tak for nogle gode svar allesammen.
kan huske at da jeg tog toppen af at jeg ikke syntes at knastkæden virkede
løs, men at alt så ud som og virkede som det skulle, men alligevel, kunne
jeg nu godt forestille mig at det kunne være kædestrammeren, men så kan det
kun være fordi den er gået løs for knækket er den ikke (har pillet den helt
ud)
lejerne har jeg kun tjekket ved at pille koblings og tændspole dækslerne af
og kigge på dem samt ved at mærke efter slør og andet imens de er monteret,
men vil også mene at jeg ville kunne se/mærke hvis det var dem.
og det var ikke p.g.a. olie trykket, da jeg tjekker olie hele tiden for en
sikkerheds skyld, så der var nærmere en lille anelse for meget på frem for
for lidt.
men nu har jeg endnu en chance for at kunne finde ud af hvad der er i vejen
, for jeg satte som sagt den anden motor jeg havde på, og her i denne
weekend kørte jeg så ligesom i sidste weekend hvor den anden motor gik i
stykker til ålborg (fra skanderborg) og nåede denne gang derop men så på vej
hjemad skete der nøjagtig det samme med den anden motor, (det skete endda
det samme sted bare på den anden side af motorvejen) men det var den samme
skade der er sket kan jeg høre på motoren..!!
men de har også begge kørt omkring 45000 så det kan jo nok godt passe at de
er slidt eller har brister det samme sted.
så nu vil jeg gå i gang med at kigge på hvad det er der er sket. og gå
systematisk frem og måle det hele.
men hvad det er ved jeg stadig ikke. kan kun indtil videre gætte.
bossy
"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.8c647d75b804cd52.66904@allspam.dk...
> Orla Pedersen forklarede:
>> On Wed, 16 May 2007 20:07:11 +0200, bossy wrote:
>>
>>
>>> og når jeg drejer motoren med håndkraft, køre den som den skal uden
>>> nogen problemer og alt ser ud til at fungere som det skal.
>>
>> Jeg vil tro at olietrykket er forsvundet, var der olie nok på ? Det der
>> larmede kunne meget vel være plejlstangslejer. Det kan Du ikke høre når
>> at
>> Du drejer motoren med håndkraft, kun adskillelse vil afsløre rivninger i
>> lejefladen.
>
> Hejsa
> Ja det er jo lige det med at tjekke delene.
> Lejerne ser man med det samme hvis de er skadet.
> Derfor gættede jeg på kædestrammeren.
> Den tænker de fleste ikke lige på at kigge ordentlig efter
> Mvh
> Niels
>
>