Hej Joppe
Jeg har snart kørt 100.000 i min Sorento og jeg har intet og beklage mig
over - det er ikke en VW Touareg, men det er også lidt anden pris. Men
generelt så synes jeg nu kvaliteten er helt i orden - omend træ-wannabe
panelerne i kabinen er noget man lige skal sluge.
Der har ikke været nogle problemer med den ud over det sædvanlige service,
hvilket heller ikke har kostet en bondegaard. Har ikke selv udført den
endnu, men det skulle være sådan rimeligt og gå til.
Jeg har selv en +2ton bådtrailer på krogen og det klarer den perfekt. Ved
almindelig kørsel trækker den på baghjulene og slår automatisk 4x4 til hvis
det er nødvendigt. Ellers kan man sætte den i reduktion med spær - praktisk
når rampen er glat.
Økonomisk er den ikke ligefrem, min sidste måling (dog kun over 300km med
80% bykørsel) sagde ligeomkring 10km/l - hvilket jo egentligt ikke er så
dårligt for så tung en bil i byen..
Jeg har været til sydfrankrig i den et par gange, både om vinteren og
sommeren og den er mindst ligeså behagelig som min tidligere Passat (98'er)
at køre langt i.
Et enkelt råd skulle være og skift orginal dækkene Kumho - blandt venner
"Cum-Ho". De gør det sgutte særligt godt. Kig evt. her
http://sorentosite.com - der kan du få svar på stortset hvad som helst om
Sorentoen.
Mvh
Peter T
"joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com> wrote in message
news:1178277521.315068.12040@n59g2000hsh.googlegroups.com...
nu var det ikke loyalitet og service mm. jeg spurgte på, men ellers
tak for tippet. Kender google, men har ikke ikke rigtig ku finde nogen
"brugtbil test"
Det var en sorento.
Kan man man ramme 12km/l ved pæn kørsel...
Er der nogen ting man skal være opmærksomme på som koster kassen i
reservedele.
Skifter selv olie, filter og den almindelige service men det var mere
om der skavanker eks gearkasse topstykke, reduktionsgear eller lign
der kan vælte budgettet.
En kobling på 270kkm når der slæbes meget virker ikke skræmmende.
Har den forresten spær på bagtøj evt elektronisk da en bådrampe kan
være fedtet...