Nogen med en renualt scenic nyere model
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-05-07 21:34

Heysan

Har en 06 model i huset - og den efter 8t km mener den at den skal have
oil change.. øh service interval er 30t-km og den er ikke just et år
eller noget.. har ikke lige kunnet spørge renualt endnu, så ville høre
her

Det er den mindste motor hvad end det så er (kører ikke selv i øsen) 1,6
benz mener jeg.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-05-07 21:48

> Har en 06 model i huset - og den efter 8t km mener den at den skal have
> oil change.. øh service interval er 30t-km og den er ikke just et år eller
> noget.. har ikke lige kunnet spørge renualt endnu, så ville høre her

Masser af koldstarter, bykørsel mv?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-07 06:40

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Masser af koldstarter, bykørsel mv?

Så skal den da ikke have lavet andet.

Golfen har i en stor del af sin levetid kørt konen på arbejde og hjem
igen (15 km hver gang), den rammer nu fint lige omkring de 30kkm selvom
det er variable servicetidspunkter op til 30kkm.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 06-05-07 06:51

> Golfen har i en stor del af sin levetid kørt konen på arbejde og hjem
> igen (15 km hver gang), den rammer nu fint lige omkring de 30kkm selvom
> det er variable servicetidspunkter op til 30kkm.

Een ting ér bilens 1. registreringsdato - et andet hvornår den er produceret

Jeg tror, bilen er over eet år gammelt ift. produktionsdatoen, hvorfor
den kalder på service. Min Scenic dCi kører en 25-30.000 km mel-
lem service, men jeg ruller også en del...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-05-07 15:52

Mogens wrote:
> [...]
> den kalder på service. Min Scenic dCi kører en 25-30.000 km mel-
> lem service, men jeg ruller også en del...

Tænkte faktisk samme tanke.. om den måske har stået og krydret røv på en
hylde et sted.. og i de har glemt at nulstille service tælleren da den
blev solgt..

Men den kører som regel 30km ture når den bevæger sig..

Fra : KASO

Dato : 07-05-07 09:06

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oil change.. øh service interval er 30t-km og den er ikke just et år eller
> noget.. har ikke lige kunnet spørge renualt endnu, så ville høre her

Interval er 30.000km eller 2 år - hvad der måtte komme først. Det lyder
derfor besynderligt....
Jeg har ikke set lampen tændt på min - jeg fik lavet første service efter
25.000km (det passede med at jeg skulle på ferie i den bagefter - så ville
jeg gerne køre med frisk olie) og den har kun kørt 20-25.000km siden. Min er
dog en 1.9dCi (diesel) fra 2005.

> Det er den mindste motor hvad end det så er (kører ikke selv i øsen) 1,6
> benz mener jeg.

Mindste motor (og mest udbredte) er en 1.6 16V, mindste diesel er en 1.5dCi.