
> adskillige retards for hvem det ikke har været ligemeget at de vandt i
> olympics.

Olympics eller Paralympics?

De sidste har jeg så afgjort mest respekt for.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 10-05-07 13:38

On Thu, 10 May 2007 13:56:11 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Olympics eller Paralympics?
>
> De sidste har jeg så afgjort mest respekt for.

Med special olympics menes der jo nok Paralympics.
Jeg har personligt ikke mere respekt for deltagerne i den ene eller
anden konkurrence. Jeg tror det betyder nogenlunde det samme for den
enkelte deltager og jeg har stor respekt for alle der ærligt
kvalificerer sig til at deltage, uanset om det OL eller ParaOl.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-05-07 10:33

John Sahl skrev:
> [...]
> nok):

> Wideband Innovate LC-1 with a XD-1 AFR dial

Nå ja, sådan én ?

> Det er en utroligt gennemført motor!

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-05-07 10:41

> Nå ja, sådan én ?

Sikkert en wideband lambda sonde med et AFR (air to fuel ratio) ur inde i
bilen.

Den måler blandingen og viser fx. om du kører for magert (den sikre
motordød) eller om du kører for fed (bruger for meget brændstof og soder til
i længden, eller om den er lige tilpas).

Den er uundværlig når man tuner.

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 12:33

Martin Johansen [6000] wrote:

> Sikkert en wideband lambda sonde med et AFR (air to fuel ratio) ur
> inde i bilen.

Korrekt!

> [...]
> motordød) eller om du kører for fed (bruger for meget brændstof og
> soder til i længden, eller om den er lige tilpas).

Korrekt, især hvis man er bare en smule seriøs med det.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-05-07 09:42

> Korrekt, især hvis man er bare en smule seriøs med det.

Går man bare lidt ud over standard så roder man faktisk i blinde uden sådan
en.

På min fx. er det intet problem, at undvære ved fx. Steg3. Det er
masseproduceret og afstemt til netop den type bil.

Men tager jeg det Steg3 og "forfiner" det og tuner yderligere.. så skal jeg
altså have en WB sonde på for ellers aner jeg ikk en skid om hvad der sker
ude foran.

Det lyder som en rigtig fed kombo den du har fået anskaffet dig... det er
næppe en jeg skal ligge side om side med

Fra : John Sahl

Dato : 11-05-07 09:59

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det lyder som en rigtig fed kombo den du har fået anskaffet dig...
> det er næppe en jeg skal ligge side om side med

Jeg tvivler i al fald på at du vil ligge ved siden af ret længe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-05-07 10:07

> Jeg tvivler i al fald på at du vil ligge ved siden af ret længe

Hehe.. jeg vælger ikke, at sige dig imod..

Fra : TheTransporter

Dato : 11-05-07 13:37

On Fri, 11 May 2007 10:58:47 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

>Jeg tvivler i al fald på at du vil ligge ved siden af ret længe

Kan den overhovedet få de heste i asfalten?. Går det hele ikke bare op
i røg og streger?

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : John Sahl

Dato : 11-05-07 14:27

TheTransporter wrote:
> Kan den overhovedet få de heste i asfalten?. Går det hele ikke bare op
> i røg og streger?

Den mangler helt sikkert 4x4 ved starterne, men det hjælper med 7x15" Borbet
C's med 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-05-07 21:26

> Den mangler helt sikkert 4x4 ved starterne, men det hjælper med 7x15"
> Borbet C's med 195/50-15" Yokohama Advan semislicks.

Det burde fortælle mig at 7x15 + 195/60-15 er nok til Mondeo 'i standard
trim' = 115 hk

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Thomas

Dato : 10-05-07 15:45

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote in message
> [...]
> overlever i nok):
>
> Custom inlet manifold with bigger throttlebody

Und so weiter...

Men hvis vi lige skal igennem de sædvanlige diskussioner

Denne motor kan vel næppe være lovlig ?

Er det ikke rigtigt at man må tune alt det man vil på en turbo motor (jeg
har ikke lige styr på om der er bestemte årstal) så den får 10000
hk........... bare man ikke ændre basale dele i motoren ??

Her er der fx forstærkede stempler og knastaksel ...... Nok ikke noget
nogen vil opdage, men rent teoretisk er det vel uden for det tilladte ?

Mvh

Thomas, der bare er misundelig.......... og gerne ville rode hvis han
lige havde tid og så de der penge

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 16:03

Thomas wrote:
> Denne motor kan vel næppe være lovlig ?

Basalt set må man jo snart ingenting, så på et eller andet plan har du jo
ret.

Dog er den en krølle på halen, nemlig at man hvis man gad, formentligt kan
syne/indregistrere i et andet EU-land og der efter importerer den til DK og
på den måde få et lovligt projekt

Fra : Thomas

Dato : 10-05-07 16:53

> [...]
> syne/indregistrere i et andet EU-land og der efter importerer den til DK

True

Jeg ønsker dig held og lykke med projektet...... og ja så undres man sig jo
over at du solgte det fabrikssnye karrosseri når du stadig er Uno liderlig
;) Kan ikke huske begrundelsen, røg du på noget Punto turbo istedet
eller hvad ?

Mvh

Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 17:26

Thomas wrote:
> [...]
> sig jo over at du solgte det fabrikssnye karrosseri når du stadig er
> Uno liderlig ;) Kan ikke huske begrundelsen, røg du på noget

Jeg kunne ganske simpelt ikke få den opbevaret nogen steder på daværende
tidspunkt - Ellers havde jeg helt klart beholdt den. Den har dog fået et
godt hjem!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-05-07 21:35

John Sahl wrote:

> Jeg kunne ganske simpelt ikke få den opbevaret nogen steder på
> daværende tidspunkt - Ellers havde jeg helt klart beholdt den. Den
> har dog fået et godt hjem!

Du skulle da bare have sagt til...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 22:23

Morten Fruergaard wrote:

> Du skulle da bare have sagt til...

Tak - Det havde sgu været fedt at beholde den, men kigger jeg tilbage på
tiden der er gået siden da, så kan jeg slet ikke se hvordan jeg på nogen
måde skulle have fået tid til at gøre noget nytte af det, så det er sgu nok
alt i alt, meget godt det kom videre.

Når vi nu flytter om 1½ måned, så får jeg pludselig både plads og mulighed
for at få skruet en del mere. DET glæder jeg mig voldsomt til..!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-07 06:25

John Sahl wrote:

> [...]
> nogen måde skulle have fået tid til at gøre noget nytte af det, så
> det er sgu nok alt i alt, meget godt det kom videre.

Hehe... Du kunne heller ikke have brugt det til så meget nu...

Ud over lidt ærgelse...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : John Sahl

Dato : 11-05-07 09:23

Morten Fruergaard wrote:
> Hehe... Du kunne heller ikke have brugt det til så meget nu...
>
> Ud over lidt ærgelse...

Med den handel jeg har lavet mht den nye motor og alle de dele jeg får med,
så kan jeg ikke ærgre mig over det overhovedet

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-05-07 13:33

John Sahl wrote:

> Med den handel jeg har lavet mht den nye motor og alle de dele jeg
> får med, så kan jeg ikke ærgre mig over det overhovedet

Arh. Den motor og en ny karos...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : TheTransporter

Dato : 11-05-07 01:52

On Thu, 10 May 2007 17:02:39 +0200, "John Sahl"
> [...]

>syne/indregistrere i et andet EU-land og der efter importerer den til DK og

Har jeg ladet mig fortælle ikke lader sig gøre da jeg snakkede med
folk om at købe en modificeret bil hjem fra england på et tidspunkt.
Og der fik jeg at vide at det var irrevant om UK havde godkendt bilen.
Vores bilinspektion skulle stadig sige god for den før at den kunne
komme på danske plader :S

---

Fra : Klaus G.

Dato : 10-05-07 16:34

> Så jeg har erhvervet mig en Uno Turbo 1.4 motor med 260Hk med følgende
> lange specifikationsliste (Godt nok får i den på engelsk, men det
> overlever i nok):
Det er godt klaret, må være en RPM villig lille djævel :)

Håber du får opgraderet din undervogn i samme omgang, ellers fader dine
bremser første gang du vil lege med en stor bimmer på motorvejen ;)

Så sidder der sikkert nogen som tænker"Hvad mener du". Jo når man liiige
skal brøle op på +200km/t for at lege, og så hurtigt ned igen(der trækker
måske en ud foran en), og så lige op på +200km/t igen. Det går måske godt
første gang man bremser, men anden gang er bremserne så varme at de fader.
Altså ingen bremseevne.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 17:25

Klaus G. wrote:
> Håber du får opgraderet din undervogn i samme omgang, ellers fader
> dine bremser første gang du vil lege med en stor bimmer på motorvejen
> ;)

Du overså disse linier

Fra : Klaus G.

Dato : 10-05-07 17:59

> Du overså disse linier
>
> Tarox 6-piston calipers og 284mm discs. Complete with Ferodo-pads and
> aluminium-brackets.
Åbenbart :)

Da jeg havde læst de første linier troede jeg kun det var motor upgrades der
var listet. My bad :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : John Sahl

Dato : 10-05-07 21:45

Klaus G. wrote:
> Da jeg havde læst de første linier troede jeg kun det var motor
> upgrades der var listet. My bad :)

Det kunne også godt se sådan ud, så du er tilgivet

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-07 16:16

On Thu, 10 May 2007 06:28:42 +0200, "John Sahl"
<spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

< en monster maskine>

>Det er en utroligt gennemført motor!

Kan jeg ikke låne den til Puntoen sådan ved "festlige" lejligheder og
finde et par Saab'er og kanøfle. Der skal sku nok skrues så meget op
for dieseltrykket på JTD'en, så de bliver standset af sorte skyer,
hvis jeg skal få den til at følge med )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 11-05-07 20:35

On 10 Maj, 13:16, "John Sahl" <spamcatch...@fotofaelden.dk> wrote:

> Jo, bilen den kommer fra er nysynet med motoren i.

En af mine arbejdskollega har lige fået hans 800 HK Toyota Supra twin
turbo synet (Det skal bemærkes at det er et TUV godgendt kit).
Synsmanden rystede bare på hovedet af det.

Benny

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-05-07 23:38

Hojvaelde@gmail.com skrev:

> En af mine arbejdskollega har lige fået hans 800 HK Toyota Supra twin
> turbo synet

Guf!

Det går hurtigt at hente rundstykker om morgenen med dén!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-05-07 01:08

> Guf!
>
> Det går hurtigt at hente rundstykker om morgenen med dén!

Ja, 1. gang.
Næste gang er det på apostlenes heste, de rundstykker skal hentes.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-07 01:35

Uffe Bærentsen skrev:

> Ja, 1. gang.
> Næste gang er det på apostlenes heste, de rundstykker skal hentes.

Pessimister har oftest ret - optimister har det sjovere!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : John Sahl

Dato : 16-05-07 23:37

John Sahl wrote:
> Jeg har sikkert glemt en masse, men det går nok.

Jeg har fået en lidt opdateret liste og ud over det på den første liste er
der i al fald et sæt sorte FK Sport sæder, komplet Powerflex bøsninger til
undervognen, diverse tårnstivere, nyrenoverede bagbremser, plus 7-8 kasser
gode reservedele og ekstraudstyr som alt sammen følger med i handlen.

Nu leder jeg så med lys og lygte, efter et sted at tilbringe minimum en
weekend, med at flytte så mange af de gode sager over i min egen bil og få
den gjort klar til sommeren

Fra : John Sahl

Dato : 20-05-07 13:21

"John Sahl" wrote in message news:464b8750
> Nu leder jeg så med lys og lygte, efter et sted at tilbringe minimum en
> weekend, med at flytte så mange af de gode sager over i min egen bil og få
> den gjort klar til sommeren

Saa er der fundet vaerksted til at foretage operationen i naeste weekend,
saa kryds fingre for at jeg naar det hele og kan koere der fra med et stort
smil paa laeberne og et vaegt/kraft-forhold paa 3.61kg/Hk