GT6 - men hvilken bil?
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-05-07 14:48

Jeg har lige kørt kolonnekørsel hen af Mørkhøjvej.
Foran mig kørte en lille grå engelsk bil, en coupe.
På bagsmækken stod der GT og nedenunder 6, på et emblem der sad lige
midt under den skrå bag-rude/-smæk.
6 indikerer 6 cyl.
Den havde trådfælge.
Jeg kan bare ikke identificere bilen.
Det var ikke en MG, er jeg temmelig overbevist om.
Kan det være Triumph eller Sunbeam, ud fra de her meget dårlige
oplysninger jeg giver her?.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 03-05-07 15:16

"Fister Løgsovs" skrev

> På bagsmækken stod der GT og nedenunder 6, på et emblem der sad lige midt
> under den skrå bag-rude/-smæk.
> Kan det være Triumph eller Sunbeam, ud fra de her meget dårlige
> oplysninger jeg giver her?.

Triumph GT6 er en Triumph Spitfire med en 6 cylindret Triumph 2000 motor.
Men om fantes i en udgave med stor bagklap er jeg mere usikker på.

mvh
Alex Christensen

Fra : N/A

Dato : 03-05-07 17:56

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 17:56

"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i meddelelsen
> alexbo tastede følgende:

> Jo det er en Triumph Spitfire, med fast tag og 6 cylindret maskine.
> Superfed bil, lægger lige et pic i dk.binaer.motor
> Niels

Nice

/HB

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-05-07 18:47

HB formulerede spørgsmålet:
> "Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i meddelelsen

> Nice
>
> /HB

Af en eller anden grund kan jeg ikke se Niels' indlæg, men jeg kan se
svaret på det.
Det er præcis den, tak for opklaringen.
Den på billedet er dog i MEGET bedre stand end den jeg så.
Bilen har altså bare en virkelig lækker lyd, men den stank godt nok en
del, og smed rigtig sort røg ved hvert gearskift.
Fra min Liana var det godt nok en bette bil. Jeg ville nok være lidt
utryg ved at sidde i den, men ville nok smile meget stort hvis jeg
faktisk sad der l-)
Kai