Golf 2 TD'er "4-takter"
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-05-07 20:12

Hej

Efter at have skiftet vandpumpe, oliepumpe, plejllejer, luftfilter,
oliefilter,
brændstoffilter, sat olietryksur på kørte den gamle TD'er som en drøm i 3
dage.
Ingen rystelser i tomgang og motoren trak og lød fint.
Men nu er det begyndt med en lyd og jeg syntes ikke trækket er helt så godt,
lyden kan nærmest beskrives som om den 4-takter og den er begyndt at ryste i
tomgang igen, mere end før. Problemet er mest udbredt når den er blevet godt
varm. Der er fint tryk på og masser af vand.

Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
olie/vand
eller diesel og toppen skulle være tæt.

Stef

Fra : Mikkel Lund

Dato : 03-05-07 21:02

Stefan Jacobsen skrev:
> [...]
> oliefilter,
> brændstoffilter, sat olietryksur på kørte den gamle TD'er som en drøm i 3

Hvad var der galt med den før

> toppen skulle være tæt.

Måske skulle det testes?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-05-07 21:12

> Hvad var der galt med den før

Defekt og tilstoppet oliepumpe samt skvulpepladen havde rykket sig løs og
stumperne havde tilstoppet indsug'et i pumpen.

> Måske skulle det testes?

Den burde jo bruge olie og vand så, men det er ikke tilfældet.

Stef

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 04-05-07 01:17

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Den burde jo bruge olie og vand så, men det er ikke tilfældet.

Toppakning kan jo godt være utæt imellem 2 cylindre uden at det har med vand
eller olie at gøre.

Iøvrigt er sådan en dieselmotor jo bygget til at 4-takte. Det du mærker er
nok nærmere at den ikke går 100% på alle cylindre.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 06-05-07 14:28

> [...]
> godt
> varm. Der er fint tryk på og masser af vand.

Hmm, jeg tænker luft i dieselsystemet?

Troels

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-05-07 19:42

> Hmm, jeg tænker luft i dieselsystemet?

Også min første tanke, men det er nyt filter, alle samlinger etc. er ok, og
jeg havde en mistanke til den ene dyse og en ny spids afhjalp problemet.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-05-07 17:44

> Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
> olie/vand
> eller diesel og toppen skulle være tæt.

Løsningen var en ny dysespids på 1. cyl.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-05-07 21:25

> Løsningen var en ny dysespids på 1. cyl.

Troede jeg da, så nu skal de andre 3 skiftes med håb om det ændre noget.

Stef

Fra : Mads Stetter

Dato : 08-05-07 14:31

Stefan Jacobsen wrote:

> Er der nogle der har en ide til hva det kan være, den salver hverken
> olie/vand
> eller diesel og toppen skulle være tæt.
>
> Stef

Hej Stef

Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?

Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan dog
ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!

MVH Stetter
Golf TD SB

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-05-07 18:00

> Hej Stef
>
> Har du tjekket timing på dieselpumpe/tandrem?
>
> Da min dieselpumpe stor forkert lavede den også mærkligerystelser... Kan
> dog ikke genkende problemet med det omtalte "4-takter"!

Tandrem er skiftet for 15kkm siden hvor den også blev timet, og motoren
lyder fint specielt når den er kold, men "prutter"/"firtakter" når den er
kold, men der er ikke rystelser eller "klapren" men det er tydeligt den ikke
får diesel nok, det kan jo ske at pumpen trænger til en renovering.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-05-07 18:02

> [...]
Tandrem er skiftet for 15kkm siden hvor den også blev timet, og motoren
lyder fint specielt når den er kold, men "prutter"/"firtakter" når den
bliver
presset, men der er ikke rystelser eller "klapren" men det er tydeligt den