/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
kan ikke finde ud af hvad der er i vejen m~
Fra : bossy


Dato : 16-05-07 19:07

har en suzuki gn 250 , var en tur ude på motorvejen og pludselig lyder
motoren som om der var blevet smidt en håndfuld møtrikker ind i motoren...!!

har så efter jeg har fået den hjem, og skiftet motor (har en ekstra) blev
enig med mig selv om at jeg ligesågodt kunne begynde at renovere den , da
det aligevel var planen så har skilt motoren ad, og kan intet finde der
kunne forårsage det....? troede først at det var knækket ventil, knast,
stempel eller et eller andet andet..
men kan intet finde og har tjekket alt, undtagen gear kassen, men den lød
også forfærdelig i frigear når den holder stille, så gearkassen er det jo så
nok ikke, har også kigget ind igennem kighuller i motorblokken indtil
gearkassen og der er ikke noget der ser alarmerende ud, intet der sidder
løst eller er knækket eller faldet af.

og når jeg drejer motoren med håndkraft, køre den som den skal uden nogen
problemer og alt ser ud til at fungere som det skal.

så hvis der er nogen der kunne have en ide om hvad der kunne være sket,
ville jeg blive glad for forslag jeg kunne gå ned og tjekke.
for det ville være træls at samle en motor når jeg engang er færdig for at
opdage at den stadig fejler noget.

den eneste konklusion jeg kan komme til er at knastkæden måske har rykket
sig en tak eller 2 under kørsel, men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig
det vil kunne lade sig gøre, og vil da så også mene atjeg ville kunne se det
på ventiler og stempel hvis den var kommet ud af takt og havde gået imod.

det skete med ca. 100 km/t på motorvejen opad bakke efter at havde kørt ca
100 km forud.

og eller har den kørt dagligt hele foråret uden problemer.

m.v.h.

Bossy



 
 
Niels Kallehauge (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Niels Kallehauge


Dato : 16-05-07 21:15

bossy forklarede den 16-05-2007:
> har en suzuki gn 250 , var en tur ude på motorvejen og pludselig lyder
> motoren som om der var blevet smidt en håndfuld møtrikker ind i motoren...!!
>
> har så efter jeg har fået den hjem, og skiftet motor (har en ekstra) blev
> enig med mig selv om at jeg ligesågodt kunne begynde at renovere den , da det
> aligevel var planen så har skilt motoren ad, og kan intet finde der kunne
> forårsage det....? troede først at det var knækket ventil, knast, stempel
> eller et eller andet andet..
> men kan intet finde og har tjekket alt, undtagen gear kassen, men den lød
> også forfærdelig i frigear når den holder stille, så gearkassen er det jo så
> nok ikke, har også kigget ind igennem kighuller i motorblokken indtil
> gearkassen og der er ikke noget der ser alarmerende ud, intet der sidder løst
> eller er knækket eller faldet af.
>
> og når jeg drejer motoren med håndkraft, køre den som den skal uden nogen
> problemer og alt ser ud til at fungere som det skal.
>
> så hvis der er nogen der kunne have en ide om hvad der kunne være sket, ville
> jeg blive glad for forslag jeg kunne gå ned og tjekke.
> for det ville være træls at samle en motor når jeg engang er færdig for at
> opdage at den stadig fejler noget.
>
> den eneste konklusion jeg kan komme til er at knastkæden måske har rykket sig
> en tak eller 2 under kørsel, men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig det
> vil kunne lade sig gøre, og vil da så også mene atjeg ville kunne se det på
> ventiler og stempel hvis den var kommet ud af takt og havde gået imod.
>
> det skete med ca. 100 km/t på motorvejen opad bakke efter at havde kørt ca
> 100 km forud.
>
> og eller har den kørt dagligt hele foråret uden problemer.
>
> m.v.h.
>
> Bossy

Puha
Sådan en er jo altid svær, for hvad mener du med at tjekke??
Har du målt stumper op, eller bare kigget på dem.
Mit første bud ud fra det skrevne er knastkædestrammer.
Du har vel pillet kæden af, og så er det jo svært at se om den er slap

Ellers er der altså ting der løber rundt inde i gearkassen ... også i
frigear
Mvh
Niels



Ukendt (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-05-07 21:26

On Wed, 16 May 2007 20:07:11 +0200, bossy wrote:


> og når jeg drejer motoren med håndkraft, køre den som den skal uden nogen
> problemer og alt ser ud til at fungere som det skal.

Jeg vil tro at olietrykket er forsvundet, var der olie nok på ? Det der
larmede kunne meget vel være plejlstangslejer. Det kan Du ikke høre når at
Du drejer motoren med håndkraft, kun adskillelse vil afsløre rivninger i
lejefladen.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Niels Kallehauge (17-05-2007)
Kommentar
Fra : Niels Kallehauge


Dato : 17-05-07 17:45

Orla Pedersen forklarede:
> On Wed, 16 May 2007 20:07:11 +0200, bossy wrote:
>
>
>> og når jeg drejer motoren med håndkraft, køre den som den skal uden nogen
>> problemer og alt ser ud til at fungere som det skal.
>
> Jeg vil tro at olietrykket er forsvundet, var der olie nok på ? Det der
> larmede kunne meget vel være plejlstangslejer. Det kan Du ikke høre når at
> Du drejer motoren med håndkraft, kun adskillelse vil afsløre rivninger i
> lejefladen.

Hejsa
Ja det er jo lige det med at tjekke delene.
Lejerne ser man med det samme hvis de er skadet.
Derfor gættede jeg på kædestrammeren.
Den tænker de fleste ikke lige på at kigge ordentlig efter
Mvh
Niels



bossy (20-05-2007)
Kommentar
Fra : bossy


Dato : 20-05-07 08:53

tak for nogle gode svar allesammen.

kan huske at da jeg tog toppen af at jeg ikke syntes at knastkæden virkede
løs, men at alt så ud som og virkede som det skulle, men alligevel, kunne
jeg nu godt forestille mig at det kunne være kædestrammeren, men så kan det
kun være fordi den er gået løs for knækket er den ikke (har pillet den helt
ud)
lejerne har jeg kun tjekket ved at pille koblings og tændspole dækslerne af
og kigge på dem samt ved at mærke efter slør og andet imens de er monteret,
men vil også mene at jeg ville kunne se/mærke hvis det var dem.
og det var ikke p.g.a. olie trykket, da jeg tjekker olie hele tiden for en
sikkerheds skyld, så der var nærmere en lille anelse for meget på frem for
for lidt.

men nu har jeg endnu en chance for at kunne finde ud af hvad der er i vejen
, for jeg satte som sagt den anden motor jeg havde på, og her i denne
weekend kørte jeg så ligesom i sidste weekend hvor den anden motor gik i
stykker til ålborg (fra skanderborg) og nåede denne gang derop men så på vej
hjemad skete der nøjagtig det samme med den anden motor, (det skete endda
det samme sted bare på den anden side af motorvejen) men det var den samme
skade der er sket kan jeg høre på motoren..!!
men de har også begge kørt omkring 45000 så det kan jo nok godt passe at de
er slidt eller har brister det samme sted.
så nu vil jeg gå i gang med at kigge på hvad det er der er sket. og gå
systematisk frem og måle det hele.
men hvad det er ved jeg stadig ikke. kan kun indtil videre gætte.

bossy


"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.8c647d75b804cd52.66904@allspam.dk...
> Orla Pedersen forklarede:
>> On Wed, 16 May 2007 20:07:11 +0200, bossy wrote:
>>
>>
>>> og når jeg drejer motoren med håndkraft, køre den som den skal uden
>>> nogen problemer og alt ser ud til at fungere som det skal.
>>
>> Jeg vil tro at olietrykket er forsvundet, var der olie nok på ? Det der
>> larmede kunne meget vel være plejlstangslejer. Det kan Du ikke høre når
>> at
>> Du drejer motoren med håndkraft, kun adskillelse vil afsløre rivninger i
>> lejefladen.
>
> Hejsa
> Ja det er jo lige det med at tjekke delene.
> Lejerne ser man med det samme hvis de er skadet.
> Derfor gættede jeg på kædestrammeren.
> Den tænker de fleste ikke lige på at kigge ordentlig efter
> Mvh
> Niels
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste